Konkurransen er utgått uten at vinner er annonsert.
Brief
Reklame og markedsføring
Den Norske Kirke trenger mediebyråtjenester for en rammeavtale over 4 år, med en maksimal totalverdi på 22 millioner kroner. Avtalen omfatter rådgivning ved utarbeidelse og gjennomføring av medieplaner, valg av annonsekanaler, mediekjøp, effektmåling, optimalisering, logistikk og rapportering/evaluering, og leverandøren skal samarbeide med andre kommunikasjonsleverandører som kirken har avtale med. Tjenestene skal leveres i Oslo, og oppdragsgiver investerer anslagsvis 4-5 millioner kroner eks. mva. per år i betalt markedsføring, med høyere mediekjøp i kirkevalgår. Kvalifikasjonskrav inkluderer beskrivelse av leverandørens 2 mest relevante oppdrag i løpet av de siste 5 årene.
Slipp å lese og skrive alt selv, la Cobrief gjøre det for deg!
Oppdragsgiver (rDnk) har til hensikt å inngå rammeavtale med et mediebyrå. Oppdragsgiver ønsker bistand til rådgivning ved utarbeidelse og gjennomføring av medieplaner, valg av annonsekanaler, mediekjøp, effektmåling, optimalisering, logistikk og rapportering/evaluering. Se konkurransedokumentene for mer informasjon.Hovedtrekkene i prosedyrenLeverandøren av mediebyråtjenester skal samarbeide med andre leverandører innenfor kommunikasjonsfeltet som oppdragsgiver har avtale med. Anslagsvis investerer oppdragsgiver 4-5 millioner kroner eks. mva. per år i betalt markedsføring. De største kampanjene gjennom et normalår er ofte knyttet til høytider som jul og allehelgen (tema: sorg), eller kirkelige handlinger som konfirmasjon, dåp og bryllup. Kirken har også betalt synlighet knyttet til rekruttering, drop-in-konsepter og andre temaer.
Hvert fjerde år er det kirkevalg, og i et valgår (neste gang i 2027) pleier mediekjøpene å være betydelig høyere enn i mellomvalgår. Se konkurransedokumentene for mer informasjon.