Brief

Juridiske tjenester

Nye Veier AS trenger juridiske tjenester gjennom parallelle rammeavtaler med en maksimal totalverdi på 70 millioner kroner. Tjenestene omfatter rådgivning, utredningsarbeid, bistand til kontraktsdokumenter, offentlige anskaffelser, kontraktsoppfølging, erverv av grunn og rettigheter, samt tvistehåndtering og prosedyreoppdrag innenfor fagområdene kontrakts- og entrepriserett, offentlige anskaffelser, forvaltning og offentlighet, arbeidsrett, personvern og teknologi, selskapsrett, avgifter og skatt, samt grunnerverv, ekspropriasjon og skjønn. Tildelingskriteriene er kompetanse og erfaring (20.6897%), gjennomføring (3.4483%) og pris (10.3448%). For kompetanse og erfaring skal tilbyder levere CV for tilbudte oppdragsansvarlige (maks fem referanseoppdrag per CV) og en oversikt over faglig team. For gjennomføring skal tilbyder redegjøre for rutiner for kvalitet, håndtering av oppdrag på kort varsel, verktøy for gjennomføring, effektiv ressursbruk og håndtering av interessekonflikter. Kvalifikasjonskrav inkluderer dokumentasjon på skatte- og merverdiavgiftsattest som ikke er eldre enn 6 måneder.

Slipp å lese og skrive alt selv, la Cobrief gjøre det for deg!

Prøv Cobrief Pro

Om anbudet

    Nye Veier vil inngå parallelle rammeavtaler for juridiske tjenester for fagområdene angitt nedenfor. Selskapets oppgaver omfatter å planlegge, bygge, drifte og vedlikeholde vei, samt planlegging og utbygging av jernbane. Oppdrag vil hovedsakelig gå ut på rådgivning ved konkrete rettslige problemstillinger, utredningsarbeid og bistand til utforming av kontraktsdokumenter og malverk, samt rådgivning ved gjennomføring av offentlige anskaffelser, kontraktsoppfølging og erverv av grunn og rettigheter. Rammeavtalen kan også omfatte bistand ved håndtering av tvister og prosedyreoppdrag Delkontrakt 1: Kontrakts- og entrepriserett • Generell kontraktsrett • Entrepriserett Delkontrakt 2: Offentlige anskaffelser • Regelverk om offentlige anskaffelser Delkontrakt 3: Forvaltning og offentlighet • Generell forvaltningsrett og offentleglova • Plan- og bygningsrett og fast eiendoms rettsforhold • Veglova med tilhørende regelverk Delkontrakt 4: Arbeidsrett • Individuell og kollektiv arbeidsrett • Regelverk om HMS og seriøsitet, inkludert lønns- og arbeidsvilkår  Delkontrakt 5: Personvern og teknologi • Personvernrett • Kunstig intelligens (KI) • IT-kontraktsrett Delkontrakt 6: Selskapsrett, avgifter og skatt • Selskapsrett • Merverdiavgiftsloven og særavgifter • Skatterett, herunder norsk internasjonal skatterett    Delkontrakt 7: Grunnerverv, ekspropriasjon og skjønn mv. • Generell rådgivning (forhandlinger, prosess, kontrakter/malverk, strategi og utredninger) • Bistand til gjennomføring av grunnerverv, ekspropriasjon og skjønn mv. • Bistand ovenfor parter og naboer som er berørt av prosjektHovedtrekkene i prosedyrenAnskaffelsen er omfattet av lov om offentlige anskaffelser 17. juni 2016 nr. 73 og forskrift 12. august 2016 nr. 974 om offentlig anskaffelser (anskaffelsesforskriften). Dette gjelder en særlig tjeneste, jf. anskaffelsesforskriften vedlegg 2, og anskaffelsen reguleres derfor av forskriften del I og II, jf. anskaffelsesforskriften § 5-1 andre ledd bokstav b. Konkurransen vil bli gjennomført som en åpen tilbudskonkurranse, jf. anskaffelsesforskriften § 8-3. Etter denne prosedyren kan alle interesserte leverandører gi tilbud.

    Kontakt telefon
    +4747644923
    Adresse
    Kjøita 6, 4630 KRISTIANSAND S

Kvalifikasjonskrav

    Leverandøren skal ha ordnede forhold når det gjelder skatt og merverdiavgift. Kravet gjelder for leverandøren, selskaper som leverandøren støtter seg på gjennom forpliktelseserklæring, og for hver deltaker i et felleskap (f.eks. joint venture/arbeidsfellesskap) dersom flere leverandører deltar i konkurransen i fellesskap.

