Søkeresultater for Anbudssøk

  1. Anbudssøk
    48810000 Informasjonssystemer

Viser 1-25 av 500 resultater

  1. Narvik Kommune

    Kontraktsinngåelse med Eik Solutions AS knyttet til krav i miljørettet helsevernlovgivningen

    Narvik kommune har til hensikt å inngå en avtale med Eik Solutions AS om levering av et digitalt system for å styrke arbeidet med miljørettet helsevern i barnehager og skoler i Nordland. Systemet skal ha en app-løsning for oppfølging av sjekklister og hendelsesregistrering, rutinebeskrivelser med oppdatert lovverk, og gi ledere en samlet oversikt over miljørettet helsevern. Innholdet skal omfatte rutiner for barns sykdom, ulykker, renhold av leker, forsvinning av barn, rusede foresatte, hendelseslogger, sjekklister for temperatur og utelekeplass, samt risikolister.

    Resultat26. aug. 2025
  2. Finansdepartementet

    Portfolio monitoring, screening and company information

    Finansdepartementet trenger tjenester for porteføljeovervåking, screening og selskapinformasjon for Statens pensjonsfond utland (SPU), med en maksimal totalverdi på 18 millioner kroner over 3 år, med opsjon på forlengelse i 1+1+1 år, totalt maksimalt 6 år. Anskaffelsen er delt inn i fire deler: screening av selskaper som produserer eller utvikler biologiske våpen, antipersonellminer, uoppdagelige fragmenteringsvåpen, brannvåpen, blendende laservåpen, klaseammunisjon og atomvåpen; screening av selskaper som produserer tobakk og/eller cannabis; nyhetsbasert overvåking av portefølje med tilgang til nyhetsbasert ESG-database; og tilgang til en selskapsdatabase. Tjenestene skal støtte Etikkrådets arbeid med å identifisere selskaper som er i strid med SPUs etiske retningslinjer.

    Konkurranse22. aug. 2025
    23. sep. 2025(25 dager)
    18 000 000 kr
  3. Voss Herad

    Anskaffing av medisindispenserar og utstyr til digital heimeoppfølging

    Voss Herad trenger elektroniske medisindispensere og utstyr til digital hjemmeoppfølging (DHO) med tilhørende programvare for en periode på 1 år. Anskaffelsen omfatter kjøp av 30 elektroniske medisindispensere og digital hjemmeoppfølging for fem pasienter, med mulighet for å øke antallet. Løsningen skal være ferdig testet og klar til bruk, og formålet er å forbedre pasientsikkerheten ved å se data fra digital hjemmeoppfølging og medisineringsstøtte i sammenheng.

    Konkurranse22. aug. 2025
    22. sep. 2025(24 dager)
  4. Politiets Fellestjenester

    Procurement of API- and PNR Gateway Service

    Politiets Fellestjenester trenger en tjenesteleverandør for en API- og PNR Gateway-tjeneste over 8 år, med en maksimal totalverdi på 65 millioner kroner. Tjenesten innebærer mottak av Advance Passenger Information (API) og Passenger Name Record (PNR) data på vegne av norske myndigheter, og sikker tilgjengeliggjøring av disse dataene for Politiets IT-enhet, i henhold til grenseloven §§ 16 og 16a. Leverandøren må ha relevant erfaring fra sammenlignbare leveranser, spesifikt SaaS-løsninger for levering av API- og PNR-data, samt tilleggstjenester som tilkobling/frakobling av flyselskaper, brukerstøtte, sanntids flytrafikkinformasjon og overvåking av datakvalitet. Erfaringen skal dokumenteres med beskrivelser av minimum én og opptil tre av leverandørens mest relevante oppdrag utført de siste tre årene, inkludert økonomisk verdi, tidsramme og mottakers kontaktinformasjon.

    Konkurranse21. aug. 2025
    22. sep. 2025(24 dager)
    65 000 000 kr
  5. Finansdepartementet

    Portfolio monitoring, screening and company information

    Finansdepartementet har avlyst konkurransen for levering av tjenester knyttet til porteføljeovervåking, screening og selskapinformasjon for Statens pensjonsfond utland (SPU), med en estimert total verdi på 18 millioner kroner. Tjenestene skulle bidra til å identifisere selskaper som bryter med etiske retningslinjer, og var delt inn i fire deler: screening av selskaper som produserer biologiske våpen, anti-personell miner, fragmentasjonsvåpen, brannvåpen, blendende laservåpen, klaseammunisjon og atomvåpen; screening av selskaper som produserer tobakk og/eller cannabis; nyhetsbasert overvåking av porteføljen via en ESG-database; og tilgang til en selskapsdatabase. Kontraktene skulle ha en varighet på 3 år, med opsjon på forlengelse i 1+1+1 år, for en total maksimal varighet på 6 år. Avlysningen skyldes endrede behov hos oppdragsgiver.

