Søkeresultater for Anbudssøk

  1. Anbudssøk
    48440000 Programvare for økonomianalyse og regnskap

Viser 1-25 av 464 resultater

  1. Kvam Herad

    Intensjonskunngjering - Skybasert sjølvkostrekneskap

    Kvam Herad planlegger anskaffelsen av en skybasert IT-løsning for kommunalt sjølvkostrekneskap og har til intensjon å inngå avtale med KapitalKontroll AS. Kommunen har gjennomført markedsundersøkelser og har ikke funnet andre løsninger som dekker deres behov og krav. Leverandører som mener de kan tilby en passende løsning oppfordres til å ta kontakt med Kvam Herad for å gi innspill.

    Planlegging4. juli 2025
    7. juli 2025(0 dager)
    120 000 kr
  2. Ringerike Kommune

    Kontraktstildeling 2. gangs kunngjøring - Anskaffelse av ERP-løsning

    Ringerike Kommune har inngått en avtale med Visma Enterprise AS for levering av en ERP-løsning som inkluderer anskaffelse, implementering, opplæring og innføring med fokus på økonomi- og HR-området. Løsningen skal sikre effektiv systemstøtte for økonomi- og regnskapsfunksjoner samt lønnskjøring, og understøtte den digitale transformasjonen kommunen skal gjennom. Avtalen har en total verdi på 41 millioner kroner, og det var krav om dokumentasjon av leverandørens evne til å tilby gode tjenester for support og opplæring, brukervennlighet, funksjonalitet og etablering av tjenesten. Kun én leverandør deltok i konkurransen.

    Resultat20. juni 2025
  3. Sandnes Kommune

    Intensjonskunngjøring - Midlertidig avtale for kjøp av økonomisystem

    Sandnes kommune har til hensikt å inngå en midlertidig avtale med Visma Enterprise AS for levering av et skybasert økonomisystem som dekker fagområdene lønn, regnskap, budsjett, innkjøp (ehandel) og forhandlinger. Avtalen vil ha en varighet på 2 år med en opsjon på 1 år, og dekker all funksjonalitet og integrasjoner fra dagens løsning. Den midlertidige avtalen er estimert til en verdi av 13 millioner kroner eks. mva. over 3 år, og leveransen vil skje i Rogaland. Dette tiltaket er nødvendig for å sikre at kommunen har et fungerende økonomisystem mens en ny anskaffelse utarbeides og gjennomføres.

    Resultat17. juni 2025
  4. Stavanger Kommune

    Kunngjøring av konkurranseresultat - Enterprice Resource Planning (ERP) System

    Stavanger kommune har inngått en avtale med Tietoevry Tech Services Norway AS for levering av et skybasert Enterprise Resource Planning (ERP) system som Software-as-a-Service (SaaS). Systemet skal dekke behov innen økonomi, regnskap, HR og lønn, og leveransen skjer i Rogaland. Avtalen har en total verdi på 129 694 612 kroner. Det ble stilt krav om høy kompetanse og et godt tjenestenivå, hvor leverandøren måtte dokumentere relevant kompetanse og referanser fra tidligere prosjekter. Tre leverandører deltok i konkurransen.

    Resultat27. mai 2025
  5. Brønnøy Kommune

    25825 Digital løsning for budsjettering, økonomiplanlegging og rapportering

    Brønnøy Kommune har til hensikt å inngå en avtale med Framsikt AS for anskaffelse av en skybasert løsning for budsjettering, økonomiplanlegging og rapportering, med støtte for helhetlig virksomhetsstyring. Avtalen har en estimert total verdi på 460 000 kroner. Anskaffelsen er basert på tekniske årsaker som gjør konkurranse umulig, og Framsikt AS er den eneste leverandøren som kan levere ytelsen.

    Resultat20. mai 2025
  6. Ålesund Kommune

    Anskaffelse - Forsystem kommunale eiendomsavgifter, 2025

    Ålesund Kommune trenger et forsystem for kommunale eiendomsavgifter, inkludert gebyrer for vann og avløp, renovasjon, slam, eiendomsskatt, myndighetsgebyrer, feietilsynsgebyr, med en kontraktsverdi på maksimalt 25 millioner kroner over 3 år. Systemet skal håndtere fakturagrunnlag for kommunale tjenester og effektivisere prosesser som oppretting av ny eiendom, installasjon av vannmåler, avslutning av arealbasert gebyr, adresseendringer, hjemmelsoverganger, SMS-sending, og brevskriving og arkivering. Tildelingskriteriene er pris (25%), kvalitet (50%), brukstilfelle (15%), og implementeringsplan (10%). Leverandøren må dokumentere skatte- og avgiftsforhold med attesten "Opplysninger om skatt og avgift" (RF-1507).

