Cobrief Logo

Utgått

Konkurransen er utgått uten at vinner er annonsert.

Brief

Bygg og anlegg - Grunnarbeid, vann og kloakk

Ringebu kommune trenger å erstatte den eksisterende Randklevsvegen jernbanekulvert med en ny, som en del av byggetrinn 1 av 2, under Dovrebanen i Innlandet. Prosjektet har som mål å forbedre trafikksikkerheten for myke trafikanter og sikre tilstrekkelig frihøyde for høye kjøretøy. Arbeidet inkluderer etablering av ny jernbaneundergang, veg, og gang- og sykkelveg, med en maksimal totalverdi på 40 millioner kroner. Det er ingen dialog med leverandørene planlagt, med mindre det vurderes som hensiktsmessig etter mottak av tilbudene. Kvalifikasjonskrav inkluderer dokumentasjon på kvalitetssikrings- og miljøledelsesstandarder, samt erfaring fra lignende prosjekter.

Slipp å lese og skrive alt selv, la Cobrief gjøre det for deg!

Prøv Cobrief Pro

Om anbudet

    Ringebu kommune skal erstatte dagens Randklevsvegen jernbanekulvert med ny. Eksisterende kulvert er i dårlig forfatning og oppfyller ikke dagens krav til bredde og fri høyde. Utskifting av jernbanekulverten er et nødvendig tiltak for å sikre funksjonaliteten og sikkerheten til veg- og baneinfrastrukturen i Ringebu kommune. Hensikten med prosjektet er å øke trafikksikkerheten for myke trafikanter og samtidig sikre tilstrekkelig frihøyde for høye kjøretøy i henhold til forskriftskrav. I en midlertidig fase, som dette kontraktsarbeidet omfatter, skal Randklevsvegen reetableres på omtrent samme høyde som dagens gjennomføring i kulverten. Dette medfører at den forskriftsmessige frihøyden ikke vil bli oppnådd ved fullføring av kontraktsarbeidet. Kulverten er del av en skoleveg. Trafikksikkerheten for de myke trafikantene er kritisk gjennom kulverten. Med vedtak om utbygging av ny barne- og ungdomsskole på sørsiden av kulverten, vil antall skolebarn som krysser kulverten til fots eller på sykkel øke i fremtiden. Det er berammet togstans på 96 timer fra 13. – 17. september 2025. Fjerning av eksisterende kulvert og etablering av ny kulvert inklusive all nødvendig infrastruktur skal utføres i denne perioden.Hovedtrekkene i prosedyrenDenne anskaffelsen omfatter byggetrinn 1 av 2, med etablering av ny jernbaneundergang under Dovrebanen, veg og gang- og sykkelveg på Randklevsvegen i Ringebu kommune. Ringebu kommune står som byggherre i prosjektet der Innlandet Fylkeskommune er vegeier og BaneNor er eier av kulvertkonstruksjonen. Anskaffelsens verdi er under EØS terskelverdi. Anskaffelsen foretas ved åpen tilbudskonkurranse. Oppdragsgiver planlegger å tildele kontrakt uten å ha dialog med leverandørene utover å foreta eventuelle avklaringer/korrigeringer. Dialog gjennom forhandlinger kan likevel bli gjennomført dersom oppdragsgiver, etter at tilbudene er mottatt, vurderer det som hensiktsmessig. Utvelgelsen vil i så fall bli gjort etter en vurdering av tildelingskriteriene. Det presiseres at ingen leverandører kan forvente dialog om sitt tilbud og derfor må levere sitt beste tilbud.

    Kontakt navn
    Pål Østen Solberg
    Kontakt telefon
    +47 61283000
    Adresse
    Hanstadgata 4, 2630 RINGEBU

Kvalifikasjonskrav

    Leverandør er registrert i et foretaksregister eller et handelsregister i medlemsstaten som leverandøren er etablert i. Som beskrevet i bilag XI til direktiv 2014/24/EU; leverandører fra visse medlemsstater kan være nødt til å oppfylle andre krav i nevnte bilag.

Tidslinje

Se aktive konkurranser som ligner