    Resultat21. aug. 202518 000 000 kr
  6. Innlandet Fylkeskommune

    RFI - System for lesing av fartsskrivere

    Innlandet Fylkeskommune planlegger anskaffelsen av et felles system for lesing, lagring, analyse og oppfølging av data fra fartsskrivere og sjåførkort, for å sikre at fylkeskommunen følger påleggene i Forskrift om kjøre- og hviletid og fartsskriver for vegtransport i EØS. Formålet er å anskaffe programvarerelaterte tjenester for å håndtere data fra rundt 60 minibusser og 10 tyngre kjøretøy med fartsskriver. Leverandører kan gi tilbakemelding ved å svare på RFI-en.

    Planlegging18. aug. 2025
    18. des. 2025(111 dager)
    1 300 000 kr
  7. Nye Veier AS

    Analysis of sustainability performance of infrastructure projects

    Nye Veier AS planlegger anskaffelsen av en metode/system for å standardisere, analysere og visualisere bærekraft i forbindelse med deres virksomhet, med formål om å rangere infrastrukturprosjekter fra "mest bærekraftig" til "minst bærekraftig" og vurdere nøkkelkonsepter og designalternativer basert på bærekraft under prosjektplanlegging og utvikling. Anskaffelsen gjelder tjenester innen datatjenester, rådgivning, programvareutvikling, internett og systemstøtte, med en estimert totalverdi på 2 millioner kroner.

    Planlegging15. aug. 2025
    12. sep. 2025(14 dager)
    2 000 000 kr
  8. Fredrikstad Kommune

    Intensjonskunngjøring - midlertidig avtale ERP system

    Fredrikstad Kommune har til hensikt å inngå en midlertidig avtale med Visma Enterprise AS om overgang fra Visma Enterprise on-premise til Visma skyløsning (Visma Enterprise Pluss) for Fredrikstad og Hvaler kommuner. Avtalen gjelder drift av Visma Enterprise Pluss og kan termineres hver 01.01 med tre måneders varsel. Avtalen vil følge nåværende avtalestruktur og inneholde samme moduler og funksjonalitet som er inkludert i dagens avtale.

    Resultat15. aug. 2025
  9. Statnett Sf

    Partner for drift og vedlikehold av Statnett.no

    Statnett SF trenger en partner for drift og vedlikehold av Statnett.no gjennom en rammeavtale for levering av drift, vedlikehold og videreutvikling av Content Management System (CMS), med en maksimal totalverdi på 30 millioner kroner. Statnett skal videreføre plattformen som benyttes i dag, Optimizely. Tjenestene skal leveres i Oslo. Kvalifikasjonskrav er beskrevet i konkurransegrunnlaget.

    Konkurranse14. aug. 2025
    15. sep. 2025(17 dager)
    30 000 000 kr
  10. Nibio - Norsk Institutt For Bioøkonomi

    25/00257 Anskaffelse av risiko- og avvikssystem

    Nibio - Norsk Institutt For Bioøkonomi trenger et digitalt risiko- og avvikssystem for en rammeavtale over 4 år, med en maksimal totalverdi på 2,5 millioner kroner. Systemet skal håndtere strategisk risiko, daglig arbeid og Sikker JobbAnalyse (SJA), samt avviksrapportering, -håndtering og læring, med fokus på brukervennlighet for å systematisere og effektivisere internkontroll og kvalitetsarbeid.

    Konkurranse12. aug. 2025
    16. sep. 2025(18 dager)
    2 500 000 kr
  11. Ålesund Kommune

    Anskaffelse - Forsystem kommunale eiendomsavgifter, 2025

    Ålesund Kommune har inngått en avtale med Norkart AS for levering av et forsystem for kommunale gebyrer, eiendomsskatt og eiendomsgebyr. Systemet skal håndtere fakturagrunnlag for kommunale tjenester som vann- og avløpsgebyr, renovasjonsgebyr, slamgebyr, eiendomsskatt, feietilsynsgebyr, og flere. Avtalen har en varighet på 3 år og en total verdi på 25 millioner kroner. Det var krav om dokumentasjon av hvordan løsningen oppfyller funksjonelle og kvalitative krav, samt en detaljert implementeringsplan for migrering fra eksisterende systemer. Konkurransen mottok to tilbud.

