Anskaffelsens formål er å inngå kontrakt om kjøp av Slamtømming i Flesberg og Rollag kommune. Anskaffelsen består av to delkontrakter. Flesberg kommune og Rollag kommune skal signere og ha ansvar for hver sin kontrakt.
En beskrivelse av anskaffelsen, dens formål og omfang finnes i vedlagte kravspesifikasjon.
Anskaffelsen gjennomføres i henhold til lov om offentlige anskaffelser av 17. juni 2016 (LOA) og forskrift om offentlige anskaffelser (FOA) FOR 2016-08-12-974. del I og del III. Kontraktstildeling vil bli foretatt etter prosedyren åpen anbudskonkurranse, jfr. FOA § 13-1(1).
I denne konkurransen er det ikke anledning til å forhandle. Det er følgelig ikke anledning til å endre tilbudet etter tilbudsfristens utløp. Videre gjøres det oppmerksom på at tilbud som inneholder vesentlige avvik fra anskaffelsesdokumentene skal avvises etter forskrift om offentlige anskaffelser § 24-8(1) b.
Oppdragsgiver kan avvise tilbud som inneholder avvik fra anskaffelsesdokumentene, uklarheter eller lignende som ikke må anses ubetydelige, jfr. forskriftens § 24-8(2) a.
Leverandøren oppfordres derfor på det sterkeste til å følge de anvisninger som gis i dette konkurransegrunnlaget med vedlegg og eventuelt stille spørsmål ved uklarheter via Artifik.
Tilbudet skal utarbeides etter retningslinjer gitt i konkurransegrunnlaget med vedlegg, og leveres elektronisk ved å benytte Artifik.
Eventuelle rettelser, suppleringer eller endringer av konkurransegrunnlaget, samt spørsmål til konkurransen med svar i anonymisert form, vil bli formidlet til alle leverandører som har registrert sin interesse for anskaffelsen i Artifik.
Kontrakten vil inneholde krav om lønns- og arbeidsvilkår, dokumentasjon og sanksjoner i samsvar med forskrift om lønns- og arbeidsvilkår av 8. februar 2008 nr. 112.
Valgte leverandør skal på forespørsel levere skatteattest for merverdiavgift og skatteattest for skatt. Dette gjelder bare dersom valgte leverandør er norsk.
Skatteattesten skal ikke være eldre enn 6 måneder regnet fra fristen for å levere forespørsel om å delta i konkurransen eller tilbud.
For allmennhetens innsyn i dokumenter til en offentlig anskaffelse gjelder offentleglova. Oppdragsgiver og dennes ansatte plikter å hindre at andre får adgang eller kjennskap til opplysninger om tekniske innretninger og fremgangsmåter eller drifts- og forretningsforhold det vil være av konkurransemessig betydning å hemmeligholde, jf. FOA § 7-4, jf. forvaltningsloven § 13.
Kontrakten reguleres av kontraktsdokument_Slamtømming_Flesberg og Rollag kommuner
Kontraktene inngås for en periode på 4 år med mulighet til forlengelse i 1+1 år.
Avtaleperioden begynner å løpe ved oppstart av tømmesesong 1.mai 2025.
Tilbyder skal fra 1.mai 2025 ha operativ drift.
Vedlegg:
* Kravspesifikasjon_Slamtømming Flesbeg og Rollag
* Kontraktsdokument_Slamtømming Flesberg og Rollag
* Prisskjema_Slamtømming Flesberg og Rollag
* Rodekart Flesberg kommune
* Rodekart Rollag kommune
* Skjema for Tilgjengelighet Flesberg og Rollag
Tilbudets utforming:
1. Tilbudsbrev med kontaktinfo til leverandørens signatar
2. Firmaattest
3. Kredittrating
4. Relevante oppdrag
5. Utfylt prisskjema
6. Oppdragsforståelse basert på kravspesifikasjon
7. CV for kontaktperson og tiltenkt hovedsjåfør for oppdraget vedlegges som del av tilbudet.
8. Utfylt skjema for Tilgjengelighet