Søkeresultater for Anbudssøk

  1. Anbudssøk
    48710000 Programvare for sikkerhetskopiering og gjennopprettning

Viser 1-25 av 73 resultater

  1. Tolletaten

    Rammeavtale om skyplattform med konsulenttjenester

    Tolletaten trenger en rammeavtale om skyplattform med konsulenttjenester over 2 år, med en maksimal totalverdi på 720 millioner kroner. Avtalen skal gi tilgang til allmenne skytjenester i form av PaaS og IaaS fra én skyplattform med support, samt konsulentbistand, rådgivningstjenester og andre verdiøkende tjenester. Leverandøren skal være kompetansepartner og bistå med å utnytte de standardiserte skytjenestene, spesielt for Kundens strategiske moderniseringsprosjekt «Fremtidens Tollbehandling». Tjenestene skal leveres i Oslo. Kvalifikasjonskrav inkluderer relevant erfaring fra lignende leveranser til minst tre kunder i EU/EØS de siste tre årene, hvorav minst én må være en norsk offentlig sektor kunde.

    Konkurranse17. juni 2025
    1. sep. 2025(50 dager)
    720 000 000 kr
  2. Vestland Fylkeskommune

    FDV-dokumentsystem

    Vestland Fylkeskommune trenger et dedikert innsamlingsprogram for FDV-dokumentasjon, som også skal fungere som en database for all FDV-dokumentasjon. Systemet skal kunne brukes for både nybygg, ombyggings- og vedlikeholdsprosjekter, uansett størrelse, og ha et enkelt brukergrensesnitt. Anskaffelsen gjelder tjenester innen datatjenester, rådgivning, programvareutvikling, internett og systemstøtte, med en maksimal totalverdi på 2 millioner kroner. Tildelingskriteriene og kvalifikasjonskravene finner du i konkurransegrunnlaget.

    Konkurranse3. juni 2025
    30. juni 2025(Utgått)
    2 000 000 kr
  3. Utenriksdepartementet

    Anskaffelse av driftsleverandør for skybasert IKT-plattform for Direktoratet for eksportkontroll og sanksjoner (DEKSA)

    Utenriksdepartementet har inngått en avtale med Intility AS for levering av driftsleverandørtjenester for en skybasert IKT-plattform til Direktoratet for eksportkontroll og sanksjoner (DEKSA). Tjenesten skal dekke funksjoner, sikkerhet, integrasjoner, samt drift, support og vedlikehold for om lag 40 brukere. Avtalen har en varighet på 3 år med en total kontraktsverdi på 11 136 012 kroner. Det var krav om fleksibilitet for å tilpasse tjenesten til dynamiske behov og endrede arbeidsprosesser. Fem leverandører deltok i konkurransen.

    Resultat19. mai 202525 000 000 kr
  4. Statens Vegvesen

    Rammeavtale for Standardiserte skytjenester og Tilleggstjenester

    Statens Vegvesen har inngått en rammeavtale med Capgemini Norge AS for levering av standardiserte skytjenester og tilleggstjenester, inkludert PaaS- og IaaS-tjenester på én skyplattform med support, samt rådgivningstjenester og relevante tredjepartsprodukter. Avtalen har en varighet på 3+1+1+1 år, med en estimert total verdi på 1,2 milliarder kroner ekskl. mva. og et maksimalt uttak på 1,5 milliarder kroner ekskl. mva. Det var krav om beskrivelse av foreslått løsning for standardiserte skytjenester og brukstilfeller, med vekt på kvalitet (70%) og pris (30%). Fire leverandører deltok i konkurransen.

    Resultat9. mai 20251 200 000 000 kr
  5. Skatteetaten

    20240074 Rammeavtale for programvare innen kontorstøtte og tilgrensende områder

    Skatteetaten trenger kompetanse innen programvare for å levere kontorstøtte og tilgrensende områder i Oslo over 6 år. Rammeavtalen skal sikre kjøp av lisenser og tjenester, inkludert MS-produkter og tilgang til Skatteetatens løsninger i datasentre og skyplattform (Azure). To viktige formelle krav er økonomisk og finansiell status samt oppfyllelse av kvalifikasjonskravene. Anbudets vekting er 30% kvalitet og 70% pris.

    Konkurranse13. nov. 2024
    13. des. 2024(Utgått)
  6. Innlandet Fylkeskommune

    RFI - Anskaffelse av Backup datasenter

    Innlandet Fylkeskommune trenger kompetanse innen datasenter-backup for å levere en løsning for Backup av datasenter i Innlandet til en verdi av 10 000 000 NOK. De ønsker å erstatte gamle SAN-hyller, øke lagringskapasiteten, og ha minst to geografiske lokasjoner. Løsningen skal inkludere backup/recovery med sikkerhet ved bruk av KI, utbyggbar hardware, og software som støtter VMware, samt integrasjon med varslingssystemer som PRTG/Elastic.

