Tildelt

Konkurransen er avsluttet og vinner har blitt valgt.

Brief

Avløpshåndtering

Rollag Kommune har inngått en avtale med Terje Rustand Transport AS for levering av slamtømmingstjenester i Flesberg og Rollag kommune over en periode på 4 år med mulighet for forlengelse i 1+1 år, til en total verdi på 12 600 000 kroner. Tjenestene skal tilpasses lokale forhold, og det er krav om at 50% av kjøretøyene som benyttes skal være Euroklasse 6, samt at slammet skal leveres til et lokalt slambehandlingsanlegg i Rollag for å redusere kjøreavstander. Konkurransen ble avgjort basert på pris og kvalitet, hvor tilpasning til lokale forhold, erfaring og tilgjengelighet utgjorde 60% av tildelingskriteriene.

Slipp å lese og skrive alt selv, la Cobrief gjøre det for deg!

Prøv Cobrief Pro

Resultat

Vinner
Terje Rustand Transport AS
Antall mottatte tilbud
0
Kontraktsverdi
12 600 000 kr

Om anbudet

    Anskaffelsens formål er å inngå kontrakt om kjøp av Slamtømming i Flesberg og Rollag kommune. Anskaffelsen består av to delkontrakter. Flesberg kommune og Rollag kommune skal signere og ha ansvar for hver sin kontrakt.   En beskrivelse av anskaffelsen, dens formål og omfang finnes i vedlagte kravspesifikasjon.     Anskaffelsen gjennomføres i henhold til lov om offentlige anskaffelser av 17. juni 2016 (LOA) og forskrift om offentlige anskaffelser (FOA) FOR 2016-08-12-974. del I og del III. Kontraktstildeling vil bli foretatt etter prosedyren åpen anbudskonkurranse, jfr. FOA § 13-1(1).   I denne konkurransen er det ikke anledning til å forhandle. Det er følgelig ikke anledning til å endre tilbudet etter tilbudsfristens utløp. Videre gjøres det oppmerksom på at tilbud som inneholder vesentlige avvik fra anskaffelsesdokumentene skal avvises etter forskrift om offentlige anskaffelser § 24-8(1) b. Oppdragsgiver kan avvise tilbud som inneholder avvik fra anskaffelsesdokumentene, uklarheter eller lignende som ikke må anses ubetydelige, jfr. forskriftens § 24-8(2) a.  Leverandøren oppfordres derfor på det sterkeste til å følge de anvisninger som gis i dette konkurransegrunnlaget med vedlegg og eventuelt stille spørsmål ved uklarheter via Artifik. Tilbudet skal utarbeides etter retningslinjer gitt i konkurransegrunnlaget med vedlegg, og leveres elektronisk ved å benytte Artifik. Eventuelle rettelser, suppleringer eller endringer av konkurransegrunnlaget, samt spørsmål til konkurransen med svar i anonymisert form, vil bli formidlet til alle leverandører som har registrert sin interesse for anskaffelsen i Artifik. Kontrakten vil inneholde krav om lønns- og arbeidsvilkår, dokumentasjon og sanksjoner i samsvar med forskrift om lønns- og arbeidsvilkår av 8. februar 2008 nr. 112.  Valgte leverandør skal på forespørsel levere skatteattest for merverdiavgift og skatteattest for skatt. Dette gjelder bare dersom valgte leverandør er norsk.   Skatteattesten skal ikke være eldre enn 6 måneder regnet fra fristen for å levere forespørsel om å delta i konkurransen eller tilbud.  For allmennhetens innsyn i dokumenter til en offentlig anskaffelse gjelder offentleglova. Oppdragsgiver og dennes ansatte plikter å hindre at andre får adgang eller kjennskap til opplysninger om tekniske innretninger og fremgangsmåter eller drifts- og forretningsforhold det vil være av konkurransemessig betydning å hemmeligholde, jf. FOA § 7-4, jf. forvaltningsloven § 13.  Kontrakten reguleres av kontraktsdokument_Slamtømming_Flesberg og Rollag kommuner Kontraktene inngås for en periode på 4 år med mulighet til forlengelse i 1+1 år. Avtaleperioden begynner å løpe ved oppstart av tømmesesong 1.mai 2025. Tilbyder skal fra 1.mai 2025 ha operativ drift. Vedlegg: * Kravspesifikasjon_Slamtømming Flesbeg og Rollag * Kontraktsdokument_Slamtømming Flesberg og Rollag * Prisskjema_Slamtømming Flesberg og Rollag * Rodekart Flesberg kommune * Rodekart Rollag kommune * Skjema for Tilgjengelighet Flesberg og Rollag Tilbudets utforming: 1. Tilbudsbrev med kontaktinfo til leverandørens signatar 2. Firmaattest 3. Kredittrating 4. Relevante oppdrag 5. Utfylt prisskjema 6. Oppdragsforståelse basert på kravspesifikasjon 7. CV for kontaktperson og tiltenkt hovedsjåfør for oppdraget vedlegges som del av tilbudet.   8. Utfylt skjema for Tilgjengelighet

    Kontakt navn
    Flesberg kommune v/Terje Blekaberg Kaasa
    Kontakt telefon
    +47 31023000
    Adresse
    Vrågåvegen 10, 3626 ROLLAG

Kvalifikasjonskrav

Se konkurransedokumentene for kvalifikasjonskrav

Tildelingskriterier

    Beskrivelse

    Tilbudt pris i henhold til prisskjema

    Beskrivelse

    Tilpasning til Lokale forhold (15%), Erfaring (15%) og Tilgjengelighet (30%)

    Delkriterier

    Beskrivelse

    Tilpasning til Lokale forhold

    Beskrivelse

    Erfaring

    Beskrivelse

    Tilgjengelighet

    Beskrivelse

    Klima og miljø er lagt inn som krav i kontrakt fremfor som tildelingskriterie med følgende begrunnelse: Dersom klima og miljø kun inngår som tildelingskriterium kan leverandører som ikke oppfyller miljøkrav likevel vinne kontrakten hvis de scorer høyere på andre kriterier, som pris. Ved å sette krav til at 50% av kjøretøy som benyttes skal være Euroklasse 6, og at slammet skal leveres til lokalt slambehandlingsanlegg i Rollag noe som reduserer kjøreavstander, eliminerer man denne risikoen og har mer kontroll på den samlede miljøgevinst

Se hele utlysningen

Oppdragsgiver
Tittel
Slamtømming for Rollag og Flesberg kommune
Lokasjon
Estimert verdi
12 600 000,00 kr
Varighet
48 måneder

Tidslinje

Se aktive konkurranser som ligner