Anbudsoversikt for Reisebyråtjenester

Tildelt

Konkurransen er avsluttet og vinner har blitt valgt.

Brief

Reisebyrå- og turisttjenester

Tromsø Kommune har inngått avtale med Berg-Hansen Nord-Norge AS for reisebyråtjenester til å levere tjenester i Troms og Finnmark over 2 år. Anbudets vekting var pris: 20%, kvalitet: 50%, miljø: 30%.

Slipp å lese og skrive alt selv, la Cobrief gjøre det for deg!

Prøv Cobrief Pro

Resultat

Vinner
Berg-hansen Nord-norge AS
Antall mottatte tilbud
1
Kontraktsverdi
1 334 500 kr

Om anbudet

Kvalifikasjonskrav

Se konkurransedokumentene for kvalifikasjonskrav

Tildelingskriterier

Se konkurransedokumentene for tildelingskriterier

Se hele utlysningen

Oppdragsgiver
Tittel
Reisebyråtjenester
Estimert verdi
76 000 000,00 kr
Varighet
2 år
Tildelingskriterium 1
Pris
Beskrivelse av kravet: Den tilbyderen med lavest totalpris vil få høyest poengscore på dette tildelingskriteriet. For nærmere opplysninger om pris, se vedlegg 1 - Prisskjema reisebyråtjenester, samt bilag 4 - Prisbestemmelser Dokumentasjonskrav: Ferdig utfylt prisskjema, se vedlegg 1 - Prisskjema reisebyråtjenester. Evaluering av kriteriet: Grunnlaget for sammenligning mellom leverandørene er totalsummen som fremgår av celle J24 i vedlegg 1- prisskjemaet. Totalsummen til evaluering fremkommer ved at estimert årlig forbruk (kolonne G) ganges med tilbud pris pr. leiedøgn slik den fremkommer i kolonne I. Leverandøren som har den laveste totalsummen til evaluering får 10 poeng. Øvrige tilbud gis poeng forholdsmessig ut fra det beste tilbudet.
Tildelingskriterium 2
Kvalitet
Beskrivelse av kravet: Evalueringen av dette kriteriet baserer seg på en helhetsvurdering av punktene brukervennlighet og ivaretagelse av Barneverntjenesten, som er beskrevet nærmere under Brukervennlighet: Det er viktig for Oppdragsgiver at det er enkelt for kommunes ansatte å benytte seg av de tjenestene som ligger til Reisebyråavtalen. Spesielt brukertilgang, bestilling av turer, endring av bestilling og avbestilling av turer, skal kunne gjennomføres så intuitivt og sømløst som mulig. For å kunne gjennomføre evalueringen på dette punktet, må Oppdragsgiver ha tilgang til et elektronisk demo/testmiljø av tilbudt løsning. Demo/testmiljø må støtte alle de roller og funksjonalitet leverandøren beskriver i tilbudet. Videre ønsker Oppdragsgiver at det følger med en kort steg-for-steg brukerveiledning, på hvordan en helt ny bruker går frem for å kunne bestille sin første tur. Ivaretagelse av Barneverntjenesten: Barneverntjenesten er den største brukeren av denne avtalen. Leverandøren bes beskrive hvordan de vil ivareta Barneverntjenesten på best mulig måte. Det vises i denne forbindelse til punkt 1.1.2.2 "Spesielt om Barneverntjenesten", For å evaluere leverandørs ivaretagelse av Barneverntjenesten skal følgende oppgaver A-D besvares. oppgavene er basert på mulige situasjoner som kan oppstå for Barneverntjenesten, men er ikke basert på virkelige hendelser. A1. Ungdom bor på Storslett og skal ha samvær med sin mor hver tredje helg. Samværet skal vare i 2 timer lørdag og to timer søndag. Samværet skal være på Bios kafe. Mor har ikke førerkort og må derfor ta fly. Mor trenger også overnatting fra fredag til søndag. Leverandør bes lage et forslag til reiserute for Mor. A2. Sørkjosen flyplass stenger ganske ofte grunnet værforhold. Det er derfor nødvendig med alternative løsninger på hvordan Mor kan komme seg dit om flyplassen er stengt. Leverandør bes lage en alternativ reiserute Tur/retur om flyplassen er stengt. B. Barneverntjenesten må foreta en akuttflytting til Lurøy onsdag ettermiddag. Ungdom stikker av på flyplass i Mo i Rana. Ungdom blir innhentet 1 time etterpå. Saksbehandler må tilbake til Tromsø innen torsdag kl. 