Lillestrøm Kommune
Anskaffelse av system for kommunens inkassohåndtering
Lillestrøm Kommune trenger et system for håndtering av inkasso over 3 år.
Utgått
Konkurransen er utgått uten at vinner er annonsert.
Bkk AS trenger inkassokompetanse for å levere inkasso- og innfordringstjenester i Vestland over 5 år. BKK produserer ca. 3,5 millioner fakturaer årlig, og kontrakten omfatter håndtering av 70 000 purringer og 20 000 inkassosaker per år. Leverandøren må kunne integrere sine systemer med BKKs kundesystemer og oppfylle høye kvalitative krav.
Slipp å lese og skrive alt selv, la Cobrief gjøre det for deg!
Prøv Cobrief ProTilbudskonkurransen gjelder kontrakt om inkasso- og innfordringstjenester. Kontrakt om inkasso- og innfordringstjenester skal omfatte alle BKKs pengekrav, med de unntak og forbehold som måtte fremgår av konkurransedokumentene for øvrig.Hovedtrekkene i prosedyrenBKK produserer ca. 3,5 million utgående fakturaer og kreditnotaer per år. Dette er i hovedsak nettleiefaktura, der ca. 100 000 faktura også vil omhandle leveringspliktig strøm. I tillegg sendes det ut i overkant av 6000 faktura årlig som omfatter andre tjenester enn nettleie, herunder fakturerbareadministrasjonskostnader slik som anleggsbidrag, tariffkostnader og installasjonskostnader. Samlet kravmengde som sendes til inkasso årlig utgjør 70 000 oversendte saker til purring og 20 000 inkassosaker. Kontrakten har en estimert årlig verdi på ca. 15 MNOK. Estimatet er avhengig av størrelsen på oppdragsgivers hovedstol, som avhenger av en rekke faktorer, herunder blant annet strømpris, størrelse på strømstøtte og samlet kravmengde som sendes til inkasso. Det garanteres ikke for oppgitte estimater. Omfanget av samlet kravmengde som sendes til inkasso kan endres i løpet av avtaleperioden. Grunnet BKKs rolle og den samfunnsmessige betydningen av BKKs tjenester, stiller oppdragsgiver meget høye kvalitative krav til leverandøren. Leverandøren må derfor kunne vise til dokumenterte løsninger. BKK er underlagt egne reguleringskrav i forhold til manglende betaling og leveringsstans. Det vises til vedlagt kravspesifikasjonSaker oversendes for første varsel (sms-påminnelse) 6 dager etter forfall. Leverandørens system må kunne integreres med BKKs kundesystemer (CRM). BKK benytter i dag IS Customer fra CGI som kundesystem for nettleiefakturaer, og Unit 4 Agresso for fakturaer knytte til andre tjenester. Kundesystemer vil kunne endres. Avtalen gjelder i 2 år fra avtaleinngåelse, med opsjon for Oppdragsgiver på forlengelse av avtalen 1+1+1 år (totalt 5 år).
Lillestrøm Kommune trenger et system for håndtering av inkasso over 3 år.
Statens Pensjonskasse trenger innfordringstjenester for en rammeavtale over 4 år, med en estimert totalverdi på mellom 2 og 2,5 millioner kroner ekskl. mva., og en maksimal totalverdi på 2,5 millioner kroner ekskl. mva. Avtalen skal dekke innfordringstjenester knyttet til premie, pensjon, boliglån og pensjonsordningen for Apotekvirksomhet, og krever effektive systemløsninger, rutiner og respons- og betjeningstid. Tjenestene skal leveres i Oslo.
Ruter AS trenger tjenester for utfakturering, betalingsoppfølgning og inkasso over en periode på 4 år. Anskaffelsen omfatter faktureringstjenester og krever dokumentert erfaring med relevante og tilsvarende oppdrag. Evalueringen vil baseres på innsendt skriftlig dokumentasjon som viser tekniske og faglige kvalifikasjoner. Kvalifikasjonskravene inkluderer dokumentasjon av erfaring med lignende oppdrag.
Bkk AS planlegger anskaffelsen av et arkiv for anleggsdokumentasjon og ønsker å kartlegge hvilke løsninger for arkivering, vedlikehold og forvaltning av filer som tilbys i markedet. Leverandører kan gi innspill til denne anskaffelsen gjennom markedsundersøkelsen.
Bærum kommune, på vegne av Asker kommune, Drammen Eiendom KF, Drammen kommune, Asker og Bærum brann og redning IKS og Kalk Eiendom AS, trenger porteføljeforvaltning og elektrisk kraft gjennom en rammeavtale over 6 år. Avtalen omfatter porteføljeforvaltning, risikostyring, finansiell prissikring, forvaltning, rådgivning og analyserapportering, elsertifikater, elektrisk kraft med opprinnelsesgaranti, oppgjørstjenester for kraft og nettleie, samt administrative tjenester knyttet til anlegg og levering. Konkurransen gjennomføres som en to-trinns prosess, hvor kun kvalifiserte leverandører fra trinn 1 inviteres til trinn 2.