Konkurransen er avsluttet og vinner har blitt valgt.
Brief
Avløpshåndtering
Kristiansand Havn IKS har inngått en rammeavtale med Peter Løvaas Transport AS, Norva24 Sørmiljø AS og Retura Sør AS for levering av renovasjonstjenester, inkludert transporttjenester og containerleie, i havneområdene fra Kristiansand i øst til Lindesnes i vest. Avtalen har en total verdi på 30 millioner kroner og skal sikre avfallshåndtering i henhold til MARPOL-konvensjonen og relevante EU-direktiver. Leveransen skjer i Agder, og det var tre deltakere i konkurransen.
Slipp å lese og skrive alt selv, la Cobrief gjøre det for deg!
Kristiansand havn IKS (heretter kalt oppdragsgiver) har 36 ansatte, og drifter havneområder fra Kristiansand i øst til Lindesnes i vest. IKS’et tar imot avfall fra flere ulike segmenter, blant annet cruiseskip, offshoreskip, godsskip, m.m. I tillegg til avfall fra skip, har vi også avfall fra våre kontorer og avfall som genereres i forbindelse med vår normale drift.Oppdragsgiver inviterer med dette til konkurranse på rammeavtale vedrørende renovasjonstjenester. Tjenesten omfatter i hovedsak:Leie av utstyr og øvrig sortimentInnhenting/TransportBehandling / Gjenvinning / SluttdeponeringRådgivning og MiljøledelseEventuelt kjøp av tilleggstjenester/varer som har sammenheng med anskaffelsenMer informasjon om anskaffelsen står i anskaffelsesdokumentene.Hovedtrekkene i prosedyrenGjennom denne anskaffelsen ønsker oppdragsgiver å inngå rammeavtale med en leverandør. Kristiansand Havn IKS skal inngå rammeavtale om avfallsordning for skipsavfall hvor leverandør tilbyr transporttjenester i forbindelse med avfallshåndtering og containerleie. Formålet med anskaffelsen er å inngå en avtale som vil ivareta og håndtere den avfallsordning som er pålagt havnevesenet etter "MARPOL-konvensjonen 73/78 om hindring av forurensning fra skip" samt Direktiv 2000/59/EF, endret ved direktiv 2002/84/EF, om mottaksordninger for avfall og lasterester fra skip (heretter kalt Forskriftene).Det vil bli mulighet for befaring av havneområdene for leverandørene som ønsker dette 26.05.2025 kl. 12-15. Se dokumenter for nærmere informasjon.
Leverandør er registrert i et faglig register i medlemsstaten som leverandøren er etablert i. Som beskrevet i bilag XI til direktiv 2014/24/EU; leverandører fra visse medlemsstater kan være nødt til å oppfylle andre krav i nevnte bilag.
Tildelingskriterier
Beskrivelse
Priser skal inkludere alle kostnader som fremkommer som følge av de krav som er satt i konkurransegrunnlagets Del 2 ( Krav til produkter/Ytelsesbeskrivelsen) og samtlige bilag og vedlegg, samt leverandørens tilbud.
Prisene skal oppgis eksklusive mva. og skal inkludere alle leverandørens øvrige kostnader (bom- og fergeavgift, gebyrer, levering, emballasje, reisekostnader, montering, frakt, godtgjørelser og alle andre kostnadselementer).
NB! Oppdragsgiver forutsetter at oppmøtepris, tømme pris og pris pr. kg fraksjon vil være den samme selv om vi eier utstyr.
Ingen form for gebyrer aksepteres.
Priser fylles inn i vedlagt prisskjema og beregnes i skjemaet.
Fraksjonspriser vil vektes 70% og leie-/tømmepriser vektes 30%.
Det skal ikke legges priser rett inn i Mercell.
Pris for merking av containere og andre beholdere skal være inkludert i leiepris.
Evalueringsmetoden baserer seg på Mercell sin relative evalueringsmetode.
Du kan lese mer om evalueringsmetoden her: https://mercell.atlassian.net/servicedesk/customer/article/25460771
Evalueringsmetode
Evalueringsmetoden baserer seg på Mercell sin relative evalueringsmetode.
Beskrivelse
Implementeringsplan Tilbyder bes beskrive en forpliktende implementeringsplan, med blant annet vekt på:
oppstart og implementeringsplan
bruk av ny teknologi, slik som sensorovervåkning osv.
hvordan gjøre områdene bedre til å sortere
(maks 2 sider besvarelse) Vi ber tilbyder besvare punktvis.
Lesbar font størrelse mellom 10-12 (Calibri)
Linjeavstand (enkel linjeavstand) - 0 mellom og 0 før.
Marger 2,5 cm i alle retninger.
Teksten skal være uten vedlegg og linker.
Beskrivelse
Responstid er et viktig moment for denne leveransen, siden forespørsel fra skip kan komme til alle døgnets tider. Derfor stiller vi et minstekrav om responstid på et døgn, men all forbedring vil telle positivt i evalueringen.
Beskrivelse
Gi en beskrivelse av deres kundeportal med informasjon som:
Uttak av ulik statistikk (eks. sorteringsgrad, mengder, miljøregnskap, antall hentinger, osv.)
Bestillingsløsning og kontaktflater
Statistikk på skillet mellom material- og energigjenvinning
Beskrivelse
Miljø deles inn i to kriterier; transport/kjøretøy og behandlingsmetode.
Begge deler fylles inn i vedlegg om klima og miljø.
Delkriterier
Beskrivelse
I vedlegg om klima og miljø er det en fane som heter "Kjøretøy".
Her skal det fylles ut hvor mange oppmøter i % som skal leveres med ulike drivstoff. Minst 30% skal leveres med enten el, hydrogen eller biogass.
De resterende 70%'ene skal fordeles selv av leverandør i skjemaet og poeng vil bli gitt deretter.
Leverandøren som scorer høyest får 10 poeng, og de andre fordeles mellom etter den relative metoden.
Mer informasjon står i vedlegget.
Evalueringsmetode
Leverandøren som scorer høyest får 10 poeng, og de andre fordeles mellom etter den relative metoden.
Beskrivelse
I vedlegg om klima og miljø er det en fane som heter "Behandlingsmetode". Her skal det beskrives hva som skjer med avfallet som blir hentet.
Leverandøren som scorer høyest får 10 poeng, og de andre fordeles mellom etter den relative metoden.
Mer informasjon finnes i vedlegget.
Evalueringsmetode
Leverandøren som scorer høyest får 10 poeng, og de andre fordeles mellom etter den relative metoden.