Konkurransen gjelder avtale på levering av vektertjenester til Statistisk Sentralbyrå (SSB) i Oslo. Dagens omfang er stasjonær- og mobilvektere og alarmutrykning til kundens lokaler i Oslo.Hovedtrekkene i prosedyrenKonkurransen gjelder avtale på levering av vektertjenester til Statistisk Sentralbyrå (SSB) i Oslo. Dagens omfang er stasjonær- og mobilvektere og alarmutrykning til kundens lokaler i Oslo.
Alarmberedskap Alarmberedskap: utrykning til og kontroll av alarmstedet og tilbakestilling av alarmen etter mottatt alarm.
Stasjonær vektertjeneste Når kunden ikke kan bemanne resepsjonen med egne ansatte, er det behov for stasjonær vektertjeneste.
Det må påregnes at det kommer bestillinger med både kort (samme dag) og lengre bestillingstid. Disse prises separat. Typiske arbeidsoppgaver for stasjonær vekter i resepsjonen:Adgangskontroll: Vekter skal hindre inntrengsel fra uvedkommendeBesøkskontroll: Vekter skal motta, assistere og registrere besøkende, dele ut besøkskort, utlånskort, servicekort og holde oversikt over disse til enhver tid.
Dele ut taxikort og Ruter-kort til de ansatteInspeksjonsrunde etter kl.15:45/15:00 for å sjekke skallsikringen og låse porten til varemottaket.
Fullstendig liste over arbeidsoppgavene ligger i resepsjonen, og som vedlegg til denne avtalen.
Mobil vektertjenesteMobilvektertjenesten innebærer en inspeksjon av bygget i perioden kl.17:00 til 07:00 på hverdager, og en inspeksjon i løpet av døgnet på lørdag, søndag og andre helligdager.
Inspeksjoner av avtalte kontrollpunkter utenfor og inne i bygningene. Leverandøren skal sammen med kunden, lage en liste over sjekkpunktene som skal kontrolleres.
Leverandøren skal lage månedsrapport som dokumenterer at alle sjekkpunktene er inspisert. Rapporten oversendes kunden månedlig. Det skal også lages rapport som beskriver hendelser fra inspeksjonsrunden. Denne leveres kunden påfølgende arbeidsdag.
AlarmtilknytningDet kreves at leverandøren har EN 50518-2019 godkjent alarmmottak.
Alarmer i forbindelse med heiser, innbrudd og vannlekkasjer skal være tilknyttet godkjent vaktsentral.
Det er krav om at leverandøren rykker ut til alarmstedet og sjekker alarmpunktet og tilbakestiller det etter utløst alarm utenom arbeidstid på hverdager, og hele døgnet i helger og andre helligdager. Hvis vekteren ikke får tilbakestiltalarmen, skal kunden varsles i h.h.t. en prioritert kontaktliste som blir vedlagt denne avtalen.
Andre tjenesterVed spesielle anledninger (skallsikringen ikke tilfredsstillende, branntilløp e.l.) kan det av sikkerhetsmessige årsaker være behov for bemanning med vekter(e) på byggene utenom arbeidstiden, til normal tilstand er gjenopprettet.
Hvis vekteren ikke får tilbakestilt alarmen etter utrykning, eller oppdager hendelser (vannlekkasje, strømbrudd el. l.) i forbindelse med inspeksjonsrunde og ikke får kontakt med kunden, skal leverandøren sette i verk tiltak på egen hånd for å få utbedret/reparert dette.