1200. Leverandør bes lage en beskrivelse av hvordan dette kan løses. C. Barneverntjenesten må på mandag foreta oppfølgingsbesøk 11.00-1300 og skolemøte 1400-1530 i Steigen. Saksbehandler skal fra Tromsø – Steigen t/r. Leverandør bes beskrive den mest gunstige reiseruten for saksbehandler. D. Det er fredag kveld og Barneverntjenesten skal haste-flytte et barn i et beredskapshjem på Gladstad, Vega. De to som reiser med barnet skal være to timer sammen med barnet på Vega for så å returnere til Tromsø. Hvordan ser reiseruten ut for returen? Leverandør bes beskrive den beste reiseruten tur/retur Tromsø/Gladstad? Dokumentasjonskrav: For Brukervennlighet: Oversendt tilgang til elektronisk demo/testmiljø av tilbudt løsning. Demo/testmiljø må støtte alle de roller og funksjonalitet som ligger til denne avtalen. Kort brukerveiledning. Det er ikke sidetallsbegrensning på beskrivelse av brukerveiledningen. For Ivaretagelse av Barneverntjenesten: Beskrivelse av hvordan leverandør vil ivareta Barneverntjenesten ihht. punkt 1.1.2.2 "spesielt om Barneverntjenesten". Besvarelse av oppgavene A-D. Leverandøren skal besvare alle ovennevnte oppgaver under punktet Ivaretagelse av Barneverntjenesten i et eget word-dokument, og merke denne med "(tilbyders navn) - Kvalitet". Besvarelsen skal oppfylle følgende formkrav: Maksimalt antall sider: 10 A4-sider Skrifttype: Calibri Font: normal Linjeavstand: standard (1 i word) Marg: standard i word Skriftstørrelse 12. Ved overskridelse av sidebegrensningene, vil oppdragsgiver slette tekst, bilder, skjemaer o.l. som overskrider sideantallet. Tekst, bilder, skjemaer o.l. som overskrider sideantallet vil derfor ikke bli evaluert. Evaluering av kriteriet: Evalueringen av tildelingskriteriet Kvalitet baseres på en helhetlig vurdering av leverandørens besvarelse på ovennevnte punkter "Brukervennlighet" og "ivaretagelse av Barneverntjenesten". Leverandør med den beste besvarelsen vil få høyest poengsum på totalt 10 poeng. Øvrige tilbud gis poeng forholdsmessig ut fra det beste tilbudet.
Tildelingskriterium 3
Miljø
Beskrivelse av kravet: Evalueringen av dette kriteriet baserer seg på en helhetsvurdering av punktene Miljøhandlingsplan og miljøgevinst Miljøhandlingsplan Leverandør bes beskrive sin miljøhandlingsplan som forklarer sitt arbeid mot konkrete klima- og miljømål, interne og eksterne rutiner for å nå disse målene, og hvordan det jobbes kontinuerlig for forbedring. Det bør nevnes hvordan miljøarbeidet er forankret i virksomheten. Leverandør kan inkludere mål og tiltak for å redusere egne og leverandørenes CO2-utslipp og energiforbruk. En liste over tiltak knyttet til klima- og miljømålene til leverandør bør også inkluderes. Miljøgevinst Oppdragsgiver ønsker å kunne ivareta klima og miljø på våre reiser. Leverandør bes beskrive hvordan de kan bidra til at oppdragsgiver oppnår miljøgevinst på sine reiser. Den tilbyderen som gir de beste besvarelsene på Miljøhandlingsplan og Miljøgevinst vil få høyest poengscore på dette tildelingskriteriet. Dokumentasjonskrav: Leverandør skal beskrive sin miljøhandlingsplan, hvor det særlig vil bli vektlagt konkrete mål og tiltak. Leverandør skal beskrive hvordan de kan bidra til at Oppdragsgiver kan ivareta klima og miljø ved reising. Beskrivelsen skal inkludere hvilke typer statistikk og rapporter som kan tilbys, og hvordan de kan bidra til å gi Oppdragsgiver oversikt over reiseaktivitet, CO2-utslipp og kostnadsnivåer. Evaluering: Evalueringen av tildelingskriteriet Miljø baseres på en helhetlig vurdering av leverandørens besvarelse. Leverandør med den beste besvarelsen vil få høyest poengsum på totalt 10 poeng. Øvrige tilbud gis poeng forholdsmessig ut fra det beste tilbudet.

Tidslinje

Se aktive konkurranser som ligner