Cobrief Logo

Søkeresultater for Anbudssøk

  1. Anbudssøk
    48200000 Nettverks, internett og intranett programvare

Viser 1-25 av 613 resultater

  1. Kolumbus AS

    Rammeavtale for kjøp og drift av gateways - K25-27

    Kolumbus AS trenger en rammeavtale for kjøp og drift av gateways til bruk i kjøretøy (primært busser, men også båt og tog) i Rogaland, med en maksimal totalverdi på 45 millioner kroner over 2 år. Løsningen skal muliggjøre kommunikasjon over mobilnettet mellom kjøretøy og Kolumbus' skybaserte baksystem, med tilkobling til blant annet antenne for mobilnett, posisjonsdata og FMS. Tilbudene vil bli evaluert basert på totale kostnader (30%), teknisk og funksjonell løsning (35%), utvikling (15%), tjenestenivå (5%) og klima og miljø (15%).

    Konkurranse15. des. 2025
    18. des. 2025(1 dager)
    45 000 000 kr
  2. Søndre Land Kommune

    Anskaffelse og proaktiv systemforvaltning av brannmur

    Søndre Land Kommune har avlyst konkurransen om anskaffelse og proaktiv systemforvaltning av brannmur, som skulle sikre stabil, sikker og fremtidsrettet nettverksdrift i Innlandet. Avlysningen skyldes at kravet om ISO-sertifisering ble ansett som uklart og uforholdsmessig, noe som begrenset konkurransen. Kommunen vil kunngjøre en ny konkurranse med et revidert og forholdsmessig krav. Den avlyste avtalen hadde en estimert total verdi på 3,2 millioner kroner og en varighet på 60 måneder.

    Resultat11. des. 20253 200 000 kr
  3. Statens Vegvesen

    Procurement of a CDN solution for Road Camera Video

    Statens Vegvesen trenger en moderne og skalerbar videostrømmeløsning for trafikkameraer, som skal erstatte dagens utdaterte system, med en maksimal totalverdi på 25 millioner kroner over 1 år. Løsningen skal støtte omtrent 840 veikameraer, hvorav 125 er videokameraer som leverer sanntidsbilder til publikum og trafikkoperatører, og skal forbedre trafikkovervåking og beredskap, samt tilgang til sanntids videodata for interne og eksterne brukere. Tildelingskriteriene er oppfyllelse av kravspesifikasjon (55%), tjenestenivåavtale (10%), evaluering av standardvilkår (10%) og pris (25%). Kvalifikasjonskrav inkluderer dokumentert erfaring med bruk av CDN for mottak og distribusjon av videoinnhold, inkludert teknisk behandling og levering til sluttbrukere, der løsninger begrenset til CDN for nettsteder ikke vil bli ansett som tilsvarende erfaring.

    Konkurranse8. des. 2025
    8. jan. 2026(22 dager)
    25 000 000 kr
  4. Oslo Kommune Plan- Og Bygningsetaten

    Veiledende kunngjøring: Anskaffelse av programvareløsning for kvalitetsstyring

    Oslo Kommune Plan- Og Bygningsetaten planlegger anskaffelsen av en skybasert SaaS-tjeneste for kvalitetsstyring, som skal erstatte en eksisterende on-premise-basert tjeneste. Leverandører kan gi innspill til anskaffelsen ved å sende tilbakemelding via e-post til kontaktpersonen angående klimabelastning, miljø- og klimafokus i markedet for SaaS-tjenester, samt forslag til relevante klima- og miljøkrav. Tietoevry Norway AS har sannsynligvis en lignende kontrakt i dag.

