Larvik Kommune
2025/11309 - Innsamling og transport av husholdningsavfall Fase 1
Larvik Kommune trenger innsamling og transport av husholdningsavfall over 8 år, med en maksimal totalverdi på 170 millioner kroner.
Tildelt
Konkurransen er avsluttet og vinner har blitt valgt.
Avløpshåndtering
Innherred Renovasjon Iks har inngått en avtale med Norsk Gjenvinning Downstream AS for levering av tjenester innen transport og materialgjenvinning av gips, med en total kontraktsverdi på 15 millioner kroner. Avtalen ble tildelt basert på pris (70%) og miljø (30%) som kriterier, og det var to tilbydere som deltok i konkurransen.
Slipp å lese og skrive alt selv, la Cobrief gjøre det for deg!
Prøv Cobrief ProSelskapene skal gå til anskaffelse av følgende tjeneste: Transport og materialgjenvinning av gips.
Se konkurransedokumentene for kvalifikasjonskrav
Beskrivelse
pris
Beskrivelse
miljø
Larvik Kommune trenger innsamling og transport av husholdningsavfall over 8 år, med en maksimal totalverdi på 170 millioner kroner.
ReTrans Midt AS søker leverandører for transport og behandling av restavfall gjennom fem separate kontrakter, med en avtaleperiode på 3 år og opsjoner for forlengelse på 1+1 år. Kontraktene dekker transport og behandling av restavfall for Midtre Namdal Avfallsselskap IKS (4 500 tonn årlig), Steinkjer kommune (4 300 tonn årlig), Innherred Renovasjon IKS (13 000 tonn årlig), ReMidt IKS (25 000 tonn årlig), og Fjellregionens Interkommunale Avfallsselskap IKS (8 700 tonn årlig). Leverandører kan gi tilbud på en eller flere kontrakter, og prosjektet er lokalisert i Innlandet, Trøndelag, og Møre og Romsdal. Tildelingskriteriene vektlegger pris (70 %) og klima og miljø (30 %), hvor miljøaspektet vurderes basert på klimagassutslipp ved transport og energiutnyttelse av behandlingsanlegg.
Bir AS trenger transport av matavfall fra Lønningshaugen 6-12 (Bergen kommune) til Bjørkemoen 44 (Voss kommune), samt transport av diverse avfall fra Bjørkemoen 44 og 60 til diverse mottaksanlegg i Bergen og omegn, gjennom en rammeavtale over 7 år med en maksimal totalverdi på 40 millioner kroner. Tildelingskriteriene vektes med årlig totalkostnad (60%) og 0-utslippsbiler (40%). Kvalifikasjonskrav inkluderer at tilbydere skal ha utført ett oppdrag med sammenlignbart innhold (transport av diverse avfallstyper med krokbil og henger eller tilsvarende utstyr) i løpet av de siste 2 år, dokumentert med ett referanseprosjekt som inneholder navn på oppdragsgiver, kontaktperson med e-post, verdi på leveransen, tidsrom for leveransen, og en detaljert beskrivelse av leverte ytelser (maksimalt 1 A4-side med skriftstørrelse 12).
Follo Ren IKS trenger containerhold, transport og mottak/behandling av trevirke fra gjenvinningsstasjoner, med et estimert volum på 5700 tonn trevirke per år. Kontrakten omfatter containerhold for innsamling av trevirke på tre gjenvinningsstasjoner, transport av trevirke fra disse stasjonene, samt mottak og forskriftsmessig behandling av trevirket. Tilbud vil bli evaluert basert på pris (70%) og miljø (30%).
Ålesund Kommune ønsker å etablere en dynamisk innkjøpsordning for langtransport av glass- og metallemballasje, med en maksimal totalverdi på 5 millioner kroner. Tjenestene skal dekke kundens behov for transport av avfall, i henhold til kravspesifikasjonen. Det kreves at leverandøren har et godt kvalitetsstyringssystem og erfaring fra minst 3 tilsvarende oppdrag de siste 3 årene, som innebærer opphenting og levering av glass- og metallemballasje. Kvalifikasjonskravene kan dokumenteres gjennom ESPD-egenerklæringsskjema.