Ruter AS
Rammeavtale Fysisk planlegging og konsekvensanalyse for kollektivtransport
Ruter AS trenger konsulenttjenester for å levere fysisk planlegging og konsekvensanalyse for kollektivtransport.
Tildelt
Konkurransen er avsluttet og vinner har blitt valgt.
Bil- og motorvognstjenester
Ruter AS har inngått en rammeavtale med Tier Mobility GmbH, Norwegian Branch for levering av mikromobilitetsordning i det geografiske området hvor Ruter opererer, utenom Oslo. Avtalen fokuserer på å utvikle et integrert nettverk av mobilitetsløsninger som inkluderer sykling og gange, for å forbedre samspillet med kollektivtransport og redusere bilbruk. Kvalitet var det viktigste tildelingskriteriet med en vekt på 85%, mens pris hadde en vekt på 15%. Fire leverandører deltok i konkurransen.
Slipp å lese og skrive alt selv, la Cobrief gjøre det for deg!
Prøv Cobrief ProI Ruters visjon på fremtidens mobilitetsløsninger, inngår sykling og gange i et helhetlig og bærekraftig mobilitetstilbud. Dette krever utvikling av et tett og fleksibelt nettverk av integrerte mobilitetsløsninger med høy kvalitet, slik at kundene får flere valgmuligheter, og det blir lettere for reisende å sette igjen bilen. En velfungerende og integrert mikromobilitetsordning vil bidra til å forbedre samspill mellom gange sykling og kollektivtransport, og er dermed et viktig steg på veien til et slikt helhetlig og bærekraftig mobilitetstilbud. For å oppnå disse målsetningene vil Ruter å inngå en rammeavtale om levering av mikromobilitetsordning i det geografiske området hvor Ruter opererer, utenom Oslo.
Se konkurransedokumentene for kvalifikasjonskrav
Beskrivelse
Løsningsforslag
Ruter AS trenger konsulenttjenester for å levere fysisk planlegging og konsekvensanalyse for kollektivtransport.
Ruter AS trenger teknisk bistand for fremtidsrettede transportløsninger innen buss og båt gjennom en dynamisk innkjøpsordning, med en maksimal totalverdi på 20 millioner kroner. Ordningen er primært ment for innleie av en eller flere personer som skal bistå med å løse konkrete arbeidsoppgaver og prosjekter. Kvalifikasjonskrav og tildelingskriterier finner du i konkurransegrunnlaget.
Oslo Kommune Utdanningsetaten trenger busstransporttjenester for Osloskolen gjennom en rammeavtale med en maksimal totalverdi på 80 millioner kroner. Avtalen skal dekke skolens behov for persontransport med buss i forbindelse med undervisningsrelaterte aktiviteter, ekskursjoner, arrangementer og leirskoleopphold, inkludert transport for Sommerskolen fra 2027. Tjenestene skal leveres i Oslo-området og over lengre distanser. Tildelingskriteriene er pris (50%), kvalitet (30%) og kapasitet og leveringssikkerhet (20%). Det kreves at alle kjøretøy som benyttes er nullutslippskjøretøy (batterielektriske eller hydrogen) eller biogasskjøretøy som minst oppfyller Euroklasse 6/VI. Leverandøren må ha erfaring fra tilsvarende oppdrag med en årlig kontraktsverdi på minimum 3 millioner kroner, samt gyldig turvognløyve. Det kreves også dokumentasjon på miljøledelsestiltak (f.eks. EMAS, Miljøfyrtårn, ISO 14001), kvalitetssikringssystem (f.eks. ISO 9001:2015) og aktsomhetsvurderinger i henhold til FNs veiledende prinsipper og OECDs retningslinjer.
Oslo kommune Utviklings- og Kompetanseetaten planlegger anskaffelsen av en samkjøpsavtale for elsykler, inkludert reservedeler og tilbehør, for å dekke behovet for ansattes reiser og levering av hjemmetjenester. Leverandører inviteres til å gi skriftlige tilbakemeldinger ved å fylle ut et skjema i Artifik. Scushi AS har sannsynligvis kontrakten i dag.
Ruter AS trenger rådgivningskompetanse for å levere plan- og utviklingsprosjekter til en verdi av 30 000 000 NOK. Oppgavene inkluderer blant annet utarbeidelse av mulighetsstudier, analyser av transportløsninger, traséutredninger for ulike transportmidler, formelle utredninger som konseptvalgutredninger og reguleringsplaner, samt strategiske planer og medvirkningsprosesser i utvikling av trafikktilbudet.