Anbudsoversikt for Totalentreprise for kjøp av ombygging av boligblokk- Olav Bjaalands vei 7

Utgått

Konkurransen er utgått uten at vinner er annonsert.

Brief

Bygg og anlegg - Oppføring, renovering og vedlikehold av bygninger

Boligbygg Oslo KF trenger ombygging av en boligblokk i Olav Bjaalands vei 7 i Oslo, med en kontraktsverdi på maksimalt 16 millioner kroner og en varighet på 7 måneder. Prosjektet innebærer oppdeling og endring av planløsning i leiligheter, oppdatering av brannkonsept, utskifting av baderomsinnredning, fasadeendring og tilpassing av byggetekniske installasjoner, samt flere opsjoner som skap under servant, brannvarsling, alarm- og adgangskontrollanlegg. Tildelingskriteriene vektlegger pris (40%), oppdragsforståelse og fremdriftsplan (40%), samt kompetanse og tilstedeværelse (20%). Kvalifikasjonskrav inkluderer erfaring fra tilsvarende oppdrag, et relevant kvalitetssikringssystem, miljøledelsestiltak, og aktsomhetsvurderinger for ansvarlig næringsliv, med dokumentasjon av maksimalt 3 referanseprosjekter for nøkkelpersonell.

Slipp å lese og skrive alt selv, la Cobrief gjøre det for deg!

