Formålet med anskaffelsen er å etablere en rammeavtale med leverandører som skal dekke Oppdragsgivers løpende vedlikehold og drift av kommunens eiendomsmasse innenfor rørleggertjenester. Arbeidene vil omfatte en rekke oppdrag av varierende størrelse og omfang, herunder større rehabiliteringer, utskifting av gammelt utstyr og installasjoner, reparasjon og vedlikeholdsoppdrag på eksisterende utstyr og installasjoner, samt arbeid på nye bygg. Øvrige tjenester som naturlig hører inn under fagområdet som rammeavtalen omfatter, vil kunne tilkomme dersom det i avtaleperioden oppstår behov for det.
I tilknytning til arbeidene vil det inngå materialer som trengs til de ulike operasjoner. Selv om anskaffelsen omfatter noe materiell, understrekes at denne avtalen ikke gir noen eksklusivitet på levering av slikt materiell, og at Oppdragsgiver ellers ikke er forpliktet til å kjøpe materiell av tjenesteleverandøren.
Oppdragsgiver er ikke forpliktet til å kjøpe noen bestemt mengde tjenester i rammeavtaleperioden.Hovedtrekkene i prosedyrenAnskaffelsen gjøres i henhold til gjeldende lov 17. juni 2016 nr. 73 om offentlige anskaffelser
(anskaffelsesloven) og forskrift 12. august 2016 nr. 974 om offentlige anskaffelser
(anskaffelsesforskriften) del I.
Oppdragsgiver planlegger å tildele kontrakt uten å ha dialog med leverandørene utover å foreta
eventuelle avklaringer.
Dialog, herunder forhandlinger, kan likevel bli gjennomført dersom oppdragsgiver, etter at
tilbudene er mottatt, vurderer det som hensiktsmessig. Utvelgelsen vil i så tilfelle bli gjort etter
en vurdering av tildelingskriteriene. Det presiseres at ingen leverandører kan forvente dialog om
sitt tilbud.