Anbudsoversikt for Rammeavtale for leie av kaffemaskiner og kjøp av tilhørende forbruksvarer

Utgått

Konkurransen er utgått uten at vinner er annonsert.

Brief

Kaffe- og drikkevareløsninger

Departementenes Sikkerhets- Og Serviceorganisasjon (DSS) trenger en rammeavtale for leie av 130-150 kaffemaskiner og kjøp av tilhørende forbruksvarer over 4 år, med en maksimal totalverdi på 50 millioner kroner. Avtalen inkluderer opsjon på daglig serviceavtale, men dette behovet forventes å avta i løpet av avtaleperioden. Leveransen skal dekke departementsfellesskapets behov i Oslo, og kunden er forpliktet til å kjøpe kaffebønner, kakao/sjokoladepulver og melkepulver fra leverandøren. Kvalifikasjonskrav inkluderer erfaring med lignende oppdrag, dokumentasjon av miljøledelsessystem som EMAS, ISO 14001 eller Miljøfyrtårn, samt beskrivelse av inntil tre relevante oppdrag fra de siste tre årene.

Slipp å lese og skrive alt selv, la Cobrief gjøre det for deg!

Om anbudet

Kvalifikasjonskrav

Se hele utlysningen

Tittel
Rammeavtale for leie av kaffemaskiner og kjøp av tilhørende forbruksvarer
Kontaktinformasjon
Kontakt navn
Solveig Skrivervik
Kontakt telefon
+47 22249090
Adresse
Akersgata 64, 0180 OSLO
Lokasjon
Estimert verdi
50 000 000,00 kr
Varighet
4 år
Beskrivelse
Hovedformålet med anskaffelsen er å sikre departementsfellesskapets behov for leie og kjøp av kaffemaskiner med tilhørende forbruksvarer til pauserom, te-kjøkken, fellesarealer og lignende. Det er videre ønskelig med opsjon på daglig serviceavtale.
Totalt forventes det et behov for leie av 130-150 kaffemaskiner i løpet av en periode på 4 år. I tillegg forventes det å oppstå noe behov for kjøp av maskiner i løpet av avtaleperioden. Det presiseres at estimert antall maskiner er uklart, da det løpet av kontraktsperioden vil flere av departementene endre lokasjon i forbindelse med innflytting i nytt regjeringskvartal. Flytting vil medføre at flere departementer vil få en endring i antall og hvilken type kaffemaskiner de har behov for.
Behovet for daglig serviceavtale forventes å være begrenset til noen få departementer, og det er per i dag 4 departementer som benytter seg av dette. Det bemerkes at behovet for daglig serviceavtale vil avta i løpet avtaleperioden, da dette på sikt skal inntas som en del av tjenesten som leveres av kantineleverandør.
Kunden er forpliktet til å kjøpe kaffebønner, kakao/sjokoladepulver og melkepulver fra leverandøren til bruk på maskinene som er leid på denne avtalen. Avtalen for øvrig er ikke eksklusiv.
Ønsket oppstartsdato for ny avtale er 1. april 2025.
For nærmere beskrivelse av leveransen, se bilag 1 til avtalen.
Kvalifikasjonskrav 1
Leverandøren skal ha tilstrekkelig økonomisk og finansiell kapasitet til å kunne gjennomføre en kontrakt av tilsvarende art og omfang
Kredittvurdering med nøkkeltall fra anerkjent kredittvurderingsselskap, eller annen dokumentasjon på at kravet er oppfylt. Kredittvurderingen skal inneholde kredittverdighetsgrad (rating) av leverandøren – typisk angitt ved ratingkode eller kortfattet tekst. Vurderingen skal inkludere eller være vedlagt en forklaring på ratingkoden/skalaen av mulige ratingkoder. Vurderingen bør basere seg på siste årsregnskap.
Kvalifikasjonskrav 2
Leverandøren skal være en lovlig etablert virksomhet.
Norske virksomheter: Firmaattest eller utskrift fra Enhetsregisteret for ikke registreringspliktige enkeltpersonsforetak. Utenlandske virksomheter: Bekreftelse på at virksomheten er registrert i bransjeregister eller foretaksregister som foreskrevet i lovgivningen i det land hvor virksomheten er etablert. Bekreftelsen kan leveres skriftlig eller ved henvisning til BRIS .
Kvalifikasjonskrav 3
Leverandøren skal ha erfaring med oppdrag av tilsvarende størrelse som har omfattet: - Utleie av kaffemaskiner, service på kaffemaskiner, og kjøp av tilhørende forbruksvarer
Beskrivelse av leverandørens inntil tre mest relevante oppdrag fra de siste tre årene. Beskrivelsene må også inkludere oppdragets verdi, tidspunkt og navn på mottaker (hvis mulig)
Kvalifikasjonskrav 4
Leverandøren skal ha et tredjepartsattestert miljøledelsessystem eller – standard, av typen EMAS, ISO 14001, Miljøfyrtårn eller tilsvarende.
Leverandøren skal legge frem lisensnummer på sertifiseringen og kopi av attest. Oppdragsgiver godtar annen dokumentasjon for tilsvarende miljøledelsessystem eller standard dersom leverandøren ikke har mulighet til å få slike attester innen tilbudsfristen, og dette ikke skyldes leverandøren selv. Dette forutsetter at leverandøren dokumenterer at disse tiltakene tilsvarer de etterspurte miljøledelsessystemene eller -standardene.

Tidslinje

  1. Kunngjøring av konkurranse

    13. jan. 2025, 18:09

  2. Frist for innlevering

    17. feb. 2025, 11:00

Se aktive konkurranser som ligner