Kongsbergregionens Kommunale Oppgavefellesskap For Tjenesteutvik har avlyst konkurransen om å inngå en rammeavtale for levering av renholdsartikler, papir og plast til åtte kommuner i Kongsbergregionen, inkludert Kongsberg, Notodden, Hjartdal, Tinn, Rollag, Flesberg, Sigdal og Nore og Uvdal. Avtalen skulle ha en varighet på 2+1+1 år, med en estimert totalverdi på 45 millioner kroner. Årsaken til avlysningen var problemer med prisskjemaet som ville medført vesentlige endringer i anskaffelsen.
Slipp å lese og skrive alt selv, la Cobrief gjøre det for deg!
Kongsbergregionen består av 9 kommuner som samarbeider om ren rekke tjenesteområder.
8 av kommunene ønsker nå å inngå en avtale på renholdsartikler til våre lokasjoner. Vi har til hensikt å inngå avtale med én leverandør.
Deltakerkommuner er:
Kongsberg kommune (herunder Kongsberg Kommunale Eiendom)
Notodden kommune
Hjartdal kommune
Tinn kommune
Rollag kommune
Flesberg kommune (Tiltrer i mars 2026)
Sigdal kommune
Nore og Uvdal kommune.
Hver kommune skal signere egen avtale med valgt leverandør, og har ansvar for daglig kontraktsoppfølging. Vi ønsker én leverandør på denne avtalen.
Avgrensning for avtalen:
Kommunene har i dag egne rammeavtaler på levering av kontormateriell og fritt skolemateriell, cateringartikler samt medisinsk utstyr.
Avtalen på renholdsartikler, papir og plast gjelder i utgangspunktet ikke vareområder omfattet av nevnte eksisterende rammeavtale.
Det gjøres imidlertid oppmerksom på at det kan forekomme noe overlapp, særlig innenfor engangsutstyr,som for eksempel hansker og lignende.
Avtalen inngås for en periode på 2 år med mulighet for forlengelse i 1+1 år.
Dokumenter vedlagt:
Vedlegg 1. Prisskjema
Vedlegg 2. Kravspesifikasjon
Vedlegg 3. Utkast til kontrakt (hver kommune signerer egen kontrakt. Vedlegg oppdateres pr kommune før signering)
Vedlegg 3.1 SSA-K Bilag
Vedlegg 4. Leveringsadresser og tilhørende info for deltakerkommunene.
Vedlegg 5. Konkurransegrunnlag
NB! Grunnet ferieavvikling i uke 47 kan det ta noe tid før eventuelle spørsmål stilt i løpet denne uka blir besvart. Svar tilstrebes å bli besvart i uke 48.Hovedtrekkene i prosedyrenEtter å ha mottatt spørsmål fra flere leverandører rundt prisskjemaet har vi nå tatt en juridisk avgjørelse om å avlyse konkurransen. Vi kan ikke gjøre endringer i prisskjemaet slik at det ivaretar leverandørene og oppdragsgivers interesser på en god måte uten at det medfører vesentlig endring i anskaffelsen. Vi utarbeider nytt prisskjema og vil lyse ut på nytt om ikke altfor lang tid. Vi beklager de ulemper dette medfører for dere, men håper dere kan ta vare på allerede utarbeidet tilbud og oppdatere tilbudsdokumentene når ny utlysning kommer.
Leverandøren skal ha tilstrekkelig økonomisk og finansiell kapasitet til å kunne oppfylle kontrakten. Oppdragsgiver forbeholder seg retten til å innhente kredittvurdering på eget initiativ. Kredittvurdering/rating, utført av offentlig godkjent kredittvurderingsinstitusjon Bisnode eller tilsvarende skal bekrefte at leverandøren har minimum kredittverdighet A.