Tildelingskriterier

    Beskrivelse

    1a) Tilbudt oppdragsansvarlig(e) sin kompetanse og relevant erfaring Tilbyder skal tilby følgende antall oppdragsansvarlig(e) per delkontrakt: Delkontrakt 1: Tre oppdragsansvarlige Delkontrakt 2: Tre oppdragsansvarlige Delkontrakt 3: To oppdragsansvarlige Delkontrakt 4: En oppdragsansvarlig Delkontrakt 5: To oppdragsansvarlige Delkontrakt 6: En oppdragsansvarlig Tilbyder skal levere en CV for hver tilbudt oppdragsansvarlig for hver delkontrakt. Oppdragsgivers CV-mal skal benyttes. Maksimum fem referanseoppdrag per CV. Oppdragsgiver forbeholder seg retten til å kontakte de oppgitte referansepersonene direkte og/eller andre kilder for å verifisere informasjon som er gitt. Oppdragsgiver understreker viktigheten av at antall CV-er som leveres er i samsvar med konkurransegrunnlaget. 1b) Beskrivelse av faglig team Tilbyder skal levere en oversikt over faglig team, med beskrivelse av relevant kompetanse og erfaring hos ressurser som tilbyder har til rådighet innenfor hver delkontrakt. Under dette delkriteriet vil oppdragsgiver vektlegge beskrivelsen av faglig bredde, sammensetning og kapasitet i tilbyders samlede team. Den samlede besvarelsen på dette delkriteriet 1b) skal ikke overstige tre A4 sider. Overskridelse av sidetallsbegrensningen kan medføre at tilbudet avvises. Oppdragsgivers mal for besvarelse skal benyttes. Tilbyder skal ikke levere CV på dette delkriteriet. Ved evaluering av dette tildelingskriteriet vil punkt 1a) vektes høyere enn punkt 1b).

    Delkriterier

    Beskrivelse

    Tilbudt oppdragsansvarlig(e) sin kompetanse og relevant erfaring. Tilbyder skal tilby følgende antall oppdragsansvarlige for gjeldende delkontrakt: Delkontrakt 7: To oppdragsansvarlige Det vil vektlegges positivt om tilbyder har erfaring med å bistå offentlige oppdragsgivere, samt erfaring knyttet til større samferdselsprosjekter. Tilbyder skal levere en CV for hver tilbudt oppdragsansvarlig for hver delkontrakt. Oppdragsgivers CV-mal skal benyttes. Maksimum fem referanseoppdrag. Oppdragsgiver forbeholder seg retten til å kontakte de oppgitte referansepersonene direkte og/eller andre kilder for å verifisere informasjon som er gitt. Oppdragsgiver understreker viktigheten av at antall CV-er som leveres er i samsvar med konkurransegrunnlaget.

    Beskrivelse

    Tilbyder skal levere en oversikt over faglig team, med beskrivelse av relevant kompetanse og erfaring hos ressurser som tilbyder har til rådighet innenfor hver delkontrakt. Under dette delkriteriet vil oppdragsgiver vektlegge beskrivelsen av faglig bredde, sammensetning og kapasitet i tilbyders samlede team. Den samlede besvarelsen på dette delkriteriet 1b) skal ikke overstige tre A4 sider. Overskridelse av sidetallsbegrensningen kan medføre at tilbudet avvises. Oppdragsgivers mal for besvarelse skal benyttes. Tilbyder skal ikke levere CV på dette delkriteriet.

    Beskrivelse

    Tilbyder skal levere en redegjørelse som beskriver følgende elementer ved gjennomføring av oppdrag under rammeavtalen: 1. Rutiner for å sikre kvalitet i leveranser 2. Håndtere oppdrag på kort varsel 3. Verktøy for gjennomføring av oppdrag og samhandling 4. Effektiv ressursbruk og kostnadseffektiv gjennomføring 5. Håndtering av interessekonflikter Den samlede besvarelsen på dette tildelingskriteriet skal ikke overstige tre A4 sider. Overskridelse av sidetallsbegrensningen kan medføre at tilbudet avvises. Oppdragsgivers mal for beskrivelse av gjennomføring skal benyttes.

    Beskrivelse

    Utfylt prisskjema i EU-supply. Samtlige poster i prisskjemaet skal fylles ut. Tilbudte oppdragsansvarlige under tildelingskriteriet 1a) skal plasseres i kategori «partner». For evalueringsformål er det fastsatt en undervekting av de ulike kategoriene (partner/ansatt advokat/advokatfullmektig). Vektingen oppgis ikke, men kategoriene er oppgitt i prioritert rekkefølge.

Se hele utlysningen

Oppdragsgiver
Tittel
Rammeavtale juridiske tjenester
Estimert verdi
70 000 000,00 kr

Tidslinje

Se aktive konkurranser som ligner