Cobrief Logo

Søkeresultater for Anbudssøk

  1. Anbudssøk
    30230000 Utstyr relatert til datamaskiner

Viser 1-25 av 351 resultater

  1. Ålesund Kommune

    Anskaffelse - Nettverksutstyr, server- og lagringsutstyr 2025 (3)

    Ålesund Kommune har inngått en rammeavtale med Atea AS, Advania Norge AS og Proact It Norge AS for levering av nettverksutstyr, server- og lagringsutstyr over 2 år, til en maksimal total verdi på 40 millioner kroner. Avtalen er delt inn i to delkontrakter: nettverksprodukter (WLAN-controllere, aksesspunkt, switcher, routere og dataskaputstyr) og server- og lagringsprodukter (rackservere, hyperkonvergerte systemer og lagring). Det var et krav om at leverandører kunne tilby brukt utstyr i minikonkurranser og ved direkteavrop under 100 000 kroner. Det ble lagt vekt på miljømerking og bruk av resirkulerbare materialer i produktene. Fire leverandører deltok i konkurransen.

    Resultat15. okt. 202540 000 000 kr
  2. Ofa Iks

    Rammeavtale for nettverk, server- og lagringsprodukter (1)

    Ofa Iks trenger nettverks-, server- og lagringsprodukter gjennom en rammeavtale over 1 år, med en maksimal totalverdi på 108 millioner kroner. Avtalen er delt i to delkontrakter: nettverksprodukter, og server- og lagringsprodukter, hvor det skal inngås avtale med én leverandør for hver del. Leverandøren skal tilby driftssikre løsninger med lang levetid, samt nødvendig rådgivning og teknisk støtte. Tildelingskriteriene er pris (30%) og kvalitet (20%) for nettverksprodukter, og pris (30%) og kvalitet (20%) for server- og lagringsprodukter. Kvalitet vil bli vurdert basert på leverandørens arbeid med partnerstatus, supportorganisasjon (åpningstid, responstid, kontaktkanal, prosessbeskrivelse for henvendelser, feilhåndtering, eskalering og garantihåndtering), tilbud av relevant og tilgjengelig rådgivning (tilgang til dedikert løsningsselger/kundeteam, kompetanse og erfaring, rutiner for behovsavklaring og produktvalg), samt garantivilkår for de ulike produktgruppene.

    Konkurranse13. okt. 2025
    14. nov. 2025(Utgått)
    108 000 000 kr
  3. Midt-telemark Kommune

    Utskrift, kopi og skann som en tjeneste (Print as a Service) for åtte kommuner i Telemark

    Midt-Telemark Kommune trenger en totalansvarlig leverandør for utskrift, kopi og skann som en tjeneste ("Print as a Service") for åtte kommuner i Telemark (Kviteseid, Nissedal, Nome, Midt-Telemark, Vinje, Seljord, Tokke og Fyresdal), med en maksimal totalverdi på 33,2 millioner kroner. Tjenesten skal primært leveres som en skybasert løsning, men med mulighet for lokal installasjon i sikre soner, og skal dekke alle administrative prosesser for produktområdet, inkludert nødvendige tjenester, programvare og utstyr. Tildelingskriteriene er pris (30%), kvalitet (40%) og miljø (30%). Kvalitetskriteriet vektlegger sikkerhetsløsninger, beskrivelse av leverandørens løsning innen lisenser, programvare og produktportefølje, follow-me-løsning og kundeservice. Miljøkriteriet fokuserer på levetidsforlengelse, behovsanalyse og optimalisering, samt gjenvinning og gjenbruk.

    Konkurranse1. okt. 2025
    31. okt. 2025(Utgått)
    33 213 095 kr
  4. Årdal Kommune

    IKT produkter og tjenester for Årdal og Lærdal kommuner, rammeavtale

    Årdal Kommune har inngått en rammeavtale med Agnitio AS, Iteam 10 AS, Ebru Technologies AS og Voss Kommunikasjon AS for levering av IKT produkter og tjenester til Årdal og Lærdal kommuner. Avtalen omfatter blant annet PC'er, nettbrett, mobiltelefoner, audiovisuelt utstyr, hostingtjenester, lisensforvaltning, samt rådgivning og konsulenttjenester innen informasjonsarkitektur, sikkerhet og Microsoft skytjenester. Leveransen skjer i Vestland, og avtalen har en maksimal verdi på 70 millioner kroner eks. mva. over hele avtaleperioden. Konkurransen hadde fire deltakere, og det ble lagt vekt på pris, løsningsforslag, kompetanse og miljø i evalueringen.

    Resultat3. juni 20257 000 000 kr
  5. Kulturit AS

    Rammeavtale IT utstyr

    KulturIT AS har inngått minst tre parallelle rammeavtaler med Atea AS, Advania Norge AS, Abacus It AS og Bitpro AS for levering av IKT-utstyr og periferiutstyr til museer tilknyttet KulturIT AS, samt andre museer som kan bli tilknyttet samarbeidet i fremtiden. Avtalene har en varighet på 2+1+1 år, med en maksimal totalverdi på 40 millioner kroner. Leveransen dekker regionene Innlandet, Oslo, Viken, Vestfold og Telemark, Vestland og Trøndelag. Konkurransen vektla pris (35%), kvalitet, service og oppfølging (35%), samt klima og miljøhensyn (30%).