    Planlegging5. des. 2025
    15. jan. 2026(29 dager)
  5. Gaivuona Suohkan Kåfjord Kommune Kaivuonon Komuuni

    Rammeavtale - Anskaffelse Microsoft lisenser

    Gaivuona Suohkan Kåfjord Kommune Kaivuonon Komuuni trenger en rammeavtale for kjøp av Microsoft-lisenser over 4 år, med en maksimal totalverdi på 23 millioner kroner. Avtalen omfatter levering av lisenser til servere og brukere for å sikre drift i datasenter og i kommunene i Nord-Troms (Kåfjord, Storfjord, Skjervøy, Kvænangen og Nordreisa). Tildelingskriteriene er pris (70%) og kvalitet (30%). Leverandøren må dokumentere erfaring fra inntil 3 relevante oppdrag utført de siste 3 årene, med angivelse av oppdragets verdi, tidspunkt og mottaker.

    Konkurranse4. des. 2025
    11. des. 2025(Utgått)
    23 000 000 kr
  6. Trondheim Kommune

    Kvalifisering Anskaffelse av avtaler for drift infrastruktur for applikasjon og nettverk (ADRIAN)

    Trondheim kommune trenger nye driftsavtaler for applikasjon- og infrastrukturtjenester, samt nettverk- og kommunikasjonstjenester, inkludert vedlikeholds-, kjøps- og utstyrstjenester, som skal leveres i Trøndelag. Konkurransen starter med en prekvalifisering av leverandører. Tildelingskriteriene vektlegger kvalitet (DDA-D Kvalitet 12.5%, SSA-D Gjennomføringsevne 5%, SSA-K Kvalitet 7.5%, SSA-D Kvalitet 20%, SSA-D Gjennomføringsevne 12.5%), pris (SSA-D Pris Drift og forvaltning 7.5%, SSA-K Pris 7.5%, SSA-D Samlet pris og prisbestemmelser 17.5%) og miljø (SSA-K Miljø 7.5%).

    Konkurranse3. des. 2025
    9. jan. 2026(23 dager)
  7. Bergen Kommune

    Kontraktstildeling - IK-EØS 063-2025 Integrasjonsplattform (iPaas)

    Bergen kommune har inngått en avtale med Avo Consulting AS om levering av integrasjonsplattformen Workato som en tjeneste over internett (iPaas) i Vestland. Avtalen omfatter etablering av tjenesten, inkludert opplæring, konfigurering, tilpasning og integrasjoner, samt drift/forvaltning og brukerstøtte, og har en varighet på 5 år med automatisk fornyelse for 1 år om gangen. Den totale verdien er 7,56 millioner kroner. Avtalen inkluderer også en opsjon på konsulentbistand til ytterligere utvikling av prosesser. Seks leverandører deltok i konkurransen.

    Resultat26. nov. 2025
  8. Bergen Kommune

    K0003EBE - Levering av sensorteknologi og administrasjonsløsning, inkl. målesensorer og besøkstellere

    Bergen Kommune trenger levering av sensorteknologi og administrasjonsløsning, inkludert målesensorer for dispensere, avfallsbeholdere og besøkstellere, samt tilhørende administrasjonsløsning, levert som en tjeneste over internett («as a service»-leveranser) over 6 år. Tjenesten omfatter etablering, herunder konfigurering, opplæring, konvertering, tilpasninger og integrasjoner, samt drift og brukerstøtte, for å registrere besøkshyppighet og påfyllingsnivå/tømming i offentlige toalettrom i Vestland. Tildelingskriteriene er pris (40%), kvalitet (30%) og miljø (30%).

    Konkurranse10. nov. 2025
    15. des. 2025(Utgått)
  9. Patentstyret

    2025/676: Rammeavtale for konsulenttjenester IT-utvikling (trinn 1 - kvalifisering)

