Utgått

Konkurransen er utgått uten at vinner er annonsert.

Brief

Bkk AS trenger inkassokompetanse for å levere inkasso- og innfordringstjenester i Vestland over 5 år. BKK produserer ca. 3,5 millioner fakturaer årlig, og kontrakten omfatter håndtering av 70 000 purringer og 20 000 inkassosaker per år. Leverandøren må kunne integrere sine systemer med BKKs kundesystemer og oppfylle høye kvalitative krav.

Slipp å lese og skrive alt selv, la Cobrief gjøre det for deg!

Prøv Cobrief Pro

Om anbudet

    Tilbudskonkurransen gjelder kontrakt om inkasso- og innfordringstjenester. Kontrakt om inkasso- og innfordringstjenester skal omfatte alle BKKs pengekrav, med de unntak og forbehold som måtte fremgår av konkurransedokumentene for øvrig.Hovedtrekkene i prosedyrenBKK produserer ca. 3,5 million utgående fakturaer og kreditnotaer per år. Dette er i hovedsak nettleiefaktura, der ca. 100 000 faktura også vil omhandle leveringspliktig strøm. I tillegg sendes det ut i overkant av 6000 faktura årlig som omfatter andre tjenester enn nettleie, herunder fakturerbareadministrasjonskostnader slik som anleggsbidrag, tariffkostnader og installasjonskostnader. Samlet kravmengde som sendes til inkasso årlig utgjør 70 000 oversendte saker til purring og 20 000 inkassosaker. Kontrakten har en estimert årlig verdi på ca. 15 MNOK. Estimatet er avhengig av størrelsen på oppdragsgivers hovedstol, som avhenger av en rekke faktorer, herunder blant annet strømpris, størrelse på strømstøtte og samlet kravmengde som sendes til inkasso. Det garanteres ikke for oppgitte estimater. Omfanget av samlet kravmengde som sendes til inkasso kan endres i løpet av avtaleperioden. Grunnet BKKs rolle og den samfunnsmessige betydningen av BKKs tjenester, stiller oppdragsgiver meget høye kvalitative krav til leverandøren. Leverandøren må derfor kunne vise til dokumenterte løsninger. BKK er underlagt egne reguleringskrav i forhold til manglende betaling og leveringsstans. Det vises til vedlagt kravspesifikasjonSaker oversendes for første varsel (sms-påminnelse) 6 dager etter forfall. Leverandørens system må kunne integreres med BKKs kundesystemer (CRM). BKK benytter i dag IS Customer fra CGI som kundesystem for nettleiefakturaer, og Unit 4 Agresso for fakturaer knytte til andre tjenester. Kundesystemer vil kunne endres. Avtalen gjelder i 2 år fra avtaleinngåelse, med opsjon for Oppdragsgiver på forlengelse av avtalen 1+1+1 år (totalt 5 år).

    Kontakt telefon
    41794182
    Adresse
    Solheimsgaten 5, 5058 BERGEN

Se hele utlysningen

Oppdragsgiver
Tittel
Tilbudskonkurranse - Inkasso- og innfordringstjenester
Lokasjon
Varighet
60 måneder

Tidslinje

Se aktive konkurranser som ligner