Utgått

Konkurransen er utgått uten at vinner er annonsert.

Brief

Engroshandel med nærings- og nytelsesmidler

Gran kommune trenger en rammeavtale for innkjøp og levering av dagligvarer i forbrukerpakninger til barnehager, skoler og skolefritidsordninger, med mulighet for andre kommunale enheter å knytte seg til avtalen. Avtalen har en varighet på 2+1+1 år, med en estimert totalverdi på mellom 8 og 20 millioner kroner ekskl. mva. Leveransene skal dekke alle kommunens enheter i Innlandet. Det kreves at leverandøren har et godt miljøledelsessystem, hvor ISO 14001, EMAS eller Miljøfyrtårn-sertifisering kan benyttes som dokumentasjon, samt et kvalitetssystem som kan dokumenteres med ISO 9001:2015-sertifisering.

Slipp å lese og skrive alt selv, la Cobrief gjøre det for deg!

Prøv Cobrief Pro

Om anbudet

    Oppdragsgiver Gran kommune har behov for å inngå en rammeavtale for innkjøp og levering av dagligvarer i forbrukerpakninger. Avtalen skal i hovedsak gjelde alle kommunens barnehager, skoler og skolefritidsordninger. Øvrige enheter i kommunen skal kunne knytte seg til avtalen om de har behov eller ønske om det. Avtalen forutsetter mulighet for levering til alle kommunens enheter. Rammeavtalen skal inngås for en periode på to år, med en automatisk opsjon ett + ett år, dersom ikke annen beskjed gis fra oppdragsgiver. Det antas at rammeavtalen i sin helhet har en verdi mellom 8 000 000,- og 15 000 000,- eks mva for en varighet på fire år. Beløpene er veiledende, og medfører ingen forpliktelser for oppdragsgiver eller rettigheter for leverandør. Det laveste beløpet har utgangspunkt i budsjettall for området oppvekst for 2025. I det øvre beløpet er det tatt høyde for at det kan oppstå et økt behov for større innkjøp fra 2026, da det nylig er vedtatt at grunnskolene skal servere lunsjmåltid til elevene fra og med 2026. Vi har ingen grunnlag for å beregne hvor stor økning dette vil medføre, og rammen for avtalen settes derfor til 20 000 000,- eks mva.Hovedtrekkene i prosedyrenAnskaffelsen gjennomføres i henhold til lov om offentlige anskaffelser av 17. juni 2016 (LOA) og forskrift om offentlige anskaffelser (FOA) FOR 2016-08-12-974. del I og del III. Kontraktstildeling vil bli foretatt etter prosedyren åpen anbudskonkurranse, jfr. FOA § 13-1(1). I denne konkurransen er det ikke anledning til å forhandle. Det er følgelig ikke anledning til å endre tilbudet etter tilbudsfristens utløp. Videre gjøres det oppmerksom på at tilbud som inneholder vesentlige avvik fra anskaffelsesdokumentene skal avvises etter forskrift om offentlige anskaffelser § 24-8(1) b. Oppdragsgiver kan avvise tilbud som inneholder avvik fra anskaffelsesdokumentene, uklarheter eller lignende som ikke må anses ubetydelige, jfr. forskriftens § 24-8(2) a. Leverandøren oppfordres derfor til å følge de anvisninger som er gitt og eventuelt stille spørsmål ved uklarheter via Mercell. Tilbudet skal utarbeides etter retningslinjer gitt i dette konkurransegrunnlaget med vedlegg, og leveres elektronisk ved å benytte Mercell.

    Kontakt navn
    Gran kommune
    Kontakt telefon
    +47 61338400
    Kontakt e-post
    post@gran.kommune.no
    Adresse
    Rådhusvegen 39, 2770 JAREN

Kvalifikasjonskrav

    Leverandøren skal ha tilstrekkelig økonomisk og finansiell kapasitet til å gjennomføre kontrakten. For å oppfylle kravet er det tilstrekkelig at leverandøren har oppnådd kredittratingen "kredittverdig" eller tilsvarende.

    Leverandøren skal ha ordnede forhold når det gjelder skatter og avgifter.

    Leverandøren skal ha et godt system for miljøledelse som dekker de aktivitetene som er omfattet av rammeavtalen.

    Leverandøren skal ha et godt og velfungerende kvalitetssystem, som dekker de aktivitetene som er omfattet av rammeavtalen.

    Leverandør er registrert i et foretaksregister eller et handelsregister i medlemsstaten som leverandøren er etablert i. Som beskrevet i bilag XI til direktiv 2014/24/EU; leverandører fra visse medlemsstater kan være nødt til å oppfylle andre krav i nevnte bilag.

Tidslinje

Se aktive konkurranser som ligner