Anbudsoversikt for Renholdsmaskiner

Brief

Rengjørings- og kontorrekvisita

Fredrikstad Kommune trenger renholdsmaskiner, tilbehør og utstyr, samt tilknyttede service- og reparasjonstjenester for en rammeavtale over 4 år. Leveransene skal brukes av renholdsavdelingen i alle kommunale bygg i kommunene Fredrikstad og Sarpsborg, med mål om å sikre en moderne, miljøvennlig og oppdatert maskinpark. Anskaffelsen har en geografisk begrensning til Viken. Kvalifikasjonskrav inkluderer dokumentasjon av inntil 3 relevante oppdrag i løpet av de siste 3 årene, med detaljer om oppdragets verdi, tidspunkt og mottaker. Leverandøren må ha tilstrekkelig økonomisk og finansiell kapasitet, med minimum rating kredittverdig, og kan benytte morselskapsgaranti eller bankgaranti ved behov.

Slipp å lese og skrive alt selv, la Cobrief gjøre det for deg!

Om anbudet

Kvalifikasjonskrav

Se hele utlysningen

Oppdragsgiver
Tittel
Renholdsmaskiner
Kontaktinformasjon
Kontakt navn
Tony Mikarlsen
Kontakt telefon
+47 69306000
Adresse
Nygaardsgata 16, 1606 FREDRIKSTAD
Lokasjon
Varighet
48 måneder
Beskrivelse
Oppdragsgiver inviterer med dette til konkurranse for etablering av rammeavtale for kjøp av renholdsmaskiner for kommunene Fredrikstad og Sarpsborg. Fullstendig beskrivelse av leveransen følger av vedleggene til konkurransegrunnlaget.
Hovedtrekk i prosedyren
Oppdragsgiver har behov for renholdsmaskiner, tilbehør og utstyr, samt tilknyttede service- og reparasjonstjenester. Disse produktene og tjenestene skal kunne bestilles og brukes av renholdsavdelingen i alle kommunale bygg. Avtalen skal sikre at oppdragsgiver har en moderne, miljøvennlig og oppdatert maskinpark.
Kvalifikasjonskrav 1
Øvrige økonomiske og finansielle krav
Når det gjelder eventuelle øvrige økonomiske og finansielle krav som har blitt angitt i kunngjøringen eller i anskaffelsesdokumentene erklærer leverandøren at: Minstekrav til kvalifikasjonskrav Leverandøren skal ha tilstrekkelig økonomisk og finansiell kapasitet til å kunne oppfylle kontrakten. Kredittverdighet uten krav til sikkerhetsstillelse vil være tilstrekkelig til å oppfylle kravet. Oppdragsgiver vil vurdere tilbyders oppfyllelse av kravet på følgende måter: o Kredittvurdering som baserer seg på siste kjente regnskapstall. Ratingen skal være utført av kredittopplysningsvirksomhet som har konsesjon til å drive slik virksomhet. o Kredittvurderingen skal ha minimum rating kredittverdig. o For nystartede selskaper, eller selskaper som er ratet lavere enn kredittverdig, kan det i stedet inngis morselskapsgaranti eller bankgaranti som kan dokumentere en tilstrekkelig økonomisk og finansiell kapasitet til å kunne gjennomføre avtaleforpliktelsene. o Dersom det innleveres morselskapsgaranti vil morselskapet bli ratet på tilsvarende måte og kravet om kredittverdig gjelder i så fall for morselskapet. Se vedlegg morselskapsgaranti. Dersom leverandøren har saklig grunn til ikke å fremlegge den dokumentasjon oppdragsgiver har krevd, kan han dokumentere sin økonomiske og finansielle kapasitet ved å fremlegge ethvert annet dokument som oppdragsgiver anser egnet.
Kvalifikasjonskrav 2
Registrert i handelsregister eller foretaksregister
Leverandør er registrert i et foretaksregister eller et handelsregister i medlemsstaten som leverandøren er etablert i. Som beskrevet i bilag XI til direktiv 2014/24/EU; leverandører fra visse medlemsstater kan være nødt til å oppfylle andre krav i nevnte bilag.
Kvalifikasjonskrav 3
Bare for offentlige vareleveranser
Bare for offentlige vareleveranser: I referanseperioden har leverandøren utført følgende viktige vareleveranser av den etterspurte type, eller følgende viktige tjenester av den etterspurte type. Oppdragsgiver kan kreve opp til tre års erfaring og tillate at det tas hensyn til erfaring fra tiden før de seneste tre år. Minstekrav til kvalifikasjonskrav Leverandøren skal ha erfaring fra sammenlignbare oppdrag. Dokumenteres med beskrivelse av leverandørens inntil 3 mest relevante oppdrag i løpet av de siste 3 årene. Beskrivelsen må inkludere angivelse av oppdragets verdi, tidspunkt og mottaker (navn, telefon og e-post.) Det er leverandørens ansvar å dokumentere relevans gjennom beskrivelsen. Leverandøren kan dokumentere erfaringen ved å vise til kompetanse til personell han råder over og kan benytte til dette oppdraget, selv om erfaringen er opparbeidet mens personellet har utført tjeneste for en annen leverandør.

Tidslinje

  1. Kunngjøring av konkurranse

    23. apr. 2025, 07:11

  2. Frist for spørsmål

    21. mai 2025, 10:00

  3. Åpningsdato

    6 døgn

    28. mai 2025, 10:00

  4. Frist for innlevering

    28. mai 2025, 10:00

  5. Vedståelsesfrist

    28. nov. 2025, 11:00

Se aktive konkurranser som ligner