Søkeresultater for Medietilsynet

  1. /
  2. Medietilsynet

Viser 1-25 av 35 resultater

  1. Medietilsynet

    23/273 Kantinedrift

    Konkurransen gjelder levering av Kantinetjenester til Medietilsynet. Anskaffelsens verdi anslås til: NOK 600.000,- eks. mva pr. år. Volumet er et estimat og er ikke bindende for oppdragsgiver. Medietilsynet har 35 ansatte. Pga. delvis hjemmekontor er det i gjennomsnitt 18-20 tilstede på kontoret daglig, bortsett fra en dag i uken, da så godt som alle er tilstede. Det er lagt opp til en åpningstid i kantinen fra kl. 11-1230 daglig. Kantinen stenger i ferietiden (normalt seks uker i sommerperioden, jul/nyttår og påske + øvrige helligdager). For nærmere informasjon viser vi til anskaffelsesdokumentene.

    NorgeResultat30. mai 2023
  2. Medietilsynet

    23/273 Kantinedrift

    Konkurransen gjelder levering av Kantinetjenester til Medietilsynet. Anskaffelsens verdi anslås til: NOK 600.000,- eks. mva pr. år. Volumet er et estimat og er ikke bindende for oppdragsgiver. Medietilsynet har 35 ansatte. Pga. delvis hjemmekontor er det i gjennomsnitt 18-20 tilstede på kontoret daglig, bortsett fra en dag i uken, da så godt som alle er tilstede. Det er lagt opp til en åpningstid i kantinen fra kl. 11-1230 daglig. Kantinen stenger i ferietiden (normalt seks uker i sommerperioden, jul/nyttår og påske + øvrige helligdager). For nærmere informasjon viser vi til anskaffelsesdokumentene.

    NorgeKonkurranse6. mars 2023
    13. apr. 2023(Utgått)
  3. Medietilsynet

    Rammeavtale for innholdsanalyse av norske nyhets- og aktualitetsmedier og mediefaglig bistand

    Medietilsynet har til hensikt å inngå en rammeavtale for fire år, hvorav to år er fast og med opsjon på ett pluss ett år. Rammeavtalen skal ivareta Medietilsynets behov for medie- og journalistfaglig bistand innenfor flere av Medietilsynets forvaltningsområder; særlig relatert til innholdsanalyser i forbindelse med forvaltningen av produksjonstilskudd til nyhets- og aktualitetsmedier, tilskuddsordningen til samiske aviser og mediemangfoldsregnskapet.

    NorgeKonkurranse1. feb. 2023
    13. mars 2023(Utgått)
    3 500 000 kr
  4. Medietilsynet

    Rammeavtale for revisorbistand, økonomiske og juridiske rådgivningstjenester

    Medietilsynet har til hensikt til å inngå en rammeavtale for fire år, hvorav to år er fast og med opsjon på ett pluss ett år. Rammeavtalen skal ivareta Medietilsynets behov for revisjon og økonomiske rådgivningstjenester innenfor tilsynets forvaltningsområder, herunder særlig forvaltningen av ulike mediestøtteordninger og tilsynet med statens avtale om kommersiell allmennkringkasting. Rammeavtalen vil også omfatte noe juridisk bistand på Medietilsynets fagområder, i hovedsak knyttet til statsstøtteregelverket og selskapsrettslige forhold.

    NorgeKonkurranse26. jan. 2023
    4. mars 2023(Utgått)
    3 500 000 kr
  5. Medietilsynet

    Kommunikasjonstjenester, rammeavtale

    Konkurransen gjelder levering av kommunikasjonstjenester. Rammeavtalen gjelder løpende bistand (rådgivning og produksjonsarbeid) til å fremme Medietilsynet og nå bedre ut til våre målgrupper med råd, tiltak og kampanjer. Bistanden er etter behov og skal dekke Medietilsynets behov for kompetanse og ressurser utover det organisasjonen selv besitter. Anslått verdi per år og maksimalverdi for hele avtaleperioden per gruppe, inkludert eventuelle opsjoner og forventet prisstigning er oppgitt i punkt 1.1.4. Behovet er usikkert. Volumet kan variere både opp og ned, og vil i avtaleperioden være avhengig av blant annet oppdragsgivers behov, aktiviteter, budsjettsituasjon og andre rammefaktorer. For nærmere informasjon viser vi til anskaffelsesdokumentene.

    NorgeKonkurranse3. des. 2022
    13. jan. 2023(Utgått)
  6. Medietilsynet

    Rammeavtale barn og unge 2021-2023

    Medietilsynet gjennomfører annethvert år to store undersøkelser om barn og unges digitale medievaner, en blant barn og unge og en blant foreldre. Det kan i tillegg være aktuelt med andre, mindre undersøkelser innenfor området. Formålet med undersøkelsene er å gi en samlet framstilling av barn og unges bruk av ulike digitale medier. Dette omfatter på et overordnet nivå barn og unges digitale deltakelse, kompetanse og dømmekraft, i tillegg til foreldres deltakelse og regulering av barn og unges mediehverdag. Inn under disse problemstillingene kartlegger undersøkelsene blant annet medievaner (sosiale medier, spill, tv), negative opplevelser (mobbing, uoppfordrede seksuelle kommentarer), kildekritikk og holdninger til medieregulering.

