Søkeresultater for Anbudssøk

  1. Anbudssøk
    34121200 Leddede busser

Viser 1-25 av 38 resultater

  1. Ruter AS

    Dialogkonferanse og befaring Transporttjenester Follo 2025

    Ruter skal i slutten av april 2023 utlyse konkurranse for anskaffelse av transporttjenester Follo. I den forbindelse inviterer Ruter til dialogkonferanse med befaring av bussanlegg hhv. 2. mars og 3. mars. Målgruppe for både dialogkonferansen og befaringen er bussoperatører og eventuelt større underleverandører av for eksempel bussmateriell og ladeinfrastruktur til elbuss. For mer informasjon, se vedlagte invitasjonsdokument og på denne linken: https://ruter.no/kollektivanbud/moter/dialogkonferanse-og-befaring-av-bussanlegg-transporttjenester-follo-2025/

    Planlegging7. feb. 2023
    6. feb. 2023(Utgått)
  2. Ruter AS

    Markedsinformasjon (RFI) Destinasjonsskilt for minibusser

    Ruter opplever utfordringer med å montere destinasjonsskilt i minibusser på grunn av for liten størrelse. Ruter ser også på en ny universell kjøretøydesign, og vurderer å kommunisere med farger på skjermer i stedet for å fargelegge hele kjøretøyet. Dette kan potensielt gi fleksibilitet til å bruke kjøretøy på tvers av geografi og servicesegmenter som i dag har forskjellige farger. Ruter ønsker derfor svar på noen spørsmål som er vedlagt denne kunngjøringen.

    Planlegging23. des. 2022
    22. des. 2022(Utgått)
  3. Ruter AS

    Transporttjenester Oslo øst 2023

    Konkurransen omfatter drift av busslinjer primært i Oslo, men noen busslinjer går også inn i Viken fylke. Tilbyderne inviteres til å gi tilbud på to ruteområder: • Ruteområde 1 Oslo nordøst (heretter Ro 1) • Ruteområde 2 Oslo sørøst (heretter Ro 2) Det er anledning til å gi tilbud på et eller begge ruteområdene, der hvert ruteområde tildeles for seg. For Ro 2 skal operatøren levere tilbud på basistilbud og opsjon, der sistnevnte i tillegg til basistilbud også inkluderer Linje 23. Dette innebærer at tilbud på opsjonen skal inkludere Linje 23, i tillegg til de transporttjenestene som allerede omfattes av basistilbudet. Ruter anslår en ruteproduksjon på ca. 9,1 millioner rutekilometer for begge ruteområdene inkl. opsjonen på Ro 2. Ruter anslår det vil være behov for cirka 145 busser i rute for å dekke denne ruteproduksjonen. Hele ruteproduksjonen skal være utslippsfri fra oppstartsdato.

    Resultat9. aug. 2022
  4. Drammen Kommune

    Skriftlig markedsdialog for busstjenester i Drammen kommune - Rammeavtale

    Drammen kommune skal gjennomføre en anbudskonkurranse på busstjenester, og ønsker innspill fra potensielle leverandører på modenheten for busser på elektrisitet, hydrogen og biogass. Innspillene vil bli brukt til å utforme de endelige klima- og miljøkravene og/eller kriteriene. Som en følge av at markedet for busstjenester, og klima- og miljøforholdene stadig er i utvikling er det nødvendig for oss å ha mest mulig oppdatert informasjon når vi skal utforme konkurransegrunnlaget. Vi har tidligere gjennomført en markedsdialog innen busstjenester. Da markedet er i stadig utvikling ser vi behovet for ny dialog om den kommende busskontrakten.

