Cobrief Logo

Avlyst

Konkurransen er avlyst.

Brief

Kongsbergregionens Kommunale Oppgavefellesskap For Tjenesteutvik har avlyst konkurransen om å inngå en rammeavtale for levering av renholdsartikler, papir og plast til åtte kommuner i Kongsbergregionen, inkludert Kongsberg, Notodden, Hjartdal, Tinn, Rollag, Flesberg, Sigdal og Nore og Uvdal. Avtalen skulle ha en varighet på 2+1+1 år, med en estimert totalverdi på 45 millioner kroner. Årsaken til avlysningen var problemer med prisskjemaet som ville medført vesentlige endringer i anskaffelsen.

Slipp å lese og skrive alt selv, la Cobrief gjøre det for deg!

Prøv Cobrief Pro

Resultat

Begrunnelse for avlysning
Annet
Antall mottatte tilbud
0
Kontraktsverdi
Ikke oppgitt

Om anbudet

    Kongsbergregionen består av 9 kommuner som samarbeider om ren rekke tjenesteområder. 8 av kommunene ønsker nå å inngå en avtale på renholdsartikler til våre lokasjoner. Vi har til hensikt å inngå avtale med én leverandør. Deltakerkommuner er: Kongsberg kommune (herunder Kongsberg Kommunale Eiendom) Notodden kommune Hjartdal kommune Tinn kommune Rollag kommune Flesberg kommune (Tiltrer i mars 2026) Sigdal kommune Nore og Uvdal kommune. Hver kommune skal signere egen avtale med valgt leverandør, og har ansvar for daglig kontraktsoppfølging. Vi ønsker én leverandør på denne avtalen. Avgrensning for avtalen: Kommunene har i dag egne rammeavtaler på levering av kontormateriell og fritt skolemateriell, cateringartikler samt medisinsk utstyr. Avtalen på renholdsartikler, papir og plast gjelder i utgangspunktet ikke vareområder omfattet av nevnte eksisterende rammeavtale. Det gjøres imidlertid oppmerksom på at det kan forekomme noe overlapp, særlig innenfor engangsutstyr,som for eksempel hansker og lignende. Avtalen inngås for en periode på 2 år med mulighet for forlengelse i 1+1 år. Dokumenter vedlagt: Vedlegg 1. Prisskjema Vedlegg 2. Kravspesifikasjon Vedlegg 3. Utkast til kontrakt (hver kommune signerer egen kontrakt. Vedlegg oppdateres pr kommune før signering) Vedlegg 3.1 SSA-K Bilag Vedlegg 4. Leveringsadresser og tilhørende info for deltakerkommunene. Vedlegg 5. Konkurransegrunnlag NB! Grunnet ferieavvikling i uke 47 kan det ta noe tid før eventuelle spørsmål stilt i løpet denne uka blir besvart. Svar tilstrebes å bli besvart i uke 48.Hovedtrekkene i prosedyrenEtter å ha mottatt spørsmål fra flere leverandører rundt prisskjemaet har vi nå tatt en juridisk avgjørelse om å avlyse konkurransen. Vi kan ikke gjøre endringer i prisskjemaet slik at det ivaretar leverandørene og oppdragsgivers interesser på en god måte uten at det medfører vesentlig endring i anskaffelsen. Vi utarbeider nytt prisskjema og vil lyse ut på nytt om ikke altfor lang tid. Vi beklager de ulemper dette medfører for dere, men håper dere kan ta vare på allerede utarbeidet tilbud og oppdatere tilbudsdokumentene når ny utlysning kommer.

    Kontakt navn
    Hanne Kathrine Waade
    Kontakt telefon
    +47 46505180
    Adresse
    Dyrmyrgata 48, 3611 KONGSBERG

Kvalifikasjonskrav

    Firmaattest vedlegges tilbudet.

    Leverandøren skal ha tilstrekkelig økonomisk og finansiell kapasitet til å kunne oppfylle kontrakten. Oppdragsgiver forbeholder seg retten til å innhente kredittvurdering på eget initiativ. Kredittvurdering/rating, utført av offentlig godkjent kredittvurderingsinstitusjon Bisnode eller tilsvarende skal bekrefte at leverandøren har minimum kredittverdighet A.

Tildelingskriterier

    Beskrivelse

    Prisskjema

    Beskrivelse

    Leverandørens beskrivelse av løsning

    Beskrivelse

    Klima og miljø

Se hele utlysningen

Tidslinje

Se aktive konkurranser som ligner