Anbudsoversikt for Samkjøpsavtale - Leie av kaffemaskiner og vannkjølere
Utgått
Konkurransen er utgått uten at vinner er annonsert.
Brief
Kaffe- og drikkevareløsninger
Oslo kommune har behov for en enkel måte å kunne tilby besøkende og egne ansatte kaffe/varm drikke og kaldt vann. Behovet gjør seg gjeldende både i administrative kontorbygg, i områder der det avholdes møter/kurs, på venterom og skoler. Leveransen omfatter leie av kaffemaskiner og vannkjølere inkl. kjøp av forbruksvarer. I leieperioden skal service og vedlikehold inngå i avtalen. På grunn av ulikt forbruksmønster i ulike virksomheter og brukersteder, vil det være behov for et utvalg av kaffemaskiner og vannkjølere med ulik funksjonalitet.
Slipp å lese og skrive alt selv, la Cobrief gjøre det for deg!
Prøv Cobrief ProOm anbudet
Kvalifikasjonskrav
Tildelingskriterier
Se hele utlysningen
- Oppdragsgiver
- Tittel
- Samkjøpsavtale - Leie av kaffemaskiner og vannkjølere
- Kategori (CPV)
- Tilleggskategorier (CPV)
- Estimert verdi
- 78 000 000,00 kr
- Varighet
- 24 måneder
- Kvalifikasjonskrav 1
- Kvalifikasjonskrav 2
- Kvalifikasjonskrav 3
Krav: Leverandøren skal være et lovlig etablert foretak Dokumentasjonskrav: Utenlandske selskaper: Godtgjørelse på at selskapet er registrert i bransjeregister eller foretaksregister som foreskrevet i lovgivningen i det land hvor leverandøren er etablert.
Krav: Leverandøren skal ha tilstrekkelig økonomisk og finansiell kapasitet til å gjennomføre leveranse Dokumentasjonskrav: Foretakets siste årsregnskap inklusive noter, styrets, årsberetninger og revisjonsberetninger, samt nyere opplysninger som har relevans for foretakets regnskapstall. Oppdragsgiver forbeholder seg retten til å innhente kredittvurdering på eget initiativ.
Krav: Leverandøren skal ha erfaring fra lignende leveranser. Dokumentasjonskrav: Oversikt over leverandørens mest relevante oppdrag i løpet av de siste 3 årene. For å sikre tilstrekkelig konkurranse kan også dokumentasjon for leveranser som leverandøren har utført for mer enn 3 år siden bli tatt i betraktning. Oversikten må inkludere angivelse av: - Oppdragets verdi - Tidspunkt - Mottaker (navn, telefon og e-post) - Kort beskrivelse av leveransen Det er leverandørens ansvar å dokumentere relevans gjennom beskrivelsen. Krav: Leverandøren skal ha iverksatt kvalitetssikringstiltak som sikrer at leverandøren er egnet til å oppfylle kontraktsforpliktelsene for sosiale krav (se samkjøpsavtalen punkt 6). Med dette menes at leverandøren har metoder for styring av leverandørkjeden og sporbarhetssystemer som muliggjør oppfølgning av etterlevelse av - grunnleggende menneskerettigheter, blant annet: - Ingen må utsettes for tortur eller grusom, umenneskelig eller nedverdigende behandling eller straff (FNs Verdenserklæring for menneskerettigheter art. 5) - Enhver som arbeider har rett til hvile og fritid, herunder rimelig begrensning av arbeidstiden og regelmessige ferier med lønn. (FNs Verdenserklæring for menneskerettigheter art. 24) - ILOs kjernekonvensjoner: ILO konvensjon nr. 138 og 182 (forbud mot barnearbeid), nr. 29 og 105 (forbud mot tvangsarbeid/slavearbeid), nr. 100 og 111 (forbud mot diskriminering) og nr. 87 og 98 (organisasjonsfrihet og retten til kollektive forhandlinger). Dokumentasjonskrav: En beskrivelse av systemet for styring av leverandørkjeden, som leverandøren vil bruke til å utføre kontrakten. Dette omfatter kvalitetssikringstiltak som muliggjør systematisk oppfølgning av arbeidet med å ivareta grunnleggende menneskerettigheter og ILOs kjernekonvensjoner nedover i leverandørkjeden/ produksjonsprosessen. En beskrivelse av sporbarhetssystemene som leverandøren vil bruke til å utføre kontrakten. Beskrivelsen skal angi metoder og/eller systemer som muliggjør sporing av produksjonssteder og opprinnelsesland som er involvert i leverandørkjeden for varene i denne kontrakt. Følgende ansees blant annet som relevant dokumentasjon å innlevere med tilbudet i henhold til beskrivelsen av dokumentasjonskravet over: Leverandørens retningslinjer for ivaretagelse av grunnleggende menneskerettigheter og ILOs kjernekonvensjoner i sine leverandørkjeder (Code of Conduct) og informasjon om hvordan disse er forankret og implementert i virksomheten, og i relasjon til deres underleverandører. Rutiner eller lignende som angir hvordan leverandøren jobber med ivaretagelse av grunnleggende menneskerettigheter og ILOs kjernekonvensjoner i sine leverandørkjeder. Rutinene bør blant annet si noe om hvem som har ansvar for arbeidet, hvordan leverandøren har/får kjennskap til produksjonssted og produksjonsland, hvordan leverandøren undersøker produksjonsforhold, og hva leverandøren gjør dersom det oppdages brudd