    Planlegging15. juli 2022
    14. juli 2022(Utgått)
    8 000 000 kr
  5. Ruter AS

    Transporttjenester Indre by 2023

    Konkurransen omfatter drift av busslinjer primært i Oslo, men noen busslinjer går også inn i Viken fylke. Tilbyderne inviteres til å gi tilbud på to ruteområder: • Ruteområde 1 Indre by nord-sør • Ruteområde 2 Indre by øst-vest Tilbyderne kan gi tilbud på ett eller begge ruteområdene. Det vil bli inngått separate kontrakter basert på separate evalueringer for hvert ruteområde. Ruter anslår en ruteproduksjon på ca. 8,9 millioner rutekilometer for begge ruteområdene. Ruter anslår det vil være behov for cirka 210 rutesatte busser for å dekke denne ruteproduksjonen. Hele ruteproduksjonen skal være utslippsfri fra oppstartsdato. Det skal i ruteområde 2 leveres inn en opsjon på høykapasitetsbusser. I denne opsjonen skal noen utvalgte linjer benytte høykapasitetsbusser.

    Resultat26. mars 2022
  6. Ruter AS

    Transporttjenester Oslo øst 2023

    Konkurransen omfatter drift av busslinjer primært i Oslo, men noen busslinjer går også inn i Viken fylke. Tilbyderne inviteres til å gi tilbud på to ruteområder: • Ruteområde 1 Oslo nordøst (heretter Ro 1) • Ruteområde 2 Oslo sørøst (heretter Ro 2) Det er anledning til å gi tilbud på et eller begge ruteområdene, der hvert ruteområde tildeles for seg. For Ro 2 skal operatøren levere tilbud på basistilbud og opsjon, der sistnevnte i tillegg til basistilbud også inkluderer Linje 23. Dette innebærer at tilbud på opsjonen skal inkludere Linje 23, i tillegg til de transporttjenestene som allerede omfattes av basistilbudet. Ruter anslår en ruteproduksjon på ca. 9,1 millioner rutekilometer for begge ruteområdene inkl. opsjonen på Ro 2. Ruter anslår det vil være behov for cirka 145 busser i rute for å dekke denne ruteproduksjonen. Hele ruteproduksjonen skal være utslippsfri fra oppstartsdato.

    Konkurranse28. jan. 2022
    2. mars 2022(Utgått)
    5 400 000 000 kr
  7. Ruter AS

    Invitasjon til dialogkonferanse og befaring for anskaffelsen "Transporttjenester Oslo øst 2023"

    Ruter skal i begynnelsen av 2022 utlyse konkurranse for anskaffelse av transporttjenester Oslo øst. I den forbindelse inviterer Ruter til dialogkonferanse #2 med befaring av bussanlegg. Anskaffelsen består av dagens busstjenestekontrakter Oslo nord-øst, Østensjø og Linje 25. Målgruppe for både dialogkonferansen og befaringen er bussoperatører og eventuelt større underleverandører av for eksempel bussmateriell og ladeinfrastruktur til elbuss.

    Planlegging2. nov. 2021
    1. nov. 2021(Utgått)
  8. Ruter AS

    Transporttjenester Indre by 2023

    Konkurransen omfatter drift av busslinjer primært i Oslo, men noen busslinjer går også inn i Viken fylke. Tilbyderne inviteres til å gi tilbud på to ruteområder: • Ruteområde 1 Indre by nord-sør • Ruteområde 2 Indre by øst-vest Tilbyderne kan gi tilbud på ett eller begge ruteområdene. Det vil bli inngått separate kontrakter basert på separate evalueringer for hvert ruteområde. Ruter anslår en ruteproduksjon på ca. 8,9 millioner rutekilometer for begge ruteområdene. Ruter anslår det vil være behov for cirka 210 rutesatte busser for å dekke denne ruteproduksjonen. Hele ruteproduksjonen skal være utslippsfri fra oppstartsdato. Det skal i ruteområde 2 leveres inn en opsjon på høykapasitetsbusser. I denne opsjonen skal noen utvalgte linjer benytte høykapasitetsbusser.