    NorgeKonkurranse25. aug. 2021
    17. sep. 2021(Utgått)
    1 000 000 kr
  7. Medietilsynet

    Rammeavtale medieanalyse

    Medietilsynet har til hensikt å inngå en rammeavtale for fire år, hvorav to år er fast og med opsjon på ett pluss ett år med flere leverandører. Rammeavtalen skal ivareta Medietilsynets behov for tilgang til og analyser av innholdsdata på nett, papir, radio og tv i utviklingen av et mediemangfoldsregnskap. Innenfor avtalen ligger både leie av kapasitet til gjennomføring av kartlegginger og analyser, samt kjøp av analyser utført av ekstern part. Avtalen vil årlig ligge på 500 000 kroner til 1 000 000 kroner.

    NorgeKonkurranse8. juli 2021
    28. juli 2021(Utgått)
    4 000 000 kr
  8. Medietilsynet

    Bistand til rekruttering

    Medietilsynet har behov for rammeavtale med ett eller flere rekrutteringsbyråer for bistand ved rekruttering av fagspesialister og/eller ledere. Fullstendig beskrivelse av leveransene avtales ved hvert enkelt avrop på rammeavtalen. Medietilsynet ønsker rekrutteringsbistand både til lederrekruttering og til fagspesialister innenfor tilsynets arbeidsområder. I tilbudet må det spesifiseres om tilbyder har komeptanse og erfaring fra lederrekrutttering og/eller rekruttering av fagspesialister.

    NorgeKonkurranse23. feb. 2021
    5. mars 2021(Utgått)
    2 700 000 kr
  9. Medietilsynet

    Bistand prosessforbedringer

    1. Bistand til å videreutvikle og forbedre arbeidsprosesser. Medietilsynet har innført en team-modell, og er godt i gang med å gjennomgå og forbedre arbeidsformer på flere områder. En viktig del av dette arbeidet er å digitalisere både interne arbeidsprosesser og samhandlingen med eksterne aktører. Medietilsynet benytter Salesforce som støtteverktøy for fagprosessene. Det er inngått en avtale med CapGemini om Salesforce-utvikling, men Medietilsynet ønsker i tillegg avtale med en leverandør som kan bistå med «bestillerkompetanse», og med å videreutvikle arbeidsprosessene for øvrig i organisasjonen. 2. Andre utviklingstiltak etter behov. Medietilsynet er generelt opptatt av å drive kontinuerlig forbedringsarbeid, og det kan være behov for bistand til å gjennomføre denne type prosesser.

    NorgeKonkurranse22. feb. 2021
    5. mars 2021(Utgått)
    3 000 000 kr
  10. Medietilsynet

    konsulentbistand ved ulike tekniske spørsmål i forbindelse med tilsyn etter ny bestemmelse i kringkastingsloven om formidlingsforbud for pengespillreklame

    En lovendring som trådte i kraft 1. januar 2021 gjør det mulig å hindre eller vanskeliggjøre tilgangen til markedsføring av pengespill som ikke har tillatelse i Norge. Den aktuelle lovbestemmelsen er ny § 4-7 i kringkastingsloven , og gir Medietilsynet hjemmel til å gi pålegg om å hindre eller vanskeliggjøre tilgangen til markedsføring i fjernsyn eller audiovisuelle bestillingstjenester som er i strid med pengespillregelverket. Oppdragets hovedleveranse er et skriftlig notat. Det må også påregnes noe konsulentbistand/møter i etterkant av den skriftlige leveransen, med inntil fem timer. Medietilsynet ber om at tilbyder utreder en eller flere praktisk mulige metoder for teknisk filtrering ved bruk av maskinlæring i lukkede nett.

    NorgeKonkurranse17. feb. 2021
    2. mars 2021(Utgått)
    200 000 kr
  11. Medietilsynet

    Tilsyn etter ny bestemmelse i kringkastingsloven om formidlingsforbud for pengespillreklame

    Oppdraget er todelt og inkluderer utarbeidelse av et skriftlig notat og løpende konsulentbistand. 1.Skriftlig notat Medietilsynet ber om at tilbyder utarbeider et notat, der følgende punkter inngår: a) Markedsbeskrivelse b) Beskrivelse av tilgjengelige løsninger for filtrering av markedsføring i hhv. åpne og lukkede nett c) Vurdering av økonomiske og administrative konsekvenser for distributøren d) Workshop 2. Konsulentbistand Oppdragets del 2 omfatter løpende konsulentbistand etter behov i forbindelse med tilsynets planlegging av tilsyn etter § 4-7 i kringkastingsloven, samt ved konkrete tilsynssaker. Det vil særlig være relvant å benytte slik konsulentbistand ved vurderingen av om det finnes tilgjengelige teknologiske løsninger for filtrering av pengespillreklame og ved andre tekniske eller bransjespesifikke problemstillinger. Det vises til forholdsmessighetsvurderingen som skal gjøres i den konkrete sak, jf. kravsspesifikasjonen punkt 1 og proposisjonen punkt 7.7.1.

