Anbudsoversikt for Samkjøpsavtale på multifunksjonsmaskiner med service

Utgått

Konkurransen er utgått uten at vinner er annonsert.

Brief

Kontor- og utskriftsløsninger

Det skal inngås en avtale på kjøp eller leie og service/vedlikehold av Multifunksjonsmaskiner med rekvisita (toner, tonerkassetter, tromler (OPC) mm.) og tilleggsutstyr til alle Oslo kommunes virksomheter samt de virksomhetene som deltar på samkjøpsavtalen jf. konkurranseutlysningen. Formålet med avtalen er å dekke behovet for utskrift, kopi og scanning til e-post de ulike virksomhetene har i sin daglige drift. Behovet for multifunksjonsmaskiner i kommunen varierer fra små kontorer som har behov for en enkel bordmodell, til store skoler som har behov for større maskiner med etterbehandlere som kan skrive ut, scanne og kopiere større mengder papir. I tillegg har noen virksomheter behov for sikre løsninger, da det behandles sensitiv informasjon og personinformasjon. Et utvalg av maskinene må derfor kunne kobles opp i sikre nettverk. Årlig omsetning er estimert til å være ca 15 millioner kroner. Estimatet er kun retningsgivende og innebærer ingen forpliktelse for oppdragsgiver.

Slipp å lese og skrive alt selv, la Cobrief gjøre det for deg!

Prøv Cobrief Pro

Om anbudet

Se hele utlysningen

Tittel
Samkjøpsavtale på multifunksjonsmaskiner med service
Varighet
24 måneder
Kvalifikasjonskrav 1

Leverandøren skal være et lovlig etablert foretak. Dokumentasjonskrav: Norske selskaper: Firmaattest Utenlandske selskaper: Godtgjørelse på at selskapet er registrert i bransjeregister eller foretaksregister som foreskrevet i lovgivningen i det land hvor leverandøren er etablert.
Kvalifikasjonskrav 2

Leverandøren skal ha tilstrekkelig økonomisk og finansiell kapasitet til å kunne oppfylle kontrakten. Dokumentasjonskrav: Foretakets siste årsregnskap inklusive noter, styrets, årsberetninger og revisjonsberetninger, samt nyere opplysninger som har relevans for foretakets regnskapstall. Oppdragsgiver forbeholder seg retten til å innhente kredittvurdering på eget initiativ.
Kvalifikasjonskrav 3

Leverandøren skal ha god erfaring fra tilsvarende oppdrag. Med tilsvarende oppdrag menes oppdrag med stort antall leveringspunkter og lignende totalomfang. Dokumentasjonskrav: - Kort beskrivelse av de viktigste leveranser de siste tre år, herunder opplysninger om kontraktens verdi, tidspunkt for levering, antall leveringspunkter samt navn på oppdragsgiver samt en beskrivelse av oppdragets innhold. Leverandøren skal ha kapasitet til å kunne gjennomføre kontrakten på en god måte gjennom hele avtaleperioden. Dokumentasjonskrav: - En beskrivelse av teknisk personell eller tekniske enheter (også eventuelle underleverandører), som leverandøren råder over til å utføre kontrakten. Det kreves at leverandøren har iverksatt miljøledelsestiltak. Med dette menes at leverandøren har metoder for å arbeide aktivt og systematisk med å redusere negativ miljøpåvirkning fra virksomheten. Dokumentasjonskrav - En beskrivelse av leverandørens miljøledelsestiltak. Dersom leverandøren har attester fra EMAS, ISO 14001 eller Miljøfyrtårn, kan disse fremlegges som dokumentasjon. Leverandøren skal ha iverksatt kvalitetssikringstiltak som sikrer at leverandøren er egnet til å oppfylle kontraktsforpliktelsene for sosiale krav (se avtaledokument for rammeavtale punkt 5). Med dette menes at leverandøren har metoder for styring av leverandørkjeden og sporbarhetssystemer som muliggjør oppfølgning av etterlevelse av • grunnleggende menneskerettigheter, blant annet: - Ingen må utsettes for tortur eller grusom, umenneskelig eller nedverdigende behandling eller straff (FNs Verdenserklæring for menneskerettigheter art. 5) - Enhver som arbeider har rett til hvile og fritid, herunder rimelig begrensning av arbeidstiden og regelmessige ferier med lønn. (FNs Verdenserklæring for menneskerettigheter art. 24) • ILOs kjernekonvensjoner: - ILO konvensjon nr. 138 og 182 (forbud mot barnearbeid), nr. 29 og 105 (forbud mot tvangsarbeid/slavearbeid), nr. 100 og 111 (forbud mot diskriminering) og nr. 87 og 98 (organisasjonsfrihet og retten til kollektive forhandlinger). Dokumentasjonskrav: - En beskrivelse av systemet for styring av leverandørkjeden, som leverandøren vil bruke til å utføre kontrakten. Dette omfatter kvalitetssikringstiltak som muliggjør systematisk oppfølgning av arbeidet med å ivareta grunnleggende menneskerettigheter og ILOs kjernekonvensjoner nedover i leverandørkjeden/ produksjonsprosessen. En beskrivelse av sporbarhetssystemene som leverandøren vil bruke til å utføre kontrakten. Beskrivelsen skal angi metoder og/eller systemer som muliggjør sporing av produksjonssteder og opprinnelsesland som er involvert i leverandørkjeden for varene i denne kontrakt. Følgende ansees blant annet som relevant dokumentasjon å innlevere med tilbudet i henhold til beskrivelsen av dokumentasjonskravet over: o leverandørens retningslinjer for ivaretagelse av grunnleggende menneskerettigheter og ILOs kjernekonvensjoner i sine leverandørkjeder (Code of Conduct) og informasjon om hvordan disse er forankret og implementert i virksomheten, og i relasjon til deres underleverandører. o Rutiner eller lignende som angir hvordan leverandøren jobber med ivaretagelse av grunnleggende menneskerettigheter og ILOs kjernekonvensjoner i sine leverandørkjeder. Rutinene bør blant annet si noe om hvem som har ansvar for arbeidet, hvordan leverandøren har/får kjennskap til produksjonssted og produksjonsland , hvordan leverandøren undersøker produksjonsforhold, og hva leverandøren gjør dersom det oppdages brudd.

Tidslinje

Se aktive konkurranser som ligner