Tildelt

Konkurransen er avsluttet og vinner har blitt valgt.

Brief

Renholdstjenester, drift og vedlikehold

Digitaliseringsdirektoratet har inngått en avtale med 4service Eir Renhold AS for levering av renholdstjenester til kontorlokaler i 7. etasje på Økern Portal i Oslo. Avtalen har en varighet på 2+1+1 år, med en estimert årlig verdi på 2 000 000 - 2 500 000 kroner ekskl. mva. Konkurransen fokuserte på kvalitet, inkludert gjennomføringsevne, bemanning og oppfølging, med krav om dokumentasjon som gjennomføringsplan, bemanningsplan og oppfølgingsrutiner. Seks leverandører deltok i konkurransen.

Slipp å lese og skrive alt selv, la Cobrief gjøre det for deg!

Prøv Cobrief Pro

Resultat

Vinner
4service Eir Renhold AS
Andre tilbydere
  • Ability Fm AS
  • Akershus Renhold AS
  • Clean Unit Renhold AS
  • Toma Facility Norge AS
  • Trippel Bedriftsservice AS
Kontraktsverdi
2 003 000 kr

Om anbudet

    Digitaliseringsdirektoratet (Digdir) skal gjennomføre en anskaffelse av renholdstjenester til våre kontorlokaler i 7. etg. på Økern Portal i Oslo.Oppdraget omfatter regelmessig og periodisk renhold, samt renholdsrelaterte serviceoppgaver, se mer informasjon i vedlagte dokumenter.Hovedtrekkene i prosedyrenVarighet:Varigheten på avtalen er 2 år med opsjon på forlengelse med inntil 1+1 år. Estimert oppstartsdato for kontraktene er 1. oktober 2025.Estimert kontraktsverdi:Årlig estimert totalverdi er ca. 2 000 000 - 2 500 000 kroner ekskl. mva. for fire års avtaleperiode inkludert bestillingsrenhold. Estimatet er ikke forpliktende, men er basert på tidligere forbruk og forventet fremtidig bruk.AvtaleDet vil bli benyttet NS 8431:2015 med blankett til denne avtalen.

    Kontakt navn
    Geir-Kristian Slydahl
    Kontakt telefon
    +47 22451000
    Adresse
    Lørenfaret 1C, 0585 OSLO

Kvalifikasjonskrav

    Krav om at det ikke skal være vesentlige skatterestanser

    Leverandøren skal ha tilstrekkelig finansiell styrke til å kunne oppfylle kontrakten.

    Det kreves et godt og velfungerende kvalitetssikringssystem for ytelsene som skal leveres.

    Det kreves et godt og velfungerende kvalitetssikringssystem for ytelsene som skal leveres, inkludert krav til universell utforming.

    Leverandør er registrert i et faglig register i medlemsstaten som leverandøren er etablert i.

    Leverandør er registrert i et foretaksregister eller et handelsregister i medlemsstaten som leverandøren er etablert i.

    Leverandør kan maksimalt ha to ledd i leverandørkjeden under seg.

    Leverandøren skal ha erfaring fra sammenlignbare renholdsoppdrag.

Tildelingskriterier

    Beskrivelse

    Leverandøren bør ha en god organisering av tjenesten hos kunden i tillegg til gode rutiner/systemer/tiltak for å sikre kvalitetsnivået på tjenesten, jfr. Bilag 1 Kravspesifikasjon. Vurderingselement: Leverandøren har en realistisk og robust plan for å gjennomføre oppdraget. Det i god tid før oppdragsstart er etablert nødvendige rutiner for levering av tjenesten og at tjenesten er av avtalt kvalitet fra oppstart. Det er beregnet mest mulig kapasitet for rengjøring av lokalene. Renholdsleder satt av mest mulig tid for oppfølging, kontroll og annet kvalitetsarbeid i lokalene. Dokumentasjonskrav: Gjennomføringsplan for oppdrag inkludert plan for oppstart, implementering av kontrakten og løsningsbeskrivelse. Løsningsbeskrivelsen skal bla. inneholde renholdsplan med frekvens og hvilket utstyr som skal brukes/benyttes. Bilag 2 “Leverandørens løsningsbeskrivelse” skal fylles ut. Antall årsverk som skal benyttes i renholdstjenesten fordelt på antall renholdere. Tidsbruk og organisering av oppdraget. Det må tydelig fremgå dersom renholdsleder inngår blant renholdspersonellet i oppdraget, eller kommer som et tillegg til disse.

