Fredrikstad Kommune
Renovasjonsbiler - Dynamisk innkjøpsordning
Oppdragsgiver inviterer til begrenset konkurranse for etablering av dynamisk innkjøpsordning for kjøp av renovasjonsbiler. Klikk her https://permalink.mercell.com/187314646.aspx
Utgått
Konkurransen er utgått uten at vinner er annonsert.
Renovasjonskjøretøy og spesialmaskiner
Midt-Gudbrandsdal renovasjon IKS trenger to to-kammer renovasjonsbiler med Euro 6-dieselmotorer på minimum 420 HK, klargjort for HVO100, og med en totalvekt på ca. 27 tonn. Bilene skal ha en påbyggkapasitet på ca. 18m3, fordelt 65%/35% mellom de to kamrene, med dunkløftere for beholdere på henholdsvis 1000 liter og 370 liter. Anskaffelsen har en maksimal totalverdi på 6,5 millioner kroner og skal leveres i Innlandet. Det stilles krav til at leverandøren kan fremlegge attester for kvalitetssikrings- og miljøledelsesstandarder. Klima- og miljøhensyn er vektlagt i kravene, inkludert type drivstoff og utslippskrav. Leverandøren er ansvarlig for at påbygg og chassis fungerer sammen, og oppfordres til å avklare eventuelle uklarheter før tilbudsinnlevering.
Slipp å lese og skrive alt selv, la Cobrief gjøre det for deg!
Prøv Cobrief ProMidt-Gudbrandsdal renovasjon IKS skal anskaffe 2 to-kammer renovasjonsbiler. Renovasjonsbilene skal ha Euro 6-dieselmotor med minimum 420 HK, og skal være klargjort for å kunne kjøres på HVO100 i løpet av levetiden. 3-akslet 6x2 med sving på løpeaksel, og løftbar boggie. Tillatt totalvekt ca 27 tonn. Påbygget skal ha kapasitet på ca. 18m3, der inndelingen er ca. 65%/35%. Det største kammeret (65%) skal ha dunkløfter for inntil 1000 liter beholder og "balleklemme". Det minste (35%) skal ha dunkløfter for inntil 370 liter beholder. I forkant av utlysningen er det gjort innledende samtaler med leverandører av lastebiler og påbygg. Derfor vil det i kravspesifikasjonen, og andre steder, bli referert til løsninger som er nevnt i disse møtene. Dette er ikke ment for å styre anskaffelsen til en spesifikk leverandør, men for å beskrive hvilken løsning oppdragsgiver ønsker. Tilsvarende eller bedre løsninger fra andre leverandører likestilles. Jf. FOA §7-9 (2) skal klima- og miljøhensyn normalt vektes med minimum tretti prosent. FOA §7-9(4) åpner for at det kan settes krav i anskaffelsen som erstatter kravet om tretti prosent. Oppdragsgiver velger å benytte seg av bestemmelsene i FOA §7-9(4), og har i denne anskaffelsen satt krav som bidrar til klima- og miljøhensyn. Dette er blant annet type drivstoff, utslippskrav på motor og kjøreavstand til verksted. Det stilles krav til tilbyder om at leveransen skal være komplett. Det vil si at tilbyder er ansvarlig for at påbygg og chassis fungerer sammen, selv om oppdragsgiver kan ha glemt å beskrive vesentlige leveranser. Leverandør oppfordres til å stille spørsmål i forkant av tilbudsinnleveringen for å avklare eventuelle mangler eller tvilstilfeller.Hovedtrekkene i prosedyrenSe Beskrivelse
Leverandør kan fremlegge attester utstedt av uavhengige organer som dokumentasjon for at leverandøren oppfyller de angitte kvalitetssikringsstandardene, inkludert krav til universell utforming.
Leverandøren er i stand til å fremlegge attester utstedt av uavhengige organer som dokumentasjon for at leverandøren oppfyller de angitte miljøledelsessystemene eller -standardene.
Leverandør er registrert i et foretaksregister eller et handelsregister i medlemsstaten som leverandøren er etablert i. Som beskrevet i bilag XI til direktiv 2014/24/EU; leverandører fra visse medlemsstater kan være nødt til å oppfylle andre krav i nevnte bilag.
Oppdragsgiver inviterer til begrenset konkurranse for etablering av dynamisk innkjøpsordning for kjøp av renovasjonsbiler. Klikk her https://permalink.mercell.com/187314646.aspx
Oslo kommune ved Utviklings- og kompetanseetaten trenger leverandører for å levere mellomtunge kjøretøy i Oslo til en verdi av 45 000 000 NOK. Det skal etableres en dynamisk innkjøpsordning (DPS) som gir rask og enkel tilgang på kjøretøy fra et bredt leverandørmarked. To viktige formelle krav er at leverandøren må ha miljøledelsestiltak og systemer for ansvarlig næringsliv, inkludert menneskerettigheter, arbeidsforhold, miljøhensyn og anti-korrupsjon.
Kongsvinger Kommune trenger leasing og kjøp av kjøretøy for å dekke behovet for kontinuerlig person- og varetransport i tjenesteøyemed gjennom en dynamisk innkjøpsordning over 10 år, med en maksimal totalverdi på 184,35 millioner kroner. Anskaffelsen omfatter motorkjøretøy og krever at leverandørene har iverksatt miljøledelsestiltak, med mulighet for å dokumentere dette gjennom sertifiseringer som ISO 14001, EMAS eller Miljøfyrtårn. Videre må leverandørene ha et kvalitetssikringssystem, som kan dokumenteres med ISO 9001-sertifisering eller tilsvarende.
Sum Transport AS trenger 2 stk. tokammer C1 renovasjonsbiler, inkludert 7-års service- og reparasjonsavtaler for chassis, med opsjon på serviceavtale for påbygg. Leveransen skal skje til Flovegen 12, 6800 Førde. Tildelingskriteriene er pris (50%), kvalitet (20%) og klima og miljø (30%).
Attvin AS trenger 2 nye komplette renovasjonsbiler, bestående av ett 2-akslet og ett 3-akslet kjøretøy, begge baklastere i henhold til EN 1501-1. Bilene skal brukes til tømming av avfall i ulike geografiske områder og må tåle høy påkjenning med mange start og stopp. Tildelingskriteriene er pris (70%) og miljø (30%), hvor miljøkriteriet vektes med 20% for miljøledelse (dokumenteres med ISO 14001, EMAS, Miljøfyrtårn eller tilsvarende sertifisering) og 80% for garanti (vurderes ut fra innhold og varighet).