    NorgeKonkurranse13. okt. 2020
    27. okt. 2020(Utgått)
    500 000 kr
  12. Medietilsynet

    Bistand til gjennomføring av nasjonal undersøkelse av kritisk medieforståelse i befolkningen

    Hovedmålet for denne undersøkelsen er å følge utviklingen av kritisk medieforståelse i den norske befolkningen, og å videreutvikle rammeverket og måleparameterne for kritisk medieforståelse til å bli enda bedre. Et suksesskriterie for Medietilsynet var å definere et rammeverk og et sett med måleparametere som er varige over tid, men dynamisk nok til å følge medieutviklingen. En ny undersøkelse av befolkningens kritiske medieforståelse vil derfor ta utgangspunkt i undersøkelsen fra 2019.

    NorgeKonkurranse2. juli 2020
    13. aug. 2020(Utgått)
    400 000 kr
  13. Medietilsynet

    Bistand til utvikling av nye nettsider for Medietilsynet

    Medietilsynet har til hensikt å inngå avtale med en tilbyder som får i oppdrag å bistå med å fornye vår nettside. Oppdraget innebærer å utvikle en ny struktur/arkitektur på nettsidene basert på målgruppetilpassede løsninger, og å oppdatere nettsidedesign i tråd med Medietilsynets visuelle profil. Medietilsynet benytter i dag EPIserver og ønsker i utgangspunktet at de nye nettsidene utvikles på samme CMS-løsning, om det ikke viser seg billigere og bedre å sette opp ny teknisk løsning. Medietilsynet har hatt et enkelt forprosjekt for nye nettsider og rapporten blir tilgjengelig som et utgangspunkt for tilbyderen som får oppdraget. Medietilsynets nettside må innfri krav til universell utforming, ha tilbud på nynorsk og engelsk, samt være tilpasset mobile grensesnitt. Se konkurransegrunnlaget for nærmere beskrivelse

    NorgeKonkurranse2. juli 2020
    28. aug. 2020(Utgått)
    500 000 kr
  14. Medietilsynet

    Bistand til innholdsanalyser av norske nyhets- og aktualitetsmedier

    Rammeavtalen skal ivareta Medietilsynets behov for medie- og journalistfaglig bistand innenfor flere av Medietilsynets forvaltningsområder; særlig relatert til innholdsanalyser i forbindelse med forvaltningen av produksjonstilskudd til nyhets- og aktualitetsmedier og utviklingen av Mediemangfoldsregnskapet. Medietilsynet ønsker også å gjøre slike analyser av publikasjoner som allerede er inne i ordningen for å forsikre seg om at disse fortsatt oppfyller kravene som stilles. Medietilsynet er i gang med å utvikle et nytt mediemangfoldsregnskap, som årlig skal presentere status og utvikling innenfor de tre dimensjonene avsender- innholds og bruksmangfold. Medietilsynet vil gjennom denne anbudskonkurransen knytte til seg en eller to eksterne aktører som kan bistå tilsynet med å utvikle analyseopplegg, registrere innholdsdata og gjennomføre analyser av norske nyhets- og aktualitetsmedier.

    NorgeKonkurranse17. mars 2020
    26. mars 2020(Utgått)
  15. Medietilsynet

    Oppgradering/ modernisering av digitalt opptakssystem for kringkastingssendinger

    En vesentlig del av tilsynets arbeid omfatter en rekke tilsynsoppgaver innenfor kringkastingsområdet. Det er nødvendig å kunne se eller lytte på ulike kringkastingssendinger for at tilsynet skal kunne ivareta disse oppgavene. Tilsynet kontrollerer i løpet av et år et betydelig antall kringkastingssendinger. For at Medietilsynet skal kunne ivareta tilsynsoppgavene på en best mulig og effektiv måte, har virksomheten siden 2011 benyttet et digitalt system for opptak og kontroll av kringkastingssendinger. Systemet som er benyttet siden 2011 er et XentauriX system, levert og driftet av Mediability. Medietilsynet ønsker nå å oppgradere/ modernisere dette systemet og målet med denne anskaffelsen er å sørge for at Medietilsynet besitter et framtidsrettet digitalt opptakssystem for kringkastingssendinger.

    NorgeKonkurranse13. jan. 2020
    28. jan. 2020(Utgått)
    1 500 000 kr
Medietilsynet | Anbudssøk i Cobrief