    Konkurranse28. apr. 2021
    2. juni 2021(Utgått)
    8 000 000 000 kr
  9. Ruter AS

    Invitasjon til dialogkonferanse for kontraktsområdene Oslo nordøst, Linje 25 og Østensjø

    Ruter planlegger å gjennomføre en konkurranse om busstjenestekontraktene Oslo Nordøst, Østensjø og Linje 25. I den forbindelse inviterer Ruter til dialogkonferanse 13. april 2021. Ruter er i en tidlig fase i planleggingen av konkurransen, og på konferansen ønsker Ruter en dialog om innholdet i en kommende anskaffelse. Målgruppe for deltakere er bussoperatører og eventuelt større underleverandører av for eksempel bussmateriell og utslippsfri infrastruktur til elbuss/hydrogenbuss. Basert på de skjerpede føringer for smittevern som er gitt av myndighetene, har Ruter besluttet at konferansen vil bli gjennomført digitalt via plattformen Teams. Mer informasjon om dialogkonferansen, samt påmelding, se vedlagt dokumentasjon, ev. Ruters nettside: https://ruter.no/kollektivanbud/moter/dialogkonferanse-busstjenestekontraktene-oslo-nordost-linje-25-og-ostensjo/

    Planlegging19. mars 2021
    18. mars 2021(Utgått)
  10. Ruter AS

    Dialogkonferanse #2 Transporttjenester Indre by 2023

    Ruter planlegger i løpet av første halvår 2021 å utlyse konkurransen for anskaffelse av transporttjenester i indre by i Oslo. I den forbindelse inviterer Ruter til dialogkonferanse 17. februar 2021. Målgruppe for dialogkonferansen er bussoperatører og eventuelt større underleverandører av for eksempel bussmateriell og ladeinfrastruktur til elbuss. På dialogkonferansen vil Ruter gå igjennom utkast til konkurransegrunnlag. Utkastet vil bli publisert på Ruters nettside ca. en uke før konferansen (se linken nederst). Ruter ønsker tilbakemeldinger på dette utkastet. Denne dialogkonferansen bygger videre på dialogkonferansen som ble gjennomført 17. november 2020. Mer informasjon om dialogkonferansen, samt påmelding, se Ruters nettside: https://ruter.no/kollektivanbud/moter/dialogkonferanse-2-transporttjenester-indre-by-2023/

    Planlegging14. jan. 2021
    13. jan. 2021(Utgått)
  11. Ruter AS

    RFI - Pandemic solution

    The aim of this request for information is for Ruter to gain enough insight to be able to assess if the market have any fully developed and approved and solution for protection of the bus drivers during a pandemic, on questions listed further down in this document. Ruter is looking for solutions and providers that can deliver approved solutions which can be retrofitted to all the buses operating for Ruter and could be requested in upcoming tenders. For further information see attached document.

    Planlegging28. okt. 2020
    27. okt. 2020(Utgått)
  12. Ruter AS

    RFI (Request for information) - Collision protection high capacity buses

    Ruter will soon announce the tender for transport services Oslo Indre by (Oslo Inner city). In this tender, Ruter will set requirements for a passive security system. This applies to all buses, including high capacity buses. Stricter requirements for safety are also recommended by the Norwegian Accident Investigation Board. Ruter wants written feedback on some questions we have regarding the requirements we have set. To see the questions and more information, see attached document.

    Planlegging22. okt. 2020
    21. okt. 2020(Utgått)
  13. Ruter AS

    Invitasjon til dialogkonferanse og befaring - Transporttjenester Indre by 2022

    Ruter skal i begynnelsen av 2021 utlyse konkurranse for anskaffelse av transporttjenester Indre by. I den forbindelse inviterer Ruter til dialogkonferanse med befaring av bussanlegg og brukte elbusser. På dialogkonferansen vil Ruter blant annet gå igjennom utkast til konkurransegrunnlag vedr. anleggsbeskrivelsen med tilhørende bilag. Dette vil bli publisert på linken https://ruter.no/kollektivanbud/moter/dialogkonferanse-og-befaring---transporttjenester-indre-by-2022/ ca. en uke før konferansen. Ruter ønsker tilbakemelding fra deltakerne på dette utkastet. Ruter har planlagt bruk av to bussanlegg til denne konkurransen; Alnabru og Stubberud. Alnabru-anlegget i Strømsveien er et etablert bussanlegg, mens Stubberud foreløpig er kun en tomt i Verkseier Furulundsvei. Ruter planlegger også at konkurransen skal inkludere brukte elbusser fra dagens bussoperatører. For mer informasjon om dialogkonferansen og befaringen, samt påmelding, se vedlagte invitasjonsdokument.