Prøv Cobrief Pro

Om anbudet

Se hele utlysningen

Oppdragsgiver
Tittel
Totalentreprise for kjøp av ombygging av boligblokk- Olav Bjaalands vei 7
Kategori (CPV)
Lokasjon
Estimert verdi
16 000 000,00 kr
Varighet
7 måneder
Tildelingskriterium 1
Pris
Ferdig utfylt vedlagt prisskjema. Sistnevnte skal leveres i PDF-format og i Excel-format. Priser skal oppgis i NOK og ekskl. mva.
Tildelingskriterium 2
Oppdragsforståelse og fremdriftsplan
Leverandøren skal levere en oppdragsforståelse på maksimum 1500 (maks 3 sider) i Word-format (eksklusiv forside, eventuelle bilder, tabeller og figurer). Oppdragsforståelse som overskrider denne grensen ord vil få trekk i evalueringen. I oppdragsforståelsen skal leverandøren redegjøre for hvordan de forstår og ser for seg å gjennomføre oppdraget i tråd med kravspesifikasjonen og tilhørende vedlegg, herunder bl.a.: • Hvordan oppdraget planlegges organisert og gjennomført for å sikre riktig kvalitet • Planlegging og vurdering av leveringstider for materiell og utstyr • Rigg og drift på byggeplass • Logistikk og utfordringer på byggeplass • Hvordan leverandøren håndterer kostnadsoppfølging og rapportering • Organisering av personell, herunder ansvarsfordeling mellom prosjektleder og anleggsleder Fremdriftsplan • Fremdriftsplaner for entreprenørens arbeider, hvor milepæler, bemanning, SJA, oppstart, ferdigstillelse og kritisk linje presenteres. Snarlig oppstart etter signering av kontrakt og ferdigstilling innen desember 2025 vil vektlegges positivt.
Tildelingskriterium 3
Kompetanse og tilstedeværelse
Leverandøren skal tilby nøkkelpersonell som vil være ansvarlige for gjennomføringen av oppdraget, hhv. én prosjektleder og én anleggsleder. Det skal leveres CV for nøkkelpersonellet. CV for hver ressurs skal ikke overstige 5 A4-sider. Vedlagt CV-mal skal fylles ut. Nøkkelpersonell sin kompetanse, utdanning og erfaring som er relevant for gjennomføring av oppdraget, vil evalueres. I CV-ene skal det fremgå en beskrivelse av maksimalt 3 referanseprosjekter for tilbudte ressurser. Erfaring fra tilsvarende roller i tilsvarende prosjekter vil telle positivt. Prosjektleder forventes å være til stede minimum 30 %. Anleggsleder forventes å være til stede 100 %. Mindre tilstedeværelse enn dette vil telle negativt i tilbudsevalueringen.
Tildelingskriterium 4
Unntak fra krav om miljø som tildelingskriterium
I denne anskaffelsen er både klimaavtrykk og miljøbelastning vurdert å være begrenset. Tiltaket gjelder rehabilitering av eksisterende bygg. Utnyttelse av restlevetid og funksjonalitet på bygningselementer i aktuelt bygg er et valg som reduserer klimagassutslipp og -kostnader. Videre innebærer gjennomføringen av denne kontrakten ikke grunnarbeider og der er derfor ikke nødvendig å bruke bygg- og anleggsmaskiner eller kjøretøy til massetransport. På bakgrunn av dette vurderes at det gir klart bedre klima- og miljøeffekt å innta krav i kravspesifikasjonen enn tildelingskriterier jf. FOA § 7-9 fjerde ledd. Det stilles krav til bruk av nullutslipps- eller biogasskjøretøy som i større grad enn tildelingskriterier vil sikre reduksjon av klimagassutslipp fra transport i kontraktsperioden. Videre stilles det krav til at entreprenør skal utføre og utarbeide egen rapport for miljøkartlegging og ombrukskartlegging. Det er vurdert at krav i større grad sikrer at den ønskede miljøeffekten oppnås, ettersom kravene er obligatoriske i motsetning til tildelingskriterier. Ved å stille krav i kontrakten garanteres det at leverandøren forplikter seg til å bidra til bruk av utslippsfrie kjøretøy gjennom hele kontraktsperioden. Bruken av krav signaliserer også til markedet at Oslo kommune forsetter å stille strenge klima- og miljøkrav til transport og bidrar dermed til forutsigbarhet for leverandørmarkedet med hensyn til investeringskostnader. Leverandøren skal rapportere data på oppfyllelse av kravet slik at miljøeffekten av kravet effektivt kan kontrolleres og sikres.
Kvalifikasjonskrav 1
Økonomisk og finansiell kapasitet
Leverandøren skal ha økonomisk og finansiell kapasitet til å kunne oppfylle kontrakten.
Kvalifikasjonskrav 2
Lovlig etablert foretak
Leverandøren skal være et lovlig etablert foretak
Kvalifikasjonskrav 3
Erfaring fra tilsvarende oppdrag
Leverandøren skal ha erfaring fra tilsvarende oppdrag. Med tilsvarende menes oppdrag av samme art, kompleksitet, vanskelighetsgrad og omfang.
Kvalifikasjonskrav 4
Kapasitet til å gjennomføre kontrakt
Leverandøren skal kapasitet til å gjennomføre kontrakten.
Kvalifikasjonskrav 5
Kvalitetssikringssystem
Leverandøren skal ha et kvalitetssikringssystem relevant for kontraktens innhold.
Kvalifikasjonskrav 6
Miljøledelsestiltak
Det kreves at Leverandøren har iverksatt miljøledelsestiltak som sikrer at Leverandøren er egnet til å oppfylle kontraktens miljøbestemmelser. Med dette menes at Leverandøren har metoder for å arbeide aktivt og systematisk med å redusere negativ miljøpåvirkning fra virksomhet knyttet til utførelsen av denne kontrakt
Kvalifikasjonskrav 7
Aktsomhetsvurderinger for ansvarlig næringsliv
Leverandøren skal være egnet til å oppfylle kontraktskrav til aktsomhetsvurderinger for ansvarlig næringsliv innen tre måneder etter signering av kontrakt. Med dette menes at Leverandøren har implementert tiltak og systemer som brukes i Leverandørens arbeid for å for å ivareta grunnleggende menneskerettigheter og anstendige arbeidsforhold, samt hindre miljøødeleggelser og korrupsjon.

Tidslinje

Se aktive konkurranser som ligner