Oppdragsgiver er Nettverk av Petroleumskommuner – NPK. Medlemskommuner i NPK er p.t. Bokn, Aure, Aukra, Alver, Austrheim, Hammerfest, Tysvær og Øygarden.
Anskaffelsens formål er å inngå rammeavtale om kjøp av juridiske tjenester. Dette gjelder i hovedsak å yte juridiske tjenester til NPK om petroleumsrettslige problemstillinger, kommuneøkonomi og andre institusjonelle ordninger.
Dette kan blant annet, men ikke uttømmende, være;Bistand i petroleumsrettslige problemstillinger.
Bistand til høringsuttalelser, oppfølging av det årlige statsbudsjett, revidert nasjonalbudsjett, kommuneproposisjonen mv.
Utredning av aktuelle rettslige problemstillinger knyttet til skatt, eiendom og taksering.
Overvåke den politiske og rettslige utvikling i samråd med styret i NPK.
I samråd med styre sette i verk tiltak overfor myndigheter/andre organisasjoner.
På forespørsel fra styret bistå med kommunikasjonsarbeid.
Faglig oppdatering av NPKs medlemskommuner.
Fullstendig beskrivelse av leveransen følger av vedlagte dokumenter.Hovedtrekkene i prosedyrenOppdragsgiver er Nettverk av Petroleumskommuner – NPK. Medlemskommuner i NPK er p.t. Bokn, Aure, Aukra, Alver, Austrheim, Hammerfest, Tysvær og Øygarden.
Anskaffelsens formål er å inngå rammeavtale om kjøp av juridiske tjenester. Dette gjelder i hovedsak å yte juridiske tjenester til NPK om petroleumsrettslige problemstillinger, kommuneøkonomi og andre institusjonelle ordninger.
Dette kan blant annet, men ikke uttømmende, være;Bistand i petroleumsrettslige problemstillinger.
Bistand til høringsuttalelser, oppfølging av det årlige statsbudsjett, revidert nasjonalbudsjett, kommuneproposisjonen mv.
Utredning av aktuelle rettslige problemstillinger knyttet til skatt, eiendom og taksering.
Overvåke den politiske og rettslige utvikling i samråd med styret i NPK.
I samråd med styre sette i verk tiltak overfor myndigheter/andre organisasjoner.
På forespørsel fra styret bistå med kommunikasjonsarbeid.
Faglig oppdatering av NPKs medlemskommuner.
Fullstendig beskrivelse av leveransen følger av vedlagte dokumenter.