    Evalueringsmetode

    Leverandøren har en realistisk og robust plan for å gjennomføre oppdraget. Det i god tid før oppdragsstart er etablert nødvendige rutiner for levering av tjenesten og at tjenesten er av avtalt kvalitet fra oppstart. Det er beregnet mest mulig kapasitet for rengjøring av lokalene. Renholdsleder satt av mest mulig tid for oppfølging, kontroll og annet kvalitetsarbeid i lokalene.

    Beskrivelse

    Leverandøren bør ha en god organisering av tjenesten hos kunden i tillegg til gode rutiner/systemer/tiltak for å sikre kvalitetsnivået på tjenesten, jfr. Bilag 1 Kravspesifikasjon. Vurderingselement: Leverandøren har en bemanningsplan som i størst mulig grad sikrer kompetanse i renholdet og stabil leveranse. Vi ønsker mest mulig kompetanse hos renholdsleder, renholdere og vikarer. Dokumentasjonskrav: Bemanningsplan inkludert vikarer. Beskrivelse av kompetansen til renholdslederen, renholderne og vikarene. Leverandøren skal redegjøre for hvilken opplæring renholdsoperatørene har mottatt før oppdraget, og skal motta i løpet av oppdraget for eks. i NS-INSTA 800 og språk.

    Evalueringsmetode

    Leverandøren har en bemanningsplan som i størst mulig grad sikrer kompetanse i renholdet og stabil leveranse. Vi ønsker mest mulig kompetanse hos renholdsleder, renholderne og vikarene.

    Beskrivelse

    Leverandøren bør ha en god organisering av tjenesten hos kunden i tillegg til gode rutiner/systemer/tiltak for å sikre kvalitetsnivået på tjenesten, jfr. Bilag 1 Kravspesifikasjon. Vurderingskriterier: Løpende henvendelser besvares og følges opp så raskt og effektivt som mulig. Leverandøren har gode rutiner for avvikshåndtering. Leverandøren har gode rutiner som sikrer at kontroller blir gjennomført og rapporter fra kontroller blir sendt Digdir som avtalt. Dokumentasjonskrav: Beskrivelse av oppfølging av oppdragsgiver, herunder hvordan leverandør vil motta og behandle henvendelser for å sikre hurtig behandling, beskrivelse av oppfølging av avvik mv. Beskrivelse av hvordan leverandør vil sikre at kontroller blir gjennomført. Beskrivelse av rapporter om utført renhold blir levert.

    Evalueringsmetode

    Løpende henvendelser besvares og følges opp så raskt og effektivt som mulig. Leverandøren har gode rutiner for avvikshåndtering. Leverandøren har gode rutiner som sikrer at kontroller blir gjennomført og rapporter fra kontroller blir sendt Digdir som avtalt.

    Beskrivelse

    Totalpris - Regelmessig renhold + total fra handlekurv +total forbruk av avfallsekker / poser. Priser vurderes ekskl.mva. Dokumentasjonskrav: Leverandør skal fylle ut "Bilag 3 - Prisskjema" som er vedlagt under dokumenter. Leverandør skal totalprisen fra skjemaet og til pris her i Mercell. Dersom det er uoverensstemmelser mellom pris lagt inn i Mercell og i prisskjema, så er det priser i vedlegget som er gjeldende og vil evalueres. Prisen skal inneholde alle kostander knyttet til tjenesten som for eksempel timekostnader for renholder og renholdsleder.

    Evalueringsmetode

    Priser vurderes ekskl.mva. Dersom det er uoverensstemmelser mellom pris lagt inn i Mercell og i prisskjema, så er det priser i vedlegget som er gjeldende og vil evalueres. Prisen skal inneholde alle kostander knyttet til tjenesten som for eksempel timekostnader for renholder og renholdsleder.

Tidslinje

Se aktive konkurranser som ligner