    Planlegging23. okt. 2024
    3. jan. 2025(Utgått)
    10 000 000 kr
  7. Statens Pensjonskasse

    RFI/Markedsundersøkelse - Varer og tjenester innenfor teknisk IKT-infrastruktur Svarfrist 29.04.2024, kl. 12:00

    Statens Pensjonskasse Forvaltningsbedrift trenger leverandører med kompetanse innen teknisk IKT-infrastruktur for å levere varer og tjenester i Oslo over 4 år. Detaljer om tilbudet skal inkludere hvordan bærekraftprinsipper integreres i verdikjeden, spesielt med tanke på energieffektivitet, reduksjon av karbonavtrykk og gjenbruk av ressurser.

    Planlegging11. apr. 2024
    28. mai 2024(Utgått)
  8. Statens Vegvesen

    Anskaffelse av Rammeavtale Standardiserte skytjenester og Tilleggstjenester

    Statens Vegvesen har avlyst konkurransen for leverandører til å levere Standardiserte skytjenester og Tilleggstjenester i Viken over 3 år til en verdi av 1 000 000 000 NOK. Anbudets vekting var 50% for erfaring med leveranse av skyplattform og støtte med overgang til sky for store og komplekse organisasjoner, og 50% for relevant faglig kapasitet og kompetanse til å gjennomføre kontrakten.

    Resultat22. feb. 20241 000 000 000 kr
  9. Kilden Teater Og Konserthus Iks

    24IKT4-K IKT-utstyr og tjenester

    Kilden Teater og Konserthus Iks trenger leverandører av ikt-utstyr og it-konsulenttjenester for å levere teknologiske løsninger over 2 år. Anbudet innebærer fem delpakker som omfatter alt fra utstyr til spesialiserte IT-tjenester innen nettverk, sikkerhet, infrastruktur, lisensiering og kulturteknologi. Et viktig formelt krav er at de tekniske og faglige egenskapene må oppfylle det som er oppgitt i konkurransedokumentene.

    Konkurranse14. okt. 2023
    13. nov. 2023(Utgått)
  10. Oslo Kommune Bymiljøetaten

    80-BYM-2023 Markedsdialog system for digital regulering og innsikt i mikromobilitet

    Hensikten med markedsdialogen (RFI) er å motta tilbakemeldinger fra leverandører, og og undersøke hva som finnes av løsninger for digital innsikt og regulering av delemobilitet. Bymiljøetaten ønsker et verktøy for å regulere, visualisere og gi innsikt i delemobilitet i Oslo. Løsningen må være i tråd med gjeldende lovgiving, da spesielt med tanke på databehandling. Verktøyet skal være moderne, tilpasset vårt behov og med oppdatert funksjonalitet, som følger markedets utvikling. For mer informasjon se vedlegg.

    Planlegging6. juni 2023
    5. juni 2023(Utgått)
  11. Riksrevisjonen

    anskaffelse av Backupløsning

    Avtalen skal dekke våre behov for backup både on-premises, i sky og i offline miljøer. Hovedområdene for anskaffelsen er: - Backup-maskinvare med tilhørende integrert programvare og eksterne agenter - Fremtidige ekspansjoner av maskinvare og medfølgende programvare/lisenser - Konsulenttjenester og andre tjenester knyttet til utstyr og programvare kjøpt på avtale - Garanti, Support og vedlikehold på kjøpt utstyr og programvare/lisenser Fullstendig beskrivelse av leveransen følger av kravspesifikasjonen.

    Konkurranse17. apr. 2023
    23. mai 2023(Utgått)
    15 000 000 kr
  12. Direktoratet For Utviklingssamarbeid (norad)

    Anskaffelse av systemintegrator og driftsleverandør av Norads nye skybaserte IKT-plattform

    Direktoratet for utviklingssamarbeid (Norad) inviterer til konkurranse skal anskaffe systemintegrator og driftsleverandør av ny skybasert IKT-plattform, herunder etablering, skydrift, brukerstøtte og medfølgende tjenester. I anledning at det skal etablere en felles løsning for IKT-tjenester for alle departementene, skal IT-drift av Norad skilles ut fra Utenriksdepartementet, som i dag ivaretar Norad sin IKT-plattform. Formålet med anskaffelsen er å få én leverandør som skal være Norads systemintegrator og driftspartner på en skybasert plattform. Leverandøren skal også kunne tilby et bredt spekter av tilhørende og drifts – og støttetjenester. Den standardiserte og moderne plattformen skal bidra til: At Norad skal ha en moderne, standardisert og skybasert IKT-plattform. Egne utviklingsmiljøer som understøtter moderne utviklingsmetodikk. Tilgang til ny teknologi. Forutsigbare driftskostnader. Teknisk og funksjonell brukerstøtte.

