Anbudsoversikt for Skredkontroll FV 53 Tyin - Årdal NY

Brief

Arkitekttjenester

Innlandet Fylkeskommune trenger tjenester for skredvarsling og forebyggende snøskredkontroll ved bruk av 14 Wyssen snøskredtårn på fv. 53 Tyin-Årdal over en periode på 5 år, med en tidligere omsetning på ca. 450 000 kroner eks. mva. i 2024. Oppdraget innebærer ukentlige snøobservasjoner, produksjon av skredvarsel, og skredkontroll etter behov, basert på værforholdene. Det er viktig å ha tilgang til fagpersoner med kompetanse innen snøskred og snøskredfare. Tildelingskriteriene og kvalifikasjonskravene finner du i konkurransegrunnlaget.

Slipp å lese og skrive alt selv, la Cobrief gjøre det for deg!

Om anbudet

Kvalifikasjonskrav

Se hele utlysningen

Tittel
Skredkontroll FV 53 Tyin - Årdal NY
Kontaktinformasjon
Kontakt navn
Christian Jakobsen
Kontakt telefon
91744654
Adresse
Parkgata 64, 2317 HAMAR
Lokasjon
Varighet
60 måneder
Beskrivelse
Formålet med anskaffelsen er å sørge for skredvarsling og forebyggende snøskredkontroll ved bruk av 14 Wyssen snøskredtårn på fv. 53 Tyin-Årdal. For ytterligere beskrivelse av oppdraget, se punkt 1.3 Omfang og kontraktsverdi, og 5 Kravspesifikasjon. Det er vesentlig for Innlandet fylkeskommune å ha tilgang til fagpersoner som kan gi gode råd knyttet til snøskred og snøskredfare, og som kan utføre snøskredvarsling/snøskredkontroll med høy kvalitet.
Hovedtrekk i prosedyren
Det er montert 14 stk Wyssen snøskredtårn ved fv. 53 Tyin-Årdal. Oppdraget består av oppfølging av snø- og skredsituasjonen gjennom vintersesongen. Sesongen varer fra 1. desember til 1. mai. I forkant av sesong gjennomføres det et oppstartsmøte. Det skal gjennomføres snøobservasjon i området en gang i uken, produseres skredvarsel i henhold til prosess og gjennomføre skredkontroll etter godkjenning fra oppdragsgiver når behov for dette fremkommer i skredvarselet. I løpet av siste 5 år har det vært ca. 10 omganger med skredkontroll i løpet av sesongen. Prosessenes mengder i prisskjema er basert på et gjennomsnitt av tidligere års erfaring og forbruk, og leverandøren må påregne variasjoner i utført mengde fra år til år. Dette er situasjonsbetinget, og avhenger av værsituasjonen det enkelte år. Fylkeskommunen har tidligere hatt avtale på dette området. Omsetningen i 2024 utgjorde ca. NOK 450 000 eks. mva.
Kvalifikasjonskrav 1

Firmaattest Leverandør er registrert i et faglig register i medlemsstaten som leverandøren er etablert i. Som beskrevet i bilag XI til direktiv 2014/24/EU; leverandører fra visse medlemsstater kan være nødt til å oppfylle andre krav i nevnte bilag. Dokumentasjonskrav: Norske selskaper: Leverandøren skal være et lovlig etablert foretak. For norske selskaper dokumenteres kravet med Firmaattest. Utenlandske selskaper: Utenlandske selskaper skal kunne godtgjøre at selskapet er registrert i bransjeregister eller foretaksregister som foreskrevet i lovgivningen i det land hvor leverandøren er etablert.

Tidslinje

  1. Kunngjøring av konkurranse

    16. mai 2025, 12:05

  2. Frist for spørsmål

    22 døgn

    13. juni 2025, 10:00

  3. Åpningsdato

    20. juni 2025, 10:00

  4. Frist for innlevering

    20. juni 2025, 10:00

  5. Vedståelsesfrist

    20. sep. 2025, 10:00

Se aktive konkurranser som ligner