Anbudsoversikt for Totalentreprise for rehabilitering av Louises gate 24A og B
Brief
Bygg og anlegg - Oppføring, renovering og vedlikehold av bygninger
Boligbygg Oslo KF trenger totalentreprise for rehabilitering av 9 leiligheter i Louises gate 24A og B i Oslo, med en maksimal totalverdi på 15 millioner kroner og en byggetid på 34 uker. Prosjektet omfatter rehabilitering av bad, kjøkkener og overflater, inkludert nytt gulv. Det kreves at leverandøren har erfaring fra tilsvarende oppdrag, et relevant kvalitetssikringssystem, og har iverksatt miljøledelsestiltak. Tildelingskriteriene er pris (60 %), oppdragsforståelse og fremdriftsplan (30 %), samt kompetanse og tilstedeværelse (10 %). Leverandøren må dokumentere nøkkelpersonells kompetanse med CV-er som inkluderer maksimalt 3 referanseprosjekter.
Slipp å lese og skrive alt selv, la Cobrief gjøre det for deg!
Kontrakten gjelder totalentreprise for rehabilitering av 9 leiligheter. Dette inkluderer rehabilitering av alle bad og kjøkkener samt oppussing av alle overflater inkludert legging av nytt gulv. Oppstart av kontrakten forventes senhøsten 2025 og det estimeres ca. 34 ukers byggetid etter ferdigstilt prosjektering.
Det tas forbehold om finansiering for prosjektet. Dersom det ikke bevilges midler i budsjettet, forbeholder oppdragsgiver seg retten til å avlyse konkurransen
Hovedtrekk i prosedyren
Konkurransen gjennomføres som åpen tilbudskonkurranse. Ved denne prosedyreformen kan alle interesserte Leverandører levere tilbud.
Tildelingskriterium 1
Pris Ferdig utfylt vedlagt prisskjema. Sistnevnte skal leveres i PDF-format og i Excel-format. Priser skal oppgis i NOK og ekskl. mva.
Tildelingskriterium 2
Oppdragsforståelse og fremdriftsplan Leverandøren skal levere en oppdragsforståelse på maksimum 1500 (maks 3 sider) i Word-format (eksklusiv forside, eventuelle bilder, tabeller og figurer). Oppdragsforståelse som overskrider denne grensen ord vil få trekk i evalueringen.
I oppdragsforståelsen skal leverandøren redegjøre for hvordan de forstår og ser for seg å gjennomføre oppdraget i tråd med kravspesifikasjonen og tilhørende vedlegg, herunder bl.a.:
Hvordan oppdraget planlegges organisert og gjennomført for å sikre riktig kvalitet
Planlegging og vurdering av leveringstider for materiell og utstyr
Rigg og drift på byggeplass
Logistikk og utfordringer på byggeplass
Hvordan leverandøren håndterer kostnadsoppfølging og rapportering
Organisering av personell, herunder ansvarsfordeling mellom prosjektleder og anleggsleder
Fremdriftsplan
Fremdriftsplaner for entreprenørens arbeider, hvor milepæler, bemanning, SJA, oppstart, ferdigstillelse og kritisk linje presenteres.
Tildelingskriterium 3
Kompetanse og tilstedeværelse Leverandøren skal tilby nøkkelpersonell som vil være ansvarlige for gjennomføringen av oppdraget, hhv. én prosjektleder og én anleggsleder. Det skal leveres CV for nøkkelpersonellet. CV for hver ressurs skal ikke overstige 5 A4-sider. Vedlagt CV-mal skal fylles ut.
Nøkkelpersonell sin kompetanse, utdanning og erfaring som er relevant for gjennomføring av oppdraget, vil evalueres.
I CV-ene skal det fremgå en beskrivelse av maksimalt 3 referanseprosjekter for tilbudte ressurser. Erfaring fra tilsvarende roller i tilsvarende prosjekter vil telle positivt.
Prosjektleder forventes å være til stede minimum 30 %. Anleggsleder forventes å være til stede 100 %. Mindre tilstedeværelse enn dette vil telle negativt i tilbudsevalueringen.
Tildelingskriterium 4
Unntak fra krav til miljø I denne anskaffelsen er både klimaavtrykk og miljøbelastning vurdert å være begrenset. Tiltaket gjelder rehabilitering av eksiterende bygg. Utnyttelse av restlevetid og funksjonalitet på bygningselementer i aktuelt bygg er et valg som reduserer klimagassutslipp og -kostnader.
Gjennomføringen av denne kontrakten inkluderer ikke grunnarbeider og er derfor ikke nødvendig å bruke bygg- og anleggsmaskiner eller kjøretøy til massetransport.
Det vurderes at det gir klart bedre klima- og miljøeffekt å innta krav i kravspesifikasjonen enn tildelingskriterier. I tråd med erfaringer knyttet til krav til byggeplasser fra Oslo kommune i tilsvarende tidligere prosjekter, vurderes markedet for modent for å oppfylle følgende krav:
- Utslippsfri byggeplass
-Gjenvinning av avfall
- Ombruk skal utføres i henhold til anbefalinger i ombrukskartleggingen
Dette gjennomføres ved en henvisning fra kravspesifikasjonen til relevante bestemmelser i kontrakten.
Kvalifikasjonskrav 1
Økonomisk og finansiell kapasitet Leverandøren skal ha økonomisk og finansiell kapasitet til å kunne oppfylle kontrakten.
Kvalifikasjonskrav 2
Lovlig etablert foretak Leverandøren skal være et lovlig etablert foretak
Kvalifikasjonskrav 3
Erfaring fra tilsvarende oppdrag Leverandøren skal ha erfaring fra tilsvarende oppdrag. Med tilsvarende menes oppdrag av samme art, kompleksitet, vanskelighetsgrad og omfang.
Kvalifikasjonskrav 4
Kvalitetssikringssystem Leverandøren skal ha et kvalitetssikringssystem relevant for
kontraktens innhold.
Kvalifikasjonskrav 5
Miljøledelsestiltak Det kreves at Leverandøren har iverksatt miljøledelsestiltak som sikrer at Leverandøren er egnet til å oppfylle kontraktens miljøbestemmelser.
Med dette menes at Leverandøren har metoder for å arbeide aktivt og systematisk med å redusere negativ miljøpåvirkning fra virksomhet knyttet til utførelsen av denne
kontrakt.
Kvalifikasjonskrav 6
Aktsomhetsvurderinger for selvstendig næringsliv Leverandøren skal være egnet til å oppfylle kontraktskrav til aktsomhetsvurderinger for ansvarlig næringsliv innen kontraktsstart.
Med dette menes at Leverandøren har implementert tiltak og systemer som brukes i Leverandørens arbeid for å ivareta grunnleggende menneskerettigheter og anstendige arbeidsforhold, samt hindre miljøødeleggelser og korrupsjon.