Karmøy kommune, Tysvær kommune og Haugesund kommune heretter kalt oppdragsgiver, ønsker å inngå rammeavtale på levering av avløpspumper og komplette avløpspumpestasjoner, samt deler til disse. Rammeavtalen vil ha en tidsramme på 2 år og med mulighet for forlengelse i ytterligere 1 + 1 år.
Karmøy kommune kan ikke gi noen garanti for den framtidige oppdragsmengde. Imidlertid forventer vi en samlet årlig leveranse på ca. 10-15 millioner kroner (totalt for hele perioden ca. 60 mill.).Hovedtrekkene i prosedyrenKarmøy kommune heretter kalt oppdragsgiver, ønsker å inngå rammeavtale på levering av avløpspumper og komplette avløpspumpestasjoner, samt deler til disse. Vedlagt prisskjema skal benyttes. Prisskjema dekker ikke alle behov for stasjoner, pumper og utstyr, og det presiseres at pris på andre stasjoner, deler og utstyr ved forespørsel skal ha forholdsvis samme pris innenfor et fornuftig sprang. Virkelig uttak på rammeavtalen kan bli mindre. Forventet verdi medfører ikke tilsvarende kjøpsplikt. Leverandøren kan ikke kreve mer kjøp under rammeavtalen enn det som følger av kommunenes behov og ønsker. Leverandøren kan heller ikke kreve kompensasjon dersom faktisk kjøp blir lavere enn forventet. Det angitte volumet er å forstå som et maksimalt uttak på avtalen. Hvis dette nivået nås før avtaletiden utløper, betyr det at ny konkurranse må utlyses jfr. EU domstolens avgjørelse i sak C-2016/17. Leverandør vil ikke kunne kreve kompensasjon for redusert løpetid av rammeavtalen.