    Patentstyret trenger IT-konsulenttjenester for en rammeavtale over 4 år, fordelt på to delkontrakter: Systemutvikling og brukeropplevelse, samt Data, analyse og kunstig intelligens. Formålet er å sikre IT-kompetanse til utvikling, videreutvikling, rådgivning, kvalitetssikring og prosjektgjennomføring for Patentstyrets digitale løsninger. Delkontrakt 1 omfatter backend- og fullstack-utvikling (.NET), DevOps, integrasjoner og API-utvikling (REST, GraphQL), mikrotjenestearkitektur, databaser, front-end utvikling (React, Angular, Blazor, Node.js, Next.js, JSON) og brukeropplevelse/design (UX/UI, WCAG, brukertesting, Figma). Delkontrakt 2 dekker dataplattformer (Fabric, Databricks, PowerBI), ETL og datamodellering, dataanalyse og datavisualisering, kunstig intelligens og maskinlæring (Azure OpenAI, MCP, LLM, RAG, Agentic workflows, Python), samt KI-sikkerhet og styring (datasett, etikk, personvern) og KI-rådgivning. Konkurransen gjennomføres i to trinn, hvor maksimalt fem leverandører inviteres til å gi tilbud per delkontrakt. Patentstyret vil inngå parallelle rammeavtaler med inntil tre leverandører per delkontrakt. Leverandøren må dokumentere relevant faglig kompetanse og erfaring hos konsulentene som er tiltenkt rammeavtalen, og hvordan disse oppfyller kravene i Bilag 1, punkt 1.2. Experis AS, Omegapoint Norge AS, Dfind AS og ITverket AS har lignende kontrakter i dag.

    Konkurranse5. nov. 2025
    8. des. 2025(Utgått)
  10. Norsk Helsenett Sf

    Procurement of Low-code application development platform

    Norsk Helsenett Sf trenger en nettbasert lavkode applikasjonsutviklingsplattform (standardiserte skytjenester) for å bygge og vedlikeholde applikasjoner, med en maksimal totalverdi på 1,5 millioner kroner over 4 år. Plattformen skal være brukervennlig for ansatte uten spesialisert programmeringskompetanse, og applikasjonene må være tilgjengelige for både interne (70 brukere, forventes å øke) og eksterne (opptil 250 brukere, forventes å øke) brukere for dataregistrering og datatilgang. Datalagring må være lokalisert innenfor EU/EØS.

    Konkurranse3. nov. 2025
    4. des. 2025(Utgått)
    1 500 000 kr
  11. Nordland Fylkeskommune

    Anskaffelse av Stoffkartotek til Nordland fylkeskommune

    Nordland fylkeskommune trenger et webbasert stoffkartotek for håndtering av kjemikalier og eksponeringsdata, med en maksimal totalverdi på 1,5 millioner kroner. Løsningen skal støtte universell utforming, håndtere personopplysninger, oppfylle krav til informasjonssikkerhet og GDPR, og skal bidra til å etterleve gjeldende lover og forskrifter. Kontrakten skal inngås etter Statens standardavtale for IT-anskaffelser - SSA-L.

    Konkurranse29. okt. 2025
    12. nov. 2025(Utgått)
    1 500 000 kr
  12. Nordland Fylkeskommune

    Anskaffelse av Stoffkartotek til Nordland fylkeskommune

    Nordland Fylkeskommune har avlyst konkurransen om anskaffelse av et nytt webbasert stoffkartotek for håndtering av kjemikalier og eksponeringsdata i Nordland, da alle mottatte tilbud ble trukket tilbake eller funnet uantagelige. Løsningen skulle støtte etterlevelse av lover og forskrifter, inkludert krav om oppdatert stoffkartotek og eksponeringsregister, og skulle være brukervennlig, universelt utformet og oppfylle krav til informasjonssikkerhet og GDPR.