    Konkurranse27. mars 2023
    12. mai 2023(Utgått)
  13. Direktoratet For Forvaltning Og Økonomistyring

    Veiledende kunngjøring - invitasjon til markedsdialog - statlig fellesavtale om kjøp og leie av multifunksjonsmaskiner, skannere og printere med tilhørende tjenester

    Direktoratet for forvaltning og økonomistyring v/Statens innkjøpssenter skal gjennomføre en konkurranse for å anskaffe multifunksjonsmaskiner, printer og skanner med tilhørende tjenester. Det har tidligere vært gjennomført markedsdialog i form av både spørreundersøkelse og dialog med flere forskjellige markedsaktører. Statens innkjøpssenter har i større grad kartlagt både behov og marked, og har behov for ytterligere dialog med markedsaktørene. Dialogen er viktig for å få etablert en god avtale for partene gjennom en konkurranse som drar nytte av markedet. Markedsaktørene oppfordres til å benytte muligheten i denne markedsdialogen til å gi tilbakemeldinger og innspill som er relevant for området.

    Planlegging23. feb. 2023
    22. feb. 2023(Utgått)
    750 000 000 kr
  14. Direktoratet For Utviklingssamarbeid (norad)

    Anskaffelse av systemintegrator og driftsleverandør av Norads nye skybaserte IKT-plattform

    Direktoratet for utviklingssamarbeid (Norad) v/Avdeling for virksomhetsstyring, seksjon for digitalisering og dokumentasjon, heretter kalt Oppdragsgiver, inviterer til konkurranse med forhandling for anskaffelse av systemintegrator og driftsleverandører av ny skybasert IKT-plattform, herunder etablering, skydrift, brukerstøtte og medfølgende tjenester. Formålet med anskaffelsen er å få én leverandør som skal være Norads systemintegrator og driftspartner på en skybasert plattform. Leverandøren skal også kunne tilby et bredt spekter av tilhørende og drifts – og støttetjenester. Den standardiserte og moderne plattformen skal bidra til: At Norad skal ha en moderne, standardisert og skybasert IKT-plattform.  Egne utviklingsmiljøer som understøtter moderne utviklingsmetodikk, tilgang til ny teknologi, forutsigbare driftskostnader og teknisk og funksjonell brukerstøtte.

    Resultat3. feb. 2023
  15. Direktoratet For Utviklingssamarbeid (norad)

    Anskaffelse av systemintegrator og driftsleverandør av Norads nye skybaserte IKT-plattform

    Direktoratet for utviklingssamarbeid (Norad) v/Avdeling for virksomhetsstyring, seksjon for digitalisering og dokumentasjon, heretter kalt Oppdragsgiver, inviterer til konkurranse med forhandling for anskaffelse av systemintegrator og driftsleverandører av ny skybasert IKT-plattform, herunder etablering, skydrift, brukerstøtte og medfølgende tjenester. Formålet med anskaffelsen er å få én leverandør som skal være Norads systemintegrator og driftspartner på en skybasert plattform. Leverandøren skal også kunne tilby et bredt spekter av tilhørende og drifts – og støttetjenester. Den standardiserte og moderne plattformen skal bidra til: At Norad skal ha en moderne, standardisert og skybasert IKT-plattform.  Egne utviklingsmiljøer som understøtter moderne utviklingsmetodikk, tilgang til ny teknologi, forutsigbare driftskostnader og teknisk og funksjonell brukerstøtte.

    Resultat27. jan. 2023
  16. Direktoratet For Utviklingssamarbeid (norad)

    Anskaffelse av systemintegrator og driftsleverandør av Norads nye skybaserte IKT-plattform

    Direktoratet for utviklingssamarbeid (Norad) v/Avdeling for virksomhetsstyring, seksjon for digitalisering og dokumentasjon, heretter kalt Oppdragsgiver, inviterer til konkurranse med forhandling for anskaffelse av systemintegrator og driftsleverandører av ny skybasert IKT-plattform, herunder etablering, skydrift, brukerstøtte og medfølgende tjenester. Formålet med anskaffelsen er å få én leverandør som skal være Norads systemintegrator og driftspartner på en skybasert plattform. Leverandøren skal også kunne tilby et bredt spekter av tilhørende og drifts – og støttetjenester. Den standardiserte og moderne plattformen skal bidra til: At Norad skal ha en moderne, standardisert og skybasert IKT-plattform.  Egne utviklingsmiljøer som understøtter moderne utviklingsmetodikk, tilgang til ny teknologi, forutsigbare driftskostnader og teknisk og funksjonell brukerstøtte.

    Konkurranse24. jan. 2023
    3. mars 2023(Utgått)
  17. Arbeidstilsynet

    Rammeavtale - Managed Security Services Provider (MSSP): SOC- og IRT-tjenester

    Arbeidstilsynet trenger IT-sikkerhetstjenester for å levere SOC- og IRT-tjenester over 24 måneder til en verdi av 20 000 000 NOK. Det skal leveres tjenester som sikrer kontinuerlig drift og håndtering av sikkerhetshendelser døgnet rundt, hele året. Et viktig formelt krav er at tekniske og faglige egenskaper må oppfylles i henhold til konkurransegrunnlaget.

    Konkurranse15. des. 2022
    27. jan. 2023(Utgått)
    20 000 000 kr