Anbudsoversikt for Tjenestekonsesjon for å levere brukerstyrt personlig assistanse (BPA) i Kvinesdal kommune

Brief

Helse- og sosial tjenesteyting

Kvinesdal Kommune trenger leverandører til å levere brukerstyrt personlig assistanse (BPA) i form av praktisk bistand og opplæring, organisert som BPA, i henhold til gjeldende lover og regler. Tjenestekonsesjonskontraktene har en maksimal totalverdi på 105 millioner kroner over 5 år, og leverandørene må levere tjenestene basert på enkeltvedtak om BPA. Tildelingskriteriet er brukervalg, med 100% vektlegging, og leverandørene må være lovlig etablerte foretak. Tjenestene skal leveres i Kvinesdal kommune, Agder.

Slipp å lese og skrive alt selv, la Cobrief gjøre det for deg!

Om anbudet

Kvalifikasjonskrav

Tildelingskriterier

Se hele utlysningen

Oppdragsgiver
Tittel
Tjenestekonsesjon for å levere brukerstyrt personlig assistanse (BPA) i Kvinesdal kommune
Kontaktinformasjon
Kontakt navn
Gry Loftesnes
Kontakt telefon
+47 47396115
Kontakt e-post
gry@odinprosjekt.no
Adresse
Nesgata 11, 4480 KVINESDAL
Lokasjon
Estimert verdi
105 000 000,00 kr
Varighet
5 år
Beskrivelse
Oppdragsgiver inviterer leverandører til å søke om tildeling av tjenestekonsesjon for tjenesten praktisk bistand, organisert som brukerstyrt personlig assistanse (BPA).
Tjenesten brukerstyrt personlig assistanse (BPA) ytes i henhold til:
- Helse- og omsorgstjenesteloven § 3-8 Brukerstyrt personlig assistanse: Kommunene skal ha tilbud om personlig assistanse etter § 3-2 første ledd nr. 6 bokstav b, i form av praktisk bistand og opplæring, organisert som brukerstyrt personlig assistanse.
- Pasient- og brukerrettighetsloven § 2-1 d. Rett til brukerstyrt personlig assistanse.
Oppdragsgiver plikter å foreta sine kjøp av BPA-tjenester hos de leverandører det er inngått tjenestekonsesjonskontrakt med. Den enkelte BPA-brukers valg vil avgjøre hvilke(n) leverandør(er) oppdragsgiver vil bestille BPA-tjenester fra.
Leverandørene er etter bestilling forpliktet til å levere tjenestene innenfor rammene av gjeldende lover og regler, kommunenes enkeltvedtak om BPA og vedlagte kontrakt.
Per april 2025 er det fattet vedtak om tjenester på til sammen 666,5 timer ukentlig fordelt på 9 brukere.
Anskaffelsen gjennomføres i henhold til lov 17. juni 2016 nr. 73 om offentlige anskaffelser (anskaffelsesloven) og forskrift 12. august 2016 nr. 976 om konsesjonskontrakter del I og III.
Oppdragsgiver planlegger å tildele tjenestekonsesjonskontrakter uten å ha dialog med leverandørene utover eventuelle avklaringer/korrigeringer.
Hovedtrekk i prosedyren
Anskaffelsen gjennomføres i henhold til lov 17. juni 2016 nr. 73 om offentlige anskaffelser (anskaffelsesloven) og forskrift 12. august 2016 nr. 976 om konsesjonskontrakter del I og III.
Oppdragsgiver planlegger å tildele tjenestekonsesjonskontrakter uten å ha dialog med leverandørene utover eventuelle avklaringer/korrigeringer.
Tildelingskriterium 1
Brukervalg
Brukervalg er eneste tildelingskriterium, blant de tilbyderne som blir tildelt konsesjon.
Kvalifikasjonskrav 1

Leverandør skal være et lovlig etablert foretak. Dokumentasjon: Firmaattest

Tidslinje

  1. Kunngjøring av konkurranse

    5. mai 2025, 12:56

  2. Frist for spørsmål

    8 døgn

    30. mai 2025, 10:00

  3. Frist for innlevering

    10. juni 2025, 10:00

Se aktive konkurranser som ligner