Oslomet - Storbyuniversitetet
Kurs i medietrening og forskningsformidling
Oslomet - Storbyuniversitetet trenger kurs i medietrening og forskningsformidling for en rammeavtale over 4 år. Tjenestene skal leveres i Oslo.
Tildelt
Konkurransen er avsluttet og vinner har blitt valgt.
Medietilsynet har inngått avtale med Analyse & Tall SA for oppdragsspesifikk kompetanse til å levere analyser av uredigerte medier i Viken. Anbudets vekting var priser og kostnader: 20%, løsningsforslag: 40%, oppdragsspesifikk kompetanse: 40%.
Slipp å lese og skrive alt selv, la Cobrief gjøre det for deg!
Prøv Cobrief ProFormålet med denne rammeavtalen er å inngå et samarbeid med en leverandør som kan bistå Medietilsynet med å utvikle metoder for å analysere innhold på uredigerte medier (eksempelvis internettplattformer og sosiale medier) og som også kan gjennomføre slike analyser. Det kan eksempelvis dreie seg om ulike former for analyser for å sikre en bedre situasjonsforståelse av omfanget av desinformasjon, valgmanipulasjon og KI-generert innhold, skadelig innhold for barn og unge, skadelig design, atferdsbaserte annonser rettet mot mindreåringe, de globale plattformenes algoritmeforsterkning og deres innholdsmoderering av redaksjonelt innhold i Norge. Formålet med analysene er å kunne vurdere om plattformenes tiltak for å redusere risiko for brukere og for samfunnet er tilstrekkelig etter aktuelle regelverk (forordningen for digitale tjenester og direktivet for audiovisuelle medietjenester er særlig relevant). Et godt faktagrunnlag er samtidig nødvendig som grunnlag for Medietilsynet arbeid med å utvikle og gjennomføre treffsikre tiltak for å adressere risikoene på nett overfor norske brukere. Medietilsynet ønsker å legge opp til et tett samarbeid med aktuell leverandør, slik at samarbeidet også bidrar til kompetanseutvikling i Medietilsynet. Det er videre en forutsetning av Medietilsynet har eierskap og tilgang til datasettene som hentes inn og koder som ligger til grunn for analysene. Anskaffelsens verdi anslås til: NOK 1.000.000 - 3.000.000,- eks. mva per år. Maksimalverdi for hele avtaleperioden, inkludert eventuelle opsjoner og forventet prisstigning: NOK 10.000.000,- eks mva. Behovet er usikkert. Volumet kan variere både opp og ned, og vil i avtaleperioden være avhengig av blant annet oppdragsgivers behov, aktiviteter, budsjettsituasjon og andre rammefaktorer. For nærmere informasjon viser vi til anskaffelsesdokumentene.Hovedtrekkene i prosedyrenKonkurransen gjennomføres i henhold til lov om offentlige anskaffelser av 17. juni 2016 nr. 73 (LOA) med tilhørende forskrift av 12. august 2016 nr. 974 (FOA), samt de bestemmelser som fremgår av dette konkurransegrunnlaget. Konkurransen gjennomføres som TED - Åpne anbudskonkurranse etter forskriftens Del I og III. Ved denne prosedyreformen kan alle interesserte leverandører levere tilbud. Forhandlinger er ikke tillatt. Anskaffelsen er kunngjort i DOFFIN- og TED- databasen.
Se konkurransedokumentene for kvalifikasjonskrav
Ingen tilleggskoder fra innkjøper …
Oslomet - Storbyuniversitetet trenger kurs i medietrening og forskningsformidling for en rammeavtale over 4 år. Tjenestene skal leveres i Oslo.
Aktieselskapet Vinmonopolet trenger kompetanse innen digital læring og produksjon av medier til opplæring i Oslo over 4 år til en verdi av 10 000 000 NOK. Leverandører kan kvalifisere seg til en dynamisk innkjøpsordning for å levere utviklingstjenester relatert til undervisningsprogramvare.