Anbudsoversikt for Veilysarmaturer med integrert styringsenhet

Utgått

Konkurransen er utgått uten at vinner er annonsert.

Brief

Bærum kommune skal anskaffe nye LED-armaturer med integrert styringsenhet for å skifte ut gamle og ineffektive kvikksølvarmaturer. Kommunen har allerede anskaffet et administrasjons- og styringssystem. Leverandøren må montere og integrere styringsenheter som allerede er anskaffet. For nærmere informasjon se konkurransegrunnlaget med vedlegg.

Slipp å lese og skrive alt selv, la Cobrief gjøre det for deg!

Prøv Cobrief Pro

Om anbudet

Se hele utlysningen

Oppdragsgiver
Tittel
Veilysarmaturer med integrert styringsenhet
Kategori (CPV)
Estimert verdi
12 000 000,00 kr
Varighet
5 måneder
Kvalifikasjonskrav 1

Krav – Firmaattest Leverandøren skal være et lovlig etablert foretak. Dokumentasjonskrav: Norske selskaper: Firmaattest Utenlandske selskaper: Godtgjørelse på at selskapet er registrert i bransjeregister, eller foretaksregister som foreskrevet i lovgivningen i det land hvor leverandøren er etablert.
Kvalifikasjonskrav 2

Krav – Skatteattester Leverandøren skal ha ordnede forhold med hensyn til skatte- og merverdiavgiftsinnbetaling. Dokumentasjonskrav:Attest for skatt og merverdiavgift Attest for skatt og merverdiavgift utstedes enten av det lokale skattekontoret eller skatteoppkreverkontoret der hvor leverandøren har sitt hovedkontor. Attesten hentes ut fra Altinn.no. Attesten skal ikke være eldre enn 6 måneder fra tilbudsfristens utløp. Norske leverandører som ikke er merverdiavgiftspliktige skal fremlegge bekreftelse fra skattemyndighetene om dette. Utenlandske leverandører skal fremlegge attester fra tilsvarende myndigheter som de norske. Krav – Økonomi: Leverandøren skal ha en økonomisk og finansiell soliditet som gir oppdragsgiver trygghet for at leverandøren vil være økonomisk levedyktig i hele avtaleperioden. Kredittverdigheten som legges til grunn for å bli kvalifisert for denne konkurransen er A (kredittverdig). Leverandører med lavere rating vil bli avvist. Dokumentasjonskrav: Utvidet kredittvurdering/rapport, ikke eldre enn 3 måneder, fra et offentlig godkjent kredittvurderingsselskap som inneholder kredittvurdering av leverandøren – typisk angitt ved bokstavkarakter eller kortfattet tekst, samt forklaring til disse. Rapporten skal basere seg på siste kjente regnskapstall. Dato må tydelig fremkomme. Selskaper uten tilfredsstillende kredittvurdering, nystartede selskaper med kredittrating AN, enkelte utenlandske selskaper eller selskaper uten innrapporteringsplikt til Brønnøysundregistrene vil ikke alltid kunne dokumentere at kravet er tilfredsstilt. I slike tilfeller vil det likevel kunne kompenseres med tilfredsstillende kredittvurdering som gir en tilsvarende sikkerhet for gjennomføringsevnen. Slik alternativ dokumentasjon skal følge som en del av tilbudet. Dersom leverandøren har gyldige grunner til ikke å kunne fremlegge den dokumentasjonen oppdragsgiver har anmodet om, kan leverandøren godtgjøre sin økonomiske og finansielle stilling med ethvert annet dokument som oppdragsgiver anser egnet. Dette kan for eksempel være en villighetserklæring fra bank.
Kvalifikasjonskrav 3

Krav – Gjennomføringsevne Det kreves at leverandøren har en organisasjon som har kapasitet til å gjennomføre i henhold til kontrakten. Dokumentasjonskrav:Organisasjonsplan med oversikt over de nøkkelpersoner i bedriften, i tillegg til en beskrivelse av leverandørens plan for gjennomføring opp mot arbeidsgiver. Krav – Erfaring Det kreves erfaring fra tilsvarende oppdrag. Med tilsvarende oppdrag menes erfaring med leveranse av prosjekter med «styring på armaturnivå». Det vil si leveranse av armaturer med ansvar for integrering og montering og integrering av styringsenhet i armatur. Det kreves ikke at dette er med styringsenheter levert av Datek Light Control AS, men leverandører som benytter tilsvarende teknologi. Dokumentasjonskrav: Liste over de viktigste leveranser de siste tre år, herunder opplysninger om antall enheter, kort beskrivelse av benyttet løsning, samt navn på den offentlige eller private mottaker med kontaktinformasjon for eventuell referanseinnhenting. Krav - Kvalitetsstyringssystem Det kreves et godt og velfungerende kvalitetsstyringssystem for de ytelser som skal leveres. I begrepet kvalitetsstyringssystem ligger det bl.a. at leverandøren har en bevissthet rundt eksempelvis kvalitetsmål, planlegging, sikring, avvikshåndtering og kvalitetsforbedring. Dokumentasjonskrav: Redegjørelse for leverandørens kvalitetsstyringssystem. Krav - Miljøledelsessystem – Leverandøren skal ha et innarbeidet miljøledelsessystem. Ved bruk av underleverandør i forbindelse med leveransen kreves det at disse også innehar et miljøledelsessystem. Miljøledelsessystemet må blant annet sikre kontinuerlig forbedring på: organisasjonens kompetanse på miljø og sikkerhet ytelsens klimapåvirkning Dokumentasjonskrav: Kopi av sertifikat for miljøledelsessystem etter ISO, Miljøfyrtårn eller tilsvarende sertifiseringsordninger. Alternativt kan det leveres en beskrivelse av eget miljøledelsessystem som beskriver leverandørens rutiner og tiltak. Dersom det brukes underleverandør for produksjon forbundet med leveransen skal det vedlegges tilsvarende dokumentasjon for disse.

Tidslinje

Se aktive konkurranser som ligner