Anbudsoversikt for Rv. 15 Måløy sentrum - Riving av to eneboliger

Tildelt

Konkurransen er avsluttet og vinner har blitt valgt.

Brief

Anleggs- og veibygging

Statens Vegvesen har inngått avtale med Maskinentreprenør Jimmy Nore & Sønn AS for riving av to eneboliger i Måløy sentrum til en verdi av 2 500 000 NOK. Anbudets vekting var 100 % klima- og miljøkrav.

Slipp å lese og skrive alt selv, la Cobrief gjøre det for deg!

Prøv Cobrief Pro

Resultat

Vinner
Maskinentreprenør Jimmy Nore & Sønn AS
Antall mottatte tilbud
0
Kontraktsverdi
Ikke oppgitt

Om anbudet

Kvalifikasjonskrav

Se konkurransedokumentene for kvalifikasjonskrav

Tildelingskriterier

Se konkurransedokumentene for tildelingskriterier

Se hele utlysningen

Oppdragsgiver
Tittel
Rv. 15 Måløy sentrum - Riving av to eneboliger
Lokasjon
Estimert verdi
2 500 000,00 kr
Tildelingskriterium 1
0 %
Begrunnelse for bruk av klima- og miljøkrav Anskaffelsen gjelder sanering av to eneboliger i Rv. 15 Måløy sentrum. Anleggsområdet ligger i Måløy sentrum. Kontraktarbeidet skal etter planen starta opp høsten 2024 og har en byggetid på 7 veker. Hovudarbeidet som skal utføras er sanering av to eneboliger, fjerning av fremmedskadelege arter og tomtene skal stelles til igjen med stedlig masser. Betong som ikke har behov for å leveres på godkjent mottak kan gjenbrukas til planering/fylling av eiendommene. Ifølge FOA § 7-9 (4) kan tildelingskriterium etter FOA § 7-9 (2) og (3) erstattes med klima- og miljøkrav dersom det er klart at dette gir en bedre klima- og miljøeffekt. Klima- og miljøbelastningen for denne anskaffelsen er i hovedsak knyttet til bruk av maskiner med drivstoff for riving og tilstelling av eiendommer, og det er forventet at den største klima-/miljøgevinsten i dette prosjektet oppnås ved å redusere klimagassutslippene knyttet til dette. Tilrettelegging av strøm til lading vil ikke ha noe effekt på en så type kontrakt. Statens vegvesen stiller følgende krav i kontrakt: • ISO 14001, B2 pkt. 2.5.2 • Det blir sett krav til at alle maskiner og kjøretøy skal minimum ha Euro 6 og steg 4. • Alle lette kjøretøy skal ha 90% nullutslipp. Med lette kjøretøy menes personbil (M1/M1G), Lett varebil (N1/N1G). Med utslippsfri menes kjøretøy som har framdrift basert på helelektrisk eller hydrogen. Kravene over gjelder ikke bruk av kjøretøy til transport til, fra og mellom arbeidssteder som ikke godtgjøres særskilt. Det skal ikke benyttes større kjøretøyer enn det som er nødvendig for å få utført aktuell arbeidsoppgave. C2 pkt. 32.7 • Alle maskiner skal være utstyrt med egnet absorpsjonsmiddel, C2 32. • Støv og støy er ivaretatt i YM-plan • Det er laga egen avfallsplan for prosjektet som har sorteringsgrad på ca. 86%, alt avfall skal levers til godkjent mottak. • Det blir gjort tiltak for å hindre spredning av fremedskadelege arter, i staden for å kjøre vekk massene så blir tiltaket utført på stedet. Ved å stille minimumskrav i kontrakten er vi i stor grad sikret en klima- og miljøeffekt og vi anser derfor klima- og miljøgevinsten i denne anskaffelsen bedre ivaretatt gjennom en slik kravstilling fremfor bruk av klima og miljø som tildelingskriterium.

Tidslinje

Se aktive konkurranser som ligner