Anskaffelsen gjelder kjøp av tjenester for å foreta brøyting og strøing av kommunale veier, fortau, gang-/sykkelveier, torg og plasser iht vedlagte rodekart.
Det er 20 roder som legges ut på anbud, 18 av rodene gjelder brøyting, hvor leverandør blir kalt ut for å brøyte av oppdragsgiver. 2 roder, Heistadmoen og Hvittingfoss gjelder brøyting og strøing, på disse må leverandør selv vurdere egen utkalling, i henhold til instruks.
Aktuelle leverandører kan legge inn pris på en eller flere roder.
Erfaringsmessig er det normalt med 15 – 25 brøyte-utkallinger pr, vintersesong.
Kontraktsperioden er på, 3 år. Det er ensidig opsjon for Kongsberg kommune på 2+1+1år på forlengelse av kontraktene. Det vil si maksimalt 7 år.
Det er en forutsetning at Leverandøren gjør seg kjent med rodene iht vedlagte rodekart, før innlevering av tilbud.
For nærmere angivelse av oppdraget vises til vedlegg 1.
Kontrakten gjelder tjenestekontrakt for 20 frittstående roder.
Det kan leveres inn tilbud på deler av oppdraget, dvs en, eller flere roder. Leverandør må ha kapasitet til å gjennomføre oppdraget på alle roder det legges inn pris på. Det skal leveres inn frittstående tilbud for hver av rodene.
Det vil ikke være anledning til å tilby samlet pris for flere roder. Tilbud som avviker
fra oppdragsgivers ønskede prisstruktur vil bli avvist.
Anbudsbrev må derfor utfylles for den eller de rodene som tilbudet omfatter.
Endring av roder/veilengder kan skje i løpet av kontraktsperioden grunnet politiske beslutninger som nedklassifisering av veier, budsjett og eventuelt tilføring av nye kommunale veier.
Vektingsmodell:
Hvert tilbud vil rangeres under hvert tildelingskriterium på en poengskala fra 10-0. Det tilbudet som er vurdert best under det enkelte kriterium vil bli tildelt 10 poeng, mens de øvrige tilbudene vil gis en skjønnsmessig poengsum under det samme kriterium som gjenspeiler de relative forskjellene med det beste tilbudet.
Vedlegg:
· Vedlegg 1: Oppdragsbeskrivelse, instruks for brøyting og strøing
· Vedlegg 2: Rodekart
· Vedlegg 3: Anbudsbrev, tilbudsskjema
· Vedlegg 4: Skjema 1 – 6, Maskiner, erfaring, sjåførliste, Beredskap/gjennomføringsevne, timegodtgjørelse og klima og miljø
· Vedlegg 5: Kontrakt
Tilbudets utforming:
Tilbudet skal utformes i henhold til den disposisjon som følger av dette konkurransegrunnlaget. Leverandør er selv ansvarlig for at alle spørsmål, krav og avklaringspunkter besvares/belyses og dokumenteres i tilbudet.
Spørsmål som kommer i løpet av perioden 4.juli- 28. juli vil bli besvart etter ferieavvikling, fra 28. juli.
Tilbudet utformes med denne disposisjonen:
· Anbudsbrev signert av ansvarlig representant for leverandøren.
· Navn og kontaktinformasjon til Leverandørens kontaktperson.
· Bekreftelse på aksept av vilkår i konkurransegrunnlaget og kontrakt.
· Eventuelle forbehold og avvik fra kontrakt og kravspesifikasjon. Må angis presist. Kan medføre avisning av tilbud.
· Besvarelse av kvalifikasjonskrav
o 3.1 Forhold vedrørende skatt og merverdiavgift
§ Skatteattest
§ Merverdiavgifts attest
o 3.2 Leverandørens organisatoriske og juridiske stilling
§ Firmaattest / foretaksregister
· Besvarelse av tildelingskriterier 4.1
o 50% Pris: Utfylt anbudsbrev, tilbudsskjema
o 20% Forventet kvalitet med tilbudte maskiner og mannskap
§ Skjema 1, vurderingsskjema for maskiner/utstyr
§ Skjema 2, Tilbyders erfaring
§ Skjema 3, Sjåførliste, eventuelt underleverandør
§ Skjema 4, Beredskap, gjennomføringsevne
§ Skjema 5, Timegodtgjørelse og opsjon strøing
o 30% Klima og Miljø: Skjema 6, Egenerklæring på tildelingskriteriet
Dokumentasjonen som skal leveres skal være på norsk.