Brief

Bank- og finansformidlingstjenester

Sandnes Kommune trenger en uavhengig finansrådgiver for en rammeavtale over 4 år, med en maksimal totalverdi på 3,6 millioner kroner. Rådgiveren skal tilby tjenester som rådgivning, periodisk rapportering og transaksjonshåndtering for kommunens langsiktige portefølje, som anslås å ha en verdi på rundt 500 millioner kroner ved kontraktinngåelse. Leverandøren skal ha en aktiv rolle i å foreslå endringer i porteføljen basert på finansreglementet og den økonomiske situasjonen. Tildelingskriteriene inkluderer pris (20%), kompetanse og erfaring (35%), og oppdragsforståelse (45%). Kvalifikasjonskrav inkluderer dokumentasjon av relevant utdanning og erfaring, samt presentasjon av 2 referanseoppdrag for den tilbudte finansrådgiveren. Oppdrag for andre offentlige instanser vil telle positivt. Tjenestene skal leveres i Rogaland.

Slipp å lese og skrive alt selv, la Cobrief gjøre det for deg!

Prøv Cobrief Pro

Om anbudet

    Formålet med anskaffelsen er å etablere en rammeavtale for kjøp av rådgivningstjenester, periodisk rapportering og transaksjonshåndtering tilknyttet Sandnes kommune sin langsiktige portefølje. Leverandør skal ha ansvar for å komme med råd og forslag til investeringer for den langsiktige porteføljen. Det er ønskelig at leverandør har en aktiv rolle i å foreslå endringer i porteføljen, dersom situasjonen tilsier det. Det anslås at porteføljen vil ha en verdi på om lag 500 millioner kroner ved kontraktinngåelse. Det må tas høyde for at porteføljens størrelse vil kunne variere, både som følge av kursendringer på investeringene, men også dersom den økonomiske situasjonen i kommunen tilsier at porteføljen må reduseres eller at det kan bli skutt inn ytterligere kapital. Grunnlaget for kjøp av rådgivningstjenester vil være rammer og premisser i det til enhver tid gjeldene finansreglement. Sandnes kommune sitt finansreglement er sist vedtatt av kommunestyret 04.03.2024 og fremkommer i vedlegg 5 – Finansreglement Sandnes kommune. Det vises til vedlegg 2 – Kravspesifikasjon for ytterligere beskrivelse av oppdragsgivers forventninger og krav til denne anskaffelsen. Områder som ikke er del av denne forespørselen: • Forvaltning av kommunen sine kortsiktige finansielle midler, det vil si ledig likviditet og andre midler beregnet for driftsformål. • Forvaltning av kommunen sin gjeldsportefølje

    Kontakt navn
    Johannes Oseland
    Kontakt telefon
    +47 90815421
    Adresse
    Rådhusgata 1, 4306 SANDNES

Kvalifikasjonskrav

    Leverandøren skal ikke ha vesentlige restanser for skatt og merverdiavgift eller det skal foreligge en godkjent nedbetalingsplan.

Tildelingskriterier

    Beskrivelse

    Under dette kriteriet vurderes tilbudt årlig fast honorar i «Vedlegg 1 – Prisskjema» Det skal oppgis et årlig fast honorar i prosent av porteføljens verdi. Se «Vedlegg 1 – Prisskjema» for ytterlige informasjon.

    Beskrivelse

    Under dette kriteriet vurderes tilbudt rådgivers utdanning og erfaring med særlig relevans for rammeavtalen. Leverandøren skal fylle ut vedlegg 3 – Skjema for CV og referanseoppdrag, for tilbudt fast uavhengig finansrådgiver. CV skal inneholde opplysninger om relevant utdanning og erfaring. I tillegg skal det gis en kort presentasjon av 2 utvalgte referanseoppdrag for tilbudt finansrådgiver, uavhengig av om erfaring er tilegnet hos nåværende arbeidsgiver eller tidligere. Oppdragsgiver vil vektlegge CV og referanseoppdrag med særlig relevans for kontraktsutførelsen. Det nevnes at oppdrag for andre offentlige instanser vil telle positivt.

    Beskrivelse

    Under dette kriteriet vurderes leverandørens besvarelse av oppdragsforståelse. Leverandøren bes på bakgrunn av kapittel 2.2 i vedlegg 2 - kravspesifikasjon levere en beskrivelse av hvordan de vil løse oppdraget. Dette vil danne grunnlaget for evaluering av tildelingskriteriet oppdragsforståelse.

Tidslinje

Se aktive konkurranser som ligner