    Resultat22. mai 202540 000 000 kr
  6. Trv Gruppen AS

    Kjøp av IT utstyr (2. gangs utlysning)

    TRV Gruppen AS trenger en leverandør for en rammeavtale over 5 år med en maksimal totalverdi på 5 millioner kroner for kjøp av IT-utstyr til konsernet i Trøndelag. Avtalen skal sikre fleksibilitet for fremtidige teknologiske endringer og behov, samt kostnadseffektiv anskaffelse av et bredt spekter av IT-produkter som oppfyller relevante lovkrav og bransjestandarder. Det er ingen spesifikke kvalifikasjonskrav utover at leverandøren må være et lovlig etablert foretak.

    Konkurranse13. mai 2025
    16. juni 2025(Utgått)
    5 000 000 kr
  7. Vestfold Fylkeskommune

    Tjenesteavtale for multifunksjonsmaskiner (Print as a service)

    Vestfold fylkeskommune og Telemark fylkeskommune trenger tjenesteavtaler for multifunksjonsprintere (Print as a Service) med en maksimal totalverdi på 60 millioner kroner. Avtalen omfatter utplassering/leie av relevante maskiner samt tilhørende service, support og rekvisita, og leverandøren skal i samarbeid med kunden etablere den nye tjenesten. Tildelingskriteriene er pris (25%), miljø- og klimakrav (30%), kvalitet (35%), og implementering (10%). Kvalifikasjonskravene finner du i konkurransedokumentene.

    Konkurranse15. apr. 2025
    23. mai 2025(Utgått)
    60 000 000 kr
  8. Ålesund Kommune

    Anskaffelse - Nettverksutstyr, server- og lagringsutstyr, 2025 (2)

    Ålesund Kommune har avlyst konkurransen om en rammeavtale for levering av nettverksutstyr, server- og lagringsutstyr, som skulle dekke behovet for produkter som WLAN-controllere, aksesspunkt, switcher, routere, dataskaputstyr, rackservere, hyperkonvergerte systemer og lagring. Avtalen hadde en planlagt varighet på 2 år med en maksimal totalverdi på 60 millioner kroner. Det var krav om at leverandørene skulle dokumentere implementering av et miljøledelsessystem sertifisert etter ISO 14001 eller tilsvarende, samt rapportere miljøavtrykk og sikre energieffektivitet. Avlysningen skyldes andre årsaker.

    Resultat14. apr. 202560 000 000 kr
  9. Politiets Fellestjenester

    Klient- og sluttbrukerutstyr

    Politiets Fellestjenester trenger klient- og sluttbrukerutstyr, inkludert bærbare PC-er, mobiltelefoner og nettbrett, for en avtaleperiode på 5 år med en maksimal totalverdi på 1 milliard kroner. Utstyret skal leveres på leasingavtaler, og avtalen skal sikre at kunden kan følge utviklingen innenfor området med styrt utskifting av utstyr. Leverandøren må ha et godt kvalitetssikringssystem, dokumentert med ISO 9001 eller tilsvarende, samt et styringssystem for informasjonssikkerhet, dokumentert med ISO27001 eller tilsvarende. Tildelingskriteriene er vektet med 35% for kvalitet, 30% for miljø, og 35% for pris. Leverandøren må også dokumentere sin økonomiske kapasitet og ha et velfungerende styringssystem for ytelsen som skal leveres.

    Konkurranse25. mars 2025
    14. mai 2025(Utgått)
    1 000 000 000 kr
  10. Våler Kommune

    Leasing av Ipad og kjøp av beskyttelse med tastatur til skolene i Våler kommune

    Våler kommune trenger operasjonell leasing av omtrent 780 iPader, samt kjøp av 800 beskyttelser med tastatur til barneskolene i Våler, med en rammeavtale over 4 år og en maksimal totalverdi på 6 millioner kroner. iPadene skal være av siste tilgjengelige versjon, minimum 11th gen Wifi, 125 GB, og beskyttelsene skal være ferdig montert ved leveranse. Enhetene vil bli administrert i MDM-verktøyet Jamf School, som er integrert med Apple School Manager, for å oppfylle kravene i Kunnskapsløftet om bruk av IKT i alle fag. Anskaffelsen er lokalisert i Viken. Tildelingskriteriene finner du i konkurransegrunnlaget.

