Anbudsoversikt for Rammeavtale for kjøp av eiendomsmeglertjenester
Utgått
Konkurransen er utgått uten at vinner er annonsert.
Formålet med anskaffelsen er å dekke etatens kontinuerlige behov for eiendomsmeglertjenester gjennom etablering av en rammeavtale. Rammeavtalen skal omfatte følgende kategorier: • Kategori 1: Salg av bolig- og fritidseiendom • Kategori 2: Salg av næringseiendom (herunder eiendomsaksjeselskap/AS) • Kategori 3: Rådgivningstjenester i forbindelse med både kjøp, salg og leie av eiendom • Kategori 4: Oppgjørsoppdrag • Kategori 5: Markedssøksoppdrag Oppdragsgiver har til hensikt å inngå parallelle rammeavtaler med to leverandører innen hver kategori, forutsatt at det er to egnede leverandører og tilbud. Leverandørene kan inngi tilbud på så mange kategorier de ønsker, men det åpnes ikke opp for alternative tilbud. Avtalen prises etter fastsatt prisskjema. I visse tilfeller kan provisjon komme i tillegg. Denne er da på forhånd fastsatt av oppdragsgiver. Se vedlagte kravspesifikasjon for nærmere informasjon.
Slipp å lese og skrive alt selv, la Cobrief gjøre det for deg!
Om anbudet
Kvalifikasjonskrav
Tildelingskriterier
Se hele utlysningen
- Oppdragsgiver
- Tittel
- Rammeavtale for kjøp av eiendomsmeglertjenester
- Kontaktinformasjon
- Kontakt navn
- Christine Frølich-Braathen
- Kontakt telefon
- +47 21802180
- Kontakt e-post
- postmottak@eby.oslo.kommune.no
- Adresse
- Christian Krohgs gate 16, 0186 OSLO
- Tilleggskategorier (CPV)
- 70000000 Virksomhet i forbindelse med fast eiendom
- 70100000 Eiendomsmeglertjenster med egne eiendommer
- 70110000 Utviklingstjenester av fast eiendom
- 70120000 Kjøp og salg av fast eiendom
- 70121000 Kjøp eller salg av bygninger
- 70121100 Salg av bygninger
- 70122110 Salg av ubebygget grunn
- 70123000 Salg av fast eiendom
- 70123100 Salg av fast eiendom til beboelsesformål
- 70123200 Salg av fast eiendom til annet enn beboelsesformål
- 70310000 Leie eller salg av bygninger
- 70311000 Leie eller salg av bygninger til beboelsesformål
- 70322000 Leie eller salg av ubebygget grunn
- 75231000 Juridiske tjenester
- 79100000 Juridiske tjenester
- 79310000 Markedsanalyse
- 79311200 Utførelse av undersøkelse
- 79342000 Markedsføringstjenester
- 79413000 Rådgivning innen markedsføring
- 85312300 Veiledning og rådgivning
- 85312320 Rådgivning
- Beskrivelse
- Formålet med anskaffelsen er å dekke etatens kontinuerlige behov for eiendomsmeglertjenester gjennom etablering av en rammeavtale. Rammeavtalen skal omfatte følgende kategorier: • Kategori 1: Salg av bolig- og fritidseiendom • Kategori 2: Salg av næringseiendom (herunder eiendomsaksjeselskap/AS) • Kategori 3: Rådgivningstjenester i forbindelse med både kjøp, salg og leie av eiendom • Kategori 4: Oppgjørsoppdrag • Kategori 5: Markedssøksoppdrag Oppdragsgiver har til hensikt å inngå parallelle rammeavtaler med to leverandører innen hver kategori, forutsatt at det er to egnede leverandører og tilbud. Leverandørene kan inngi tilbud på så mange kategorier de ønsker, men det åpnes ikke opp for alternative tilbud. Avtalen prises etter fastsatt prisskjema. I visse tilfeller kan provisjon komme i tillegg. Denne er da på forhånd fastsatt av oppdragsgiver. Se vedlagte kravspesifikasjon for nærmere informasjon.
- Kvalifikasjonskrav 1
• Leverandøren skal være et lovlig etablert foretak. Om tilbyder er et arbeidsfellesskap (flere rettssubjekter som leverer tilbud for felles regning og risiko, jfr. konkurransegrunnlagets punkt 3.6) stilles det krav om at hver av leverandørene i arbeidsfellesskapet er lovlig etablerte foretak. • Kvalifikasjonskrav for kategoriene bolig/fritid, næring og oppgjørsoppdrag: Tilbyder må ha rett til å drive eiendomsmeglingsvirksomhet i Norge iht. lov om eiendomsmegling med tilhørende forskrifter. Om tilbyder er et arbeidsfellesskap stilles det krav om at hver av leverandørene i arbeidsfellesskapet har rett til å drive eiendomsmegling. • Kvalifikasjonskrav for kategoriene bolig/fritid, næring og oppgjørsoppdrag: Tilbyder skal ha minimum tre personer som oppfyller kvalifikasjonskrav i i lov om eiendomsmegling §4-1, dvs. tre personer som oppfyller krav som fagansvarlig eller ansvarlig megler. Om tilbyder er et arbeidsfellesskap stilles det krav om at de til sammen oppfyller kravet om antall personer med de etterspurte kvalifikasjoner. • Kvalifikasjonskrav for kategoriene rådgivningstjenester og markedssøksoppdrag: Tilbyder skal ha minimum tre ansatte. Om tilbyder er et arbeidsfellesskap stilles det krav om at de til sammen oppfyller kravet til antall personer. Alle kategorier: • Det kreves erfaring fra tilsvarende* oppdrag innen den/ de kategorier det inngis tilbud på. *Det kreves ikke at leverandør har erfaring som rammeavtaleleverandør. Om tilbyder er et arbeidsfellesskap stilles det krav om at hver av leverandørene oppfyller kravet. Se konkurransegrunnlaget for utfyllende informasjon.
Se aktive konkurranser som ligner
Tidslinje
Kunngjøring av konkurranse
5. mai 2017, 10:00
Frist for å melde interesse
14. juni 2017, 10:00
Åpningsdato
14. juni 2017, 10:00
Frist for innlevering
14. juni 2017, 10:00
Startdato for avtale
1. aug. 2017, 00:00
Vedståelsesfrist
14. sep. 2017, 10:00
Sluttdato for avtale
31. juli 2019, 00:00