    Planlegging14. okt. 2020
    13. okt. 2020(Utgått)
  14. Ruter AS

    Invitasjon til dialogkonferanse #3 Transporttjenester Oslo Sør 2021

    Ruter skal i begynnelsen av 2020 utlyse anbudet "Transporttjenester Oslo Sør 2021". I den forbindelse inviterer Ruter til dialogkonferanse #3. Målgruppe for deltakere er bussoperatører og eventuelt større underleverandører av for eksempel bussmateriell og ladeinfrastruktur til elbuss. Ruter har tidligere gjennomført to dialogkonferanser vedrørende dette anbudet. Informasjon om disse konferansene finnes på Ruters nettside; https://ruter.no/kollektivanbud/moter/ På dialogkonferansen vil Ruter gå igjennom utkast til konkurransegrunnlag, og ønsker tilbakemelding fra deltakerne på dette utkastet. For påmelding klikk på linken i vedlagte invitasjonsdokument.

    Planlegging11. nov. 2019
    10. nov. 2019(Utgått)
  15. Ruter AS

    Rammeavtale Busstjenester 2020

    Hensikten med denne rammeavtalen er å dekke Ruters behov for transport som ikke er inkludert i eksisterende kjørekontrakter. For eksempel kan dette være ved veiarbeid, rehabilitering av infrastruktur på skinnegående transport innad i Oslo og annen avvikskjøring. Akershus, Buskerud og Østfold bli sammenslått og endrer navn til Viken fra og med 1. januar 2020. Ruter sitt område vil etter denne dato omfatte deler av Viken, i tillegg til Oslo. For kontrakt D vil det kunne gjennomføres minikonkurranser i et eventuelt utvidet ansvarsområde for Ruter slik det til enhver tid er bestemt. De øvrige kontrakter vil kun gjelde innenfor det geografiske området som gjelder for Ruter på tidspunktet for oppstart for Rammeavtalen.

    Konkurranse22. okt. 2019
    25. nov. 2019(Utgått)
    661 000 000 kr
  16. Ruter AS

    Invitasjon til dialogkonferanse nr. 2 og befaring av bussanlegg - Transporttjenester Oslo 2021/2022

    Ruter skal i 2020 utlyse konkurransen "Transporttjenester Oslo 2021/2022". Det har blitt gjennomført en dialogkonferanse 20. juni 2019. På dialogkonferanse 2 den 20. august, ønsker Ruter å gå mer i detalj på innholdet i det kommende konkurransegrunnlaget. Målgruppe for deltakere på denne dialogkonferansen er bussoperatører og eventuelt større underleverandører av for eksempel bussmateriell. På befaringen 21. august vil bussanleggene som planlegges benyttet bli besøkt. Endelig agenda vil sendes til påmeldte og publiseres på følgende side før dialogkonferansen: https://ruter.no/kollektivanbud/moter/dialogkonferanse-nr.-2-og-anleggsbefaring---busstjenester-oslo/ For påmelding: klikk på linken i vedlagte invitasjonsdokument.

    Planlegging5. juli 2019
    4. juli 2019(Utgått)
  17. Ruter AS

    Invitasjon til dialogkonferanse Transporttjenester Oslo 2021/2022

    Ruter planlegger å gjennomføre en konkurranse om transporttjenester Oslo 2021/2022. Konkurransen vil bestå av dagens kontrakter busstjenester "Oslo Indre by 2017", "Oslo vest 2011" og "Oslo syd 2010". Ruter ønsker innspill og tilbakemeldinger fra potensielle tilbydere og andre interessenter i forkant av utlysning av konkurransen. I den anledning inviterer Ruter til første dialogkonferanse i forkant av anskaffelsen "Transporttjenester Oslo 2021/2022". https://ruter.no/kollektivanbud/moter/dialogkonferanse-1---transporttjenester-oslo-20212022/ For påmelding: klikk på linken i vedlagte invitasjonsdokument.