    Konkurranse16. mai 2025
    17. juni 2025(Utgått)
    25 000 000 kr
  7. Direktoratet For Forvaltning Og Økonomistyring

    RFI - Rapport- og analyseverktøy

    Direktoratet for forvaltning og økonomistyring (DFØ) planlegger anskaffelsen av et nytt rapport- og analyseverktøy for å forbedre økonomistyringen i statlige virksomheter. Løsningen skal fungere som en strategisk plattform for innsikt og beslutningsstøtte, og være fleksibel og skalerbar for å håndtere ulike rapporteringsbehov. Leverandører oppfordres til å gi innspill til denne anskaffelsen ved å delta i planleggingsfasen.

    Planlegging14. mai 2025
    14. sep. 2025(69 dager)
  8. Sandnes Kommune

    Innfordringssystem

    Sandnes Kommune trenger en innfordringsløsning gjennom en løpende tjenestekontrakt med en estimert totalverdi på mellom 1,5 og 2,2 millioner kroner eks. mva. over 4 år, inkludert opsjoner. Tjenesten skal leveres i Rogaland og omfatter programvarerelaterte tjenester. Tildelingskriteriene er 70% vekt på kvalitet, basert på vurderingskravene i Vedlegg 1 – Kravspesifikasjon, og 30% vekt på pris, basert på oppgitte priser og volum i Vedlegg 2 – Prisskjema. Leverandøren må dokumentere at de ikke har vesentlige restanser for skatt og merverdiavgift eller ha en godkjent nedbetalingsplan.

    Konkurranse9. mai 2025
    6. juni 2025(Utgått)
    1 850 000 kr
  9. Rogaland Fylkeskommune

    ERP-system til fylkeskommunene Rogaland og Trøndelag (kunngjøring av kontraktsinngåelse)

    Rogaland og Trøndelag fylkeskommuner har inngått en avtale med Xledger Offentlig AS for levering av et nytt ERP-system, som skal implementeres i 2025 og tre i kraft 01.01.26. Avtalen innebærer separate løsninger for hver fylkeskommune med egne databaser og teknisk drift, og har en total verdi på 111 millioner kroner. Det var krav om dokumentasjon av nøkkelpersonell med CV, inkludert personalia, utdanning, relevante kurs og tidsangivelse av relevant erfaring. Konkurransen mottok to tilbud.

    Resultat9. mai 2025
  10. Direktoratet For Forvaltning Og Økonomistyring

    RFI - Miljø- og bærekraftsrapportering - Klimaregnskap

    Direktoratet For Forvaltning Og Økonomistyring (DFØ) planlegger anskaffelsen av verktøy for miljø- og bærekraftsrapportering, spesielt klimaregnskap, for å støtte statlige virksomheter. DFØ ønsker innsikt i tilgjengelige løsninger som kan forbedre innsamling, modellering, analyse og visualisering av miljødata, samt styrke datakvaliteten og styringsevnen. Leverandører oppfordres til å gi innspill til denne anskaffelsen ved å kontakte DFØ for å diskutere mulige løsninger.

    Planlegging9. mai 2025
    9. sep. 2025(64 dager)
  11. Departementenes Sikkerhets- Og Serviceorganisasjon (dss)

    Markedsdialog Nytt bestillings og faktureringssystem for brukerfinansierte tilleggstjenester

    Departementenes Sikkerhets- Og Serviceorganisasjon (DSS) planlegger anskaffelsen av et helhetlig bestillings- og faktureringssystem for brukerfinansierte tilleggstjenester. Leverandører oppfordres til å gi innspill til denne anskaffelsen, da alle individuelle leveranser av tjenestene er unike og spesialtilpasses kundens behov.

    Planlegging7. mai 2025
    7. sep. 2025(62 dager)
  12. Norsk Nukleær Dekommisjonering

    Portefølje- og prosjektstyringsverktøy

    Norsk Nukleær Dekommisjonering har avlyst konkurransen om å levere et helhetlig støtteverktøy for portefølje-, program-, prosjekt- og ressursstyring (PPM-verktøy) i Viken, med en planlagt varighet på 10 år og en maksimal total kontraktsverdi på 40 millioner kroner. Avlysningen skyldes at alle tilbud, forespørsler om deltakelse eller prosjekter ble trukket tilbake eller funnet inadmissible. Det ble mottatt ett tilbud i konkurransen.

    Resultat23. apr. 202540 000 000 kr
  13. Kvinnherad Kommune

    Intensjonskunngjøring ved kjøp av egeninkassosystem

    Kvinnherad kommune planlegger anskaffelsen av et egeninkassosystem for innfordring av kommunale krav og har intensjon om å inngå avtale med KapitalKontroll AS for levering av innfordringssystemet KK2. Systemet skal være en skyløsning med integrasjon mot Skatteetaten sin Særnamsmann og kommunens ERP-løsninger, samt gi skyldnere mulighet til å følge sine egne saker. Leverandøren må kunne tilby faglig kompetanse, saksbehandlingsstøtte og utføre saksbehandling ved behov.

