Anbudsoversikt for VVS-arbeider Sund omsorgsbustader Hidlamyrsvegen 3

Utgått

Konkurransen er utgått uten at vinner er annonsert.

Brief

Anleggs- og veibygging

I forbindelse med bygging av nye omsorgsboliger i Sund kommune skal det anskaffes VVS arbeider. Arbeidet gjelder nybygg av 20 omsorgsboliger med tilhørende fellesfunksjoner, fordelt på to to-etasjes boligfløyer med mellomliggende fellesbygg med stue og kjøkken, i tillegg til kjeller med tekniske rom og bodareal. Byggets areal er ca. 2100m2. Bygget skal også tilknyttes Sundheimen med en glassgang. Forventet byggetid er ca. 18 måneder. Forventet oppstart av arbeidene er 30.04.2018 Arbeidet skal utføres nær annen bebyggelse (Sundheimen sykehjem og psykriatriboliger) og entreprenøren må forholde seg til dette med hensyn til planlegging, drift, sikkerhet, støy, miljø etc.

Slipp å lese og skrive alt selv, la Cobrief gjøre det for deg!

Om anbudet

Kvalifikasjonskrav

Se hele utlysningen

Oppdragsgiver
Tittel
VVS-arbeider Sund omsorgsbustader Hidlamyrsvegen 3
Kontaktinformasjon
Kontakt navn
Sophie Nilsen
Kontakt telefon
+47 93205105
Adresse
Solheimsgaten 15, 5058 BERGEN
Varighet
18 måneder
Beskrivelse
I forbindelse med bygging av nye omsorgsboliger i Sund kommune skal det anskaffes VVS arbeider. Arbeidet gjelder nybygg av 20 omsorgsboliger med tilhørende fellesfunksjoner, fordelt på to to-etasjes boligfløyer med mellomliggende fellesbygg med stue og kjøkken, i tillegg til kjeller med tekniske rom og bodareal. Byggets areal er ca. 2100m2. Bygget skal også tilknyttes Sundheimen med en glassgang. Forventet byggetid er ca. 18 måneder. Forventet oppstart av arbeidene er 30.04.2018 Arbeidet skal utføres nær annen bebyggelse (Sundheimen sykehjem og psykriatriboliger) og entreprenøren må forholde seg til dette med hensyn til planlegging, drift, sikkerhet, støy, miljø etc.
Kvalifikasjonskrav 1

A) Leverandøren skal ha ordnede forhold med hensyn til betalingav skatt, arbeidsgiveravgift og merverdiavgift. Dokumentasjonskrav: Skatteattest ikke eldre enn seks måneder regnet fra tilbudsfristen. Med skatteattest menes: For norske leverandører: • Attest for skatt og merverdiavgift utstedt av skattekontoret via Altinn For utenlandske leverandører: • Utenlandske leverandører må fremlegge tilsvarende attester fra sine land som viser at de har ordnede skatte- og avgiftsforhold. Dersom myndighetene i det aktuelle landet ikke utsteder slike attester, skal leverandøren fremlegge en erklæring som stadfester at alle skatter og avgifter er blitt betalt. Erklæringen skal være godkjent og signert av leverandørens økonomidirektør/økonomiansvarlige. B) Leverandøren skal være et lovlig etablert foretak. Dokumentasjonskrav: Norske leverandører: • Firmaattest. Utenlandske leverandører: • Bekreftelse på at leverandøren er registrert i bransjeregister eller foretaksregister iht. lovgivningen i det land hvor leverandøren er etablert.
Kvalifikasjonskrav 2