    Konkurranse20. mars 2025
    23. apr. 2025(Utgått)
    6 000 000 kr
  11. Ålesund Kommune

    Anskaffelse - Nettverksutstyr, server- og lagringsutstyr 2025

    Ålesund Kommune har avlyst konkurransen for anskaffelse av nettverksutstyr, server- og lagringsutstyr, som var planlagt som en rammeavtale med en varighet på 2 år. Avtalen skulle dekke behovet for nettverks- og serverprodukter, inkludert WLAN-controllere, aksesspunkt, switcher, routere, dataskaputstyr, rackservere, hyperkonvergerte systemer og lagring. Avlysningen skyldes andre årsaker, og det var opprinnelig lagt opp til en evaluering basert på kvalitet og pris, med en vektlegging på henholdsvis 30% for kvalitet og 70% for pris.

    Resultat14. mars 2025
  12. Ikt Nordfjord

    Rammeavtale IT-brukarutstyr

    Ikt Nordfjord trenger en rammeavtale for levering av IT-brukarutstyr over 4 år, med en maksimal totalverdi på 200 millioner kroner. Avtalen omfatter bærbare og stasjonære datamaskiner, skjermar, nettbrett, mobiltelefonar og annet tilgrensende IT-utstyr, men ekskluderer iPad for oppvekst i Kinn kommune. Leverandøren må ha dokumenterte rutiner for oppfølging av sitt leverandørledd, inkludert miljømessige og etiske krav, og må kunne dokumentere relevante oppdrag de siste 3 årene. Tildelingskriteriene finner du i konkurransegrunnlaget.

    Konkurranse11. mars 2025
    15. apr. 2025(Utgått)
    200 000 000 kr
  13. Trv Gruppen AS

    Kjøp av IT utstyr

    TRV Gruppen AS søker å inngå en rammeavtale for kjøp av IT-utstyr over 5 år, med en maksimal totalverdi på 5 millioner kroner. Anskaffelsen omfatter et bredt spekter av IT-produkter som skal være av alminnelig god kvalitet og egnet til daglig bruk, i tråd med relevante lover og bransjestandarder. Leveransen skal skje i Trøndelag. Det kreves at leverandøren har et kvalitetssikringssystem, som kan dokumenteres med ISO 9001:2015, samt miljøledelsestiltak for å redusere negativ miljøpåvirkning. Leverandøren må også ha erfaring fra lignende oppdrag, dokumentert gjennom referanser fra de siste tre årene. Det er viktig at leverandøren følger TRV Gruppens etiske retningslinjer og har systemer for ansvarlig næringsliv i henhold til FNs og OECDs retningslinjer.

    Konkurranse5. mars 2025
    10. apr. 2025(Utgått)
    5 000 000 kr
  14. Folketrygdfondet

    IKT-drift for Folketrygdfondet

    Folketrygdfondet har inngått en avtale med INTILITY AS for levering av IKT-driftstjenester, inkludert digital arbeidsplass, brukerstøtte, infrastrukturdrift, nettverksdrift og 24/7 drift med MDR for cybersikkerhet. Tjenestene skal leveres i Oslo over en periode på 5 år, med en total kontraktsverdi på 44 millioner kroner. Anskaffelsen krever dokumenterte og relevante referanser, bransjeerfaring innen finanssektoren, samt standardiserte og industrialiserte tjenester. Det var to tilbydere som deltok i konkurransen.

    Resultat28. feb. 202545 000 000 kr
  15. Karmøy Kommune Oppvekst- Og Kulturetaten

    IKT brukerutstyr, rammeavtale

    Karmøy Kommune Oppvekst- Og Kulturetaten har inngått en rammeavtale med Atea AS for levering av IKT brukerutstyr, inkludert PC'er, nettbrett, skjermer, mobiltelefoner og annet relatert utstyr, samt en løsning for retur av brukt IKT-utstyr. Avtalen dekker flere kommuner og organisasjoner i Rogaland, inkludert Karmøy, Bokn, Haugesund, Tysvær, Bømlo, Stord, Kvinnherad, Fitjar, Haugaland IKT, Haugalandsmuseet, Haugesund Parkering, Haugesund kommunale pensjonskasse, Solstein, Sunnhordaland legevakt IKS og Karmøy kirkelige fellesråd, med opsjon for Utsira kommune, Haugaland Vekst IKS og Haugaland Brann og Redning IKS. Avtalen har en estimert årlig verdi på 60 millioner kroner eks. mva., med en maksimal totalverdi på 350 millioner kroner eks. mva. Det var fire deltakere i konkurransen.

    Resultat25. feb. 2025
  16. Vestfold Fylkeskommune

    Markedsdialog print as a service

    Vestfold fylkeskommune og Telemark fylkeskommune planlegger anskaffelsen av "Print as a Service", som inkluderer en fremtidsrettet, brukervennlig og sikker løsning for print, kopi og scanning. Leverandører inviteres til å delta i en markedsdialog gjennom en-til-en Teams-møter for å presentere sine systemer og løsninger, samt svare på forhåndsdefinerte spørsmål. Påmelding til markedsdialogen skjer via e-post, og leverandører må dekke egne kostnader.

    Planlegging17. feb. 2025
    18. feb. 2025(Utgått)