    Resultat27. okt. 2025
  13. Trøndelag Fylkeskommune

    Nettbasert plattform for kartlegging og deling av ombruksvarer

    Trøndelag Fylkeskommune trenger en nettbasert plattform for kartlegging og deling av ombruksvarer, som møbler, inventar og byggematerialer, levert som en skytjeneste (SaaS) med drift og vedlikehold i leverandørens miljø. Kontrakten har en varighet på 3 år, med automatisk fornyelse for 1 år om gangen. Plattformen skal gi oversikt over brukte produkter, fungere som en markedsplass for bytte, ombruk eller deling internt i fylkeskommunen og eventuelt med andre offentlige aktører, samt ha verktøy for planlegging og organisering av produkter. Tildelingskriteriene er pris (40%) og kvalitet på tjenesten (60%), hvor kvalitet vurderes basert på besvarelse av kravspesifikasjon, brukervennlighet og opplæring.

    Konkurranse23. okt. 2025
    28. nov. 2025(Utgått)
  14. Innlandet Fylkeskommune

    RFI - Digital samhandlingsløsning mellom Den offentlige tannhelsetjenesten og kommunene i Innlandet fylkeskommune

    Innlandet Fylkeskommune planlegger anskaffelsen av en digital samhandlingsløsning for tannhelsetjenesten, som skal sikre effektiv og sikker kommunikasjon mellom Den offentlige tannhelsetjenesten og kommunale helse- og omsorgstjenester. Løsningen skal bidra til bedre kvalitet i tannhelsetjenester for eldre pasienter gjennom integrasjon med elektroniske pasientjournalsystemer (EPJ), tjenestebasert meldingsutveksling og mobiltilpassede verktøy for pleiepersonell. Leverandører kan gi innspill og informasjon ved å laste ned RFI-dokumentet, fylle det ut og sende svar via kommunikasjonsmodulen i Mercell MSS.

    Planlegging22. okt. 2025
    22. feb. 2026(67 dager)
  15. Eigersund Kommune

    Rammeavtale - Lisenspartner

    Eigersund kommune trenger en lisenspartner for kjøp og leie av lisenser for kommunens programvare, servere og tjenester fra Microsoft, inkludert eksisterende lisenser, oppgraderinger, innbytte, kjøp av nye lisenser og leie av lisenser. Avtalen omfatter også teknisk support og rådgivningstjenester for lisensporteføljen, samt eventuelle andre bistandstjenester, og skal gjelde i 2 år med opsjon på forlengelse i 1+1 år. Tjenestene skal leveres i Rogaland.

    Konkurranse22. okt. 2025
    24. nov. 2025(Utgått)
  16. Direktoratet For Forvaltning Og Økonomistyring

    Skybaserte infrastruktur- og plattformtjenester

    Direktoratet For Forvaltning Og Økonomistyring har inngått en rammeavtale med Oracle Norge AS, Ibm Norge AS, Google Cloud EMEA Limited og Amazon Web Services EMEA SARL for levering av skybaserte infrastruktur- og plattformtjenester til statlige forvaltningsorganer, kommuner og fylkeskommuner. Avtalen har en varighet på 4 år og en estimert total verdi på 10 milliarder kroner.

    Resultat15. okt. 202510 000 000 000 kr
  17. Registerenheten I Brønnøysund

    Anskaffelse - Konkurransegjennomføringsverktøy (KGV) og kontraktsadministrasjonsverktøy (KAV)

    Registerenheten i Brønnøysund trenger en KGV/KAV-løsning (konkurransegjennomføringsverktøy og kontraktsadministrasjonsverktøy) som en skytjeneste, for å dekke behovet for å gjøre anskaffelser i henhold til forskriftsmessige krav og sikre etterprøvbarhet. Løsningen skal bidra til helelektronisk saksbehandling, effektivisere anskaffelsesarbeidet og digitalisere anskaffelsesfunksjonen. Kontrakten har en maksimal totalverdi på 1,35 millioner kroner over 3 år, og tjenestene skal leveres i Nordland. Konkurransen gjennomføres med forhandling, hvor minimum tre leverandører vil bli invitert til å delta. Tildelingskriteriene er kvalitet (60-40%) og pris (30-40%).

    Konkurranse3. okt. 2025
    3. nov. 2025(Utgått)
    1 350 000 kr