A) Leverandøren skal ha tilstrekkelig finansiell styrke til å kunne oppfylle kontrakten. Dokumentasjonskrav: Leverandørens årsregnskap inkludert noter med styre- og revisjonsberetning fra siste 2 år. Dersom årsregnskapet for fjoråret ikke er ferdigstilt ved tilbudsfristens utløp for denne konkurransen skal det i tillegg vedlegges foreløpig årsregnskap for fjoråret. Oppdragsgiver forbeholder seg retten til selv å foreta en kredittvurdering fra Experian. Finansiell styrke vurderes i forhold til omsetning, resultatgrad, soliditet og likviditet. Leverandøren kan velge å støtte seg på andre foretaks kapasitet for å oppfylle kravet til leverandørens økonomiske og finansielle stilling. Leverandøren må i så fall: • Dokumentere ressursene til det eller de foretaket/ene han vil støtte seg på og • Bevise at han vil ha rådighet over de nødvendige ressursene fra disse i kontraktsperioden, ved for eksempel å legge frem en forpliktelseserklæring, garanti, samarbeidsavtale eller lignende. Dette gjelder uavhengig av den juridiske karakteren av forbindelsen mellom foretakene, dvs. uavhengig av om at det støttende foretaket er leverandørens morselskap, et annet foretak i samme konsern, en samarbeidspartner eller lignende.
Kvalifikasjonskrav 3

A) Leverandøren skal ha tilstrekkelig gjennomføringsevne. Dokumentasjonskrav: Det skal gis en kort og overordnet beskrivelse av virksomheten, herunder: • En redegjørelse for foretakets forretningsidé og kjernekompetanse relatert til leveringsomfanget. • En oversikt over selskapets historikk, organisering og eierforhold, samt en beskrivelse av dagens virksomhet. • Beskrivelse av hvordan leverandøren er organisert for gjennomføring av denne kontrakten. • Det skal gis en kortfattet beskrivelse av det helhetlige kvalitetssikringssystem leverandøren vil legge til grunn for gjennomføring av kontrakten. Leverandøren kan velge å støtte seg på andre foretaks kapasitet for å oppfylle kravet til tekniske og faglige kvalifikasjoner. Leverandøren må i så fall: • Dokumentere ressursene til det eller de foretaket/ene han vil støtte seg på og • Bevise at han vil ha rådighet over de nødvendige ressursene fra disse i kontraktsperioden, ved for eksempel å legge frem en forpliktelseserklæring, garanti, samarbeidsavtale eller lignende. Dette gjelder uavhengig av den juridiske karakteren av forbindelsen mellom foretakene, dvs. uavhengig av om at det støttende foretaket er leverandørens morselskap, et annet foretak i samme konsern, en samarbeidspartner eller lignende. B) Leverandøren skal ha god erfaring fra lignende leveranser. Dokumentasjonskrav: Attester fra lignende leveranser de 5 siste årene. Attestene skal være signert eller skriftlig bekreftet av oppdragsgiver for de ulike leveransene, og skal som minimum inneholde: • Kort beskrivelse av leveransen. • Tidspunkt for gjennomføring. • Omfang av leveranse i beløp. • Navn og telefonnummer til referanseperson hos oppdragsgiveren. Dersom signert eller bekreftet attest ikke er mulig å få til, skal leverandøren levere en liste over alle relevante oppdrag med beskrivelse i henhold til punktene ovenfor. Oppdragsgiveren skal ha mulighet til å kontakte kontaktpersonene som oppgis. C) Leverandøren skal respektere de grunnleggende menneskerettigheter, og arbeidstakerrettigheter. Dokumentasjonskrav: Dokumenteres ved å signere vedlegg 4 - egenerklæring om oppfyllelse av de åtte grunnleggende ILO – konvensjoner.

Tidslinje

  1. Kunngjøring av konkurranse

    31. jan. 2018, 11:00

  2. Frist for å melde interesse

    12. mars 2018, 13:00

  3. Åpningsdato

    12. mars 2018, 13:00

  4. Frist for innlevering

    12. mars 2018, 13:00

  5. Vedståelsesfrist

    31. aug. 2018, 12:00

Se aktive konkurranser som ligner