    Planlegging20. mai 2019
    19. mai 2019(Utgått)
  18. Ruter AS

    RFI - High capacity zero emission buses for routes in Oslo

    The aim of this request for information is for Ruter to gain enough insight to be able to assess market maturity to offer high capacity zero emission buses. In order to gain this insight we want feedback, primarily from bus suppliers, on some questions listed in the attached document. The feedback can be taken into account in the work on upcoming bus-tenders in Oslo. Dependent on the quality of the answers and the impression of the maturity on the delivered RFI, Ruter will invite to a one-to-one meeting for a better understanding of the market.

    Planlegging22. jan. 2019
    21. jan. 2019(Utgått)
  19. Hordaland Fylkeskommune Under Sletting Fra 01.01.2020

    RFI - Markedsundersøkelse om setebelter i buss for barn

    Skyss administrerer kollektivtransporten i Hordaland og inngår blant annet driftsavtaler med operatørselskap om drift av de ulike rutepakkene for buss i Hordaland. Skyss skal om kort tid kunngjøre en konkurranse om drift av rutetilbudet med buss i Bergen sentrum og Bergen nord inkl. Osterøy. Skyss fastsetter minstekrav til utforming av bussene som skal benyttes i ruteproduksjonen, mens det er bussoperatøren som har ansvaret for kjøp og drift av bussene. Vi ønsker å kartlegge tilgjengeligheten av klasse 1 busser med setebelter tilpasset alle brukergrupper inkludert mindre barn (over 100cm og 15kg), hvilke begrensninger som et slikt evt. krav vil kunne medføre, samt kostnadene knyttet til et slikt evt. busskrav. Se vedlagte dokument med spørsmål. Skyss håper at bussoperatører og bussleverandører kan komme med innspill og tilbakemeldinger på Skyss sine spørsmål rundt setebelter for barn.

    Planlegging2. nov. 2018
    1. nov. 2018(Utgått)
  20. Norsk Rikskringkasting AS

    NRK MA3114/18E Produksjonsbuss

    NRK inviterer til å delta i en konkurranse med forhandling for leveranse av en OB produksjonsenhet med kapasitet opp til 28 multiformats HD kameraer inklusive 4 SSM og 4 RF kameraer. Anskaffelsen er en utskifting av vår eksisterende HD1, og utstyr som fremdeles er relevant for en ny HD1 vil flyttes over. Konkurransen innbefatter planlegging, anskaffelser, installasjon og dokumentering av både chassis-konstruksjonen med buss-bygg, strøm, layouter og airconditioning så vel som fjernsynsinstallasjonen. På grunn av utstyrsmengden og antallet mennesker som skal jobbe i kjøretøyet, ser NRK for seg en semitrailer med ett stort uttrekk som den beste løsningen. Det er avgjørende at traileren bygges på en slik måte at den fungerer feilfritt i det nordiske klimaet. Vennligst bemerk at denne anskaffelsen ikke inkluderer trekkvogn. Klikk her https://permalink.mercell.com/87928027.aspx

    Konkurranse2. juli 2018
    2. aug. 2018(Utgått)
  21. Hordaland Fylkeskommune Under Sletting Fra 01.01.2020

    Markedsundersøkelse (RFI) - Setebelter i klasse I bybusser

    Skyss har behov for mer informasjon om tilgjengelighet og erfaring med bruk av setebelter i klasse 1 bybusser. I den forbindelse håper vi at markedet kan gi oss svar på følgende spørsmål: - Er det klasse 1 busser tilgjengelig med setebelter, er det få leverandører? - Dersom tilgjengelig, er det type vogner som ikke er tilgjengelig med setebelter (f.eks lengdevarianter, el-buss) - Kan det antydes merkostnad for montering av setebelter i klasse 1 busser - Hvilke erfaringer har dere med bruk av setebelter i klasse 1 busser Vi ber om at skriftlige innspill/svar oversendes Olav Lydvo på epostadressen olav.lydvo@skyss.no innen fredag 8. juni 2018.

    Planlegging16. mai 2018
    15. mai 2018(Utgått)