    Planlegging9. apr. 2025
    10. apr. 2025(Utgått)
  14. Sykehusinnkjøp Hf

    Kvalifisering - Hotelldatasystem til pasienthotellene ved Universitetssykehuset Nord-Norge

    Sykehusinnkjøp HF trenger en skybasert løsning (SaaS) for et helhetlig hotelldatasystem til pasienthotellene ved Universitetssykehuset Nord-Norge HF, med opsjon for pasienthotellet ved Finnmarkssykehuset HF, Nye Hammerfest sykehus. Anskaffelsen vil gjennomføres som en konkurransepreget dialog, og leveransen skal skje i Troms og Finnmark. Det er krav om tredjepartssertifisering for miljøledelse, som EMAS, ISO 14001 eller Miljøfyrtårn, samt et kvalitetsstyringssystem, hvor ISO 9001 kan benyttes som dokumentasjon. Leverandøren må dokumentere relevant kompetanse og erfaring med tre referanseprosjekter fra de siste tre år, samt oppgi antall ressurser og gjennomsnittlig årlig arbeidsstyrke for denne type leveranser.

    Konkurranse3. apr. 2025
    5. mai 2025(Utgått)
  15. Voss Herad

    Intensjonskunngjering: Avtale om ERP-løysing

    Voss herad har til hensikt å inngå en avtale med Visma AS for overgang fra Visma Enterprise on-premise til Visma skyløsning (Visma Enterprise Pluss) på grunn av "end-of-life" for den nåværende løsningen innen 31.12.2025. Avtalen vil være midlertidig og løpende, med mulighet for terminering med ett års varsel, og leveransen vil skje i Vestland. Voss herad har startet prosessen med å utrede fremtidens ERP-løsning og har som intensjon å publisere en anbudskonkurranse for nye ERP-løsninger innen 2029. Visma AS er valgt som leverandør da andre leverandører ikke kunne tilby et tilsvarende produkt på nåværende tidspunkt.

    Resultat1. apr. 2025
  16. Bærum Kommune

    Kjøp av teknisk driftsbistand Oracle

    Bærum kommune trenger teknisk driftsbistand for Oracle E-business suite (EBS) og Oracle Analytics Server (OAS) gjennom en konsulenttjenesteavtale. Avtalen skal sikre kontinuitet og tilgjengelighet til disse systemene, spesielt når den interne konsulenten er fraværende, og under utførelse av løpende tekniske vedlikeholdsoppgaver. Tjenestene skal leveres i Viken. Det er ingen spesifikke kvalifikasjonskrav utover de generelle kravene til kredittvurdering, firmaattest og skatteattest.

    Konkurranse27. mars 2025
    30. apr. 2025(Utgått)
  17. Drammen Kommune

    Løsning for innkjøpsanalyse

    Drammen Kommune har inngått en avtale med Ignite Procurement AS for levering av en løsning for innkjøpsanalyse, som skal implementeres i Viken. Avtalen har en maksimal totalverdi på 1 500 000 kroner og omfatter tjenester innen datatjenester, rådgivning, programvareutvikling, internett og systemstøtte. Løsningen skal gi kommunen et helhetlig bilde av innkjøp, identifisere besparelsesmuligheter, sikre leverandørstyring og avtalelojalitet, samt tilby beslutningsstøtte og kategoristyring. Det var krav om dokumentasjon av funksjoner i løsningen, datasikkerhet og opplæring, samt pris, med en vektlegging på henholdsvis 40 %, 30 % og 30 %.

    Resultat18. mars 20251 500 000 kr
  18. Kongsbergregionens Kommunale Oppgavefellesskap For Tjenesteutvik

    Enterprise Recource Planning (ERP)-system for Kongsbergregionens kommuner

    Kongsbergregionens Kommunale Oppgavefellesskap For Tjenesteutvik har inngått en avtale med Visma Enterprise AS for levering av et nytt ERP-system til Kongsbergregionens 9 kommuner, inkludert Kongsberg, Notodden, Tinn, Hjartdal, Rollag, Nore og Uvdal, Sigdal, Flesberg og Krødsherad. Avtalen har en total verdi på 50 278 290 kroner og dekker programvare og informasjonssystemer i Viken. Det ble stilt krav om relevant kompetanse i prosjektorganisasjonen, og kvalitet og brukervennlighet ble vektlagt i tildelingskriteriene. Klimaavtrykk og miljøbelastning ble vurdert som uvesentlige for denne anskaffelsen.

    Resultat4. mars 202525 000 000 kr
  19. Sykehusbygg Hf

    Invitasjon til markedsdialog/dialogmøte, i forbindelse med anskaffelse av Regnskaps- og lønnstjenester for Sykehusbygg HF

    Sykehusbygg HF planlegger anskaffelsen av et nytt regnskaps- og lønnssystem/-tjeneste og inviterer leverandører til å delta i en markedsdialog. Det vil bli avholdt et felles dialogmøte i Trondheim, med mulighet for deltakelse via Teams. Leverandører kan melde seg på via kommunikasjonskanalen i Mercell for å gi innspill til anskaffelsen.

    Planlegging4. mars 2025
    15. mai 2025(Utgått)