Beskrivelse
Evalueringen av dette kriteriet baserer seg på en helhetsvurdering av punktene brukervennlighet og ivaretagelse av Barneverntjenesten, som er beskrevet nærmere under. Brukervennlighet: Det er viktig for Oppdragsgiver at det er enkelt for kommunes ansatte å benytte seg av de tjenestene som ligger til Reisebyråavtalen. Spesielt brukertilgang, bestilling av turer, endring av bestilling og avbestilling av turer, skal kunne gjennomføres så intuitivt og sømløst som mulig. For å kunne gjennomføre evalueringen på dette punktet, må Oppdragsgiver ha tilgang til et elektronisk demo/testmiljø av tilbudt løsning. Demo/testmiljø må støtte alle de roller og funksjonalitet leverandøren beskriver i tilbudet. Videre ønsker Oppdragsgiver at det følger med en kort steg-for-steg brukerveiledning, på hvordan en helt ny bruker går frem for å kunne bestille sin første tur. Ivaretagelse av Barneverntjenesten: Barneverntjenesten er den største brukeren av denne avtalen. Leverandøren bes beskrive hvordan de vil ivareta Barneverntjenesten på best mulig måte. Det vises i denne forbindelse til punkt 1.1.2.2 "Spesielt om Barneverntjenesten", For å evaluere leverandørs ivaretagelse av Barneverntjenesten skal følgende oppgaver A-D besvares. oppgavene er basert på mulige situasjoner som kan oppstå for Barneverntjenesten, men er ikke basert på virkelige hendelser. A1. Ungdom bor på Storslett og skal ha samvær med sin mor hver tredje helg. Samværet skal vare i 2 timer lørdag og to timer søndag. Samværet skal være på Bios kafe. Mor har ikke førerkort og må derfor ta fly. Mor trenger også overnatting fra fredag til søndag. Leverandør bes lage et forslag til reiserute for Mor. A2. Sørkjosen flyplass stenger ganske ofte grunnet værforhold. Det er derfor nødvendig med alternative løsninger på hvordan Mor kan komme seg dit om flyplassen er stengt. Leverandør bes lage en alternativ reiserute Tur/retur om flyplassen er stengt. B. Barneverntjenesten må foreta en akuttflytting til Lurøy onsdag ettermiddag. Ungdom stikker av på flyplass i Mo i Rana. Ungdom blir innhentet 1 time etterpå. Saksbehandler må tilbake til Tromsø innen torsdag kl. 1200. Leverandør bes lage en beskrivelse av hvordan dette kan løses. C. Barneverntjenesten må på mandag foreta oppfølgingsbesøk 11.00-1300 og skolemøte 1400-1530 i Steigen. Saksbehandler skal fra Tromsø – Steigen t/r. Leverandør bes beskrive den mest gunstige reiseruten for saksbehandler. D. Det er fredag kveld og Barneverntjenesten skal haste-flytte et barn i et beredskapshjem på Gladstad, Vega. De to som reiser med barnet skal være to timer sammen med barnet på Vega for så å returnere til Tromsø. Hvordan ser reiseruten ut for returen? Leverandør bes beskrive den beste reiseruten tur/retur Tromsø/Gladstad? Dokumentasjonskrav: For Brukervennlighet: Oversendt tilgang til elektronisk demo/testmiljø av tilbudt løsning. Demo/testmiljø må støtte alle de roller og funksjonalitet som ligger til denne avtalen. Kort brukerveiledning. Det er ikke sidetallsbegrensning på beskrivelse av brukerveiledningen. For Ivaretagelse av Barneverntjenesten: Beskrivelse av hvordan leverandør vil ivareta Barneverntjenesten ihht. punkt 1.1.2.2 "spesielt om Barneverntjenesten". Besvarelse av oppgavene A-D. Leverandøren skal besvare alle ovennevnte oppgaver under punktet Ivaretagelse av Barneverntjenesten i et eget word-dokument, og merke denne med "(tilbyders navn) - Kvalitet". Besvarelsen skal oppfylle følgende formkrav: Maksimalt antall sider: 10 A4-sider Skrifttype: Calibri Font: normal Linjeavstand: standard (1 i word) Marg: standard i word Skriftstørrelse 12. Ved overskridelse av sidebegrensningene, vil oppdragsgiver slette tekst, bilder, skjemaer o.l. som overskrider sideantallet. Tekst, bilder, skjemaer o.l. som overskrider sideantallet vil derfor ikke bli evaluert.
Evalueringsmetode
Evalueringen av tildelingskriteriet Kvalitet baseres på en helhetlig vurdering av leverandørens besvarelse på ovennevnte punkter "Brukervennlighet" og "ivaretagelse av Barneverntjenesten". Leverandør med den beste besvarelsen vil få høyest poengsum på totalt 10 poeng. Øvrige tilbud gis poeng forholdsmessig ut fra det beste tilbudet.