BeskrivelseTrondheim kommune, heretter kalt Oppdragsgiver, inviterer til markedsdialog i forkant av anskaffelse på nytt sorteringsanlegg med roboter til Trondheim folkebibliotek. I vedlagte presentasjon er følgende:skisse på konsept for helautomatisk og robotisert sorteringssystem for biblioteket. planlagt fremdriftsplan for anskaffelsen (forbehold om forsinkelser og/eller justeringer i denne)Avtalen vil ha en rekke opsjoner, blant annet opsjon på etablering av nedskalerte sorteringsanlegg på flere bydelsbibliotek.Om dialogenVi jobber for tiden med konkurransegrunnlaget (krav, kriterier og kontrakter) og ønsker innspill til dette. Vi planlegger å sende krav, kriterier og kontrakter på høring uke planlegger å gjennomføre høring av dette med en kort høring uke 5 men en relativt kort høringsfrist. I tillegg ønsker vi en innledende innspillsrunde, f.eks. det finnes tilsvarende løsninger anskaffet av andre og forslag til gode krav, kriterier, prismodeller og kontraktsbestemmelser. Det kan også bli aktuelt å sende ut konkrete spørsmål underveis i arbeidet med relativt korte svarfrister, for eksempel om det er noe vi plutselig ønsker å lufte med markedet.Første spørsmål / svarI førsteomgang ønsker vi tilbakemelding på spørsmålene i vedlagte dokument som heter Svarskjema - markedsdialog - sorteringsanlegg med roboter. Frist for svar på dette er allerede onsdag 22.01.2025 kl. 12.00. Svar mottatt etter dette kan ikke påregnes hensyntatt i arbeidet med anskaffelsen.