    Resultat4. aug. 202525 000 000 kr
  12. Vestfold Fylkeskommune

    Sak- og servicedesksystem

    Vestfold fylkeskommune har inngått en avtale med Pureservice AS for levering av et sak- og servicedesksystem som en software as a service (SaaS) løsning, med en total kontraktsverdi på 16 millioner kroner. Systemet skal støtte interne prosesser, ITIL-prosesser, og henvendelser fra sluttbrukere, samt integreres med eksisterende systemer som M365, Microsoft Entra ID, Microsoft Intune, Microsoft Teams, og Microsoft Outlook. Avtalen inkluderer en opsjon for Telemark fylkeskommune til å tiltre avtalen og tegne en egen kontrakt på samme betingelser. Det var 14 leverandører som deltok i konkurransen.

    Resultat30. juli 202516 000 000 kr
  13. Sykehusinnkjøp Hf

    Markedsundersøkelse: Integrert verktøy for optimal planlegging av poliklinikk: lokasjoner, ansatte, aktiviteter og utstyr, i en felles løsning i Helse Sør-Øst

    Sykehusinnkjøp HF planlegger anskaffelsen av et integrert verktøy for optimal planlegging av poliklinikk, inkludert lokasjoner, ansatte, aktiviteter og utstyr, i en felles løsning for Helse Sør-Øst. Leverandører med erfaring fra lignende prosjekter oppfordres til å gi innspill til markedsundersøkelsen, og mer informasjon om behovet finnes i vedleggene.

    Planlegging1. juli 2025
    1. nov. 2025(64 dager)
  14. Politiets Fellestjenester

    Workforce Management and competence solution

    Politiets Fellestjenester trenger en nasjonal Workforce Management- og kompetanseløsning for politiet, som skal leveres som et "off-the-shelf produkt" og erstatte den nåværende løsningen, TTA. Løsningen skal bidra til operativ kapasitet og beredskap ved å gi en omfattende oversikt over politiets ansatte, deres tilgjengelighet og kompetanse, samt støtte juridiske krav og effektivisere ledelse og ressursbruk. Leveransen skal skje i Oslo, med en maksimal totalverdi på 250 millioner kroner. Tildelingskriteriene er kvalitet (65%) og pris (35%), hvor kvaliteten evalueres basert på forståelse av oppdraget, funksjonalitet, tekniske aspekter, sikkerhet og GDPR, service og support, samarbeid, samt leverandørens ekspertise. Leverandøren må ha erfaring fra sammenlignbare leveranser.

    Konkurranse30. juni 2025
    5. sep. 2025(7 dager)
    250 000 000 kr
  15. Ryfylke It-samarbeid Kommunalt Oppgavefellesskap

    Sak- og arkivløsning med opsjoner

    Ryfylke IT-samarbeid Kommunalt Oppgavefellesskap trenger en komplett sak- og arkivløsning basert på Noark 5, inkludert ePlansak og eByggesak, som skal leveres som en skytjeneste (SaaS-løsning) til kommunene Strand, Suldal, Sauda og Hjelmeland i Rogaland. Anskaffelsen har en estimert verdi over EØS terskelverdi, og oppdragsgiver har opsjon på skjemamodul og skjemabygger. Løsningen skal være brukervennlig, ha integrasjon mot fagsystemer, og støtte for digital ekspedering og elektronisk signering. Tildelingskriteriene er pris (15%), løsningsforslag, funksjonalitet og brukervennlighet (40%), implementering (5%), service og oppdragsspesifikk kompetanse (10%), og miljø (30%). Leverandører må dokumentere service og oppdragsspesifikk kompetanse.

    Konkurranse26. juni 2025
    2. sep. 2025(4 dager)
  16. Stortinget

    IK-Matsystem, temperaturovervåkning, renholdsplan og matsvinn

    Stortinget trenger et integrert system for IK-Mat som inkluderer temperaturovervåkning av fryse- og kjøleenheter, samt dokumentasjon av måleresultater, med en tjenesteavtale over 3+1+1+1+1+1+1+1+1 år og en maksimal totalverdi på 800 000 kroner. Systemet skal også dekke to årlige internrevisjoner med fysisk oppmøte. Tjenestene skal leveres i Oslo. Det er ingen spesifikke kvalifikasjonskrav utover de generelle kravene til skatteattest og mva.

    Konkurranse24. juni 2025
    11. aug. 2025(Utgått)
    800 000 kr
  17. Atb AS

    Kundebehandlingssystem for AtB sitt kundesenter

    AtB AS trenger et kundebehandlingssystem for sitt kundesenter i Trøndelag, med en kontrakt over 3 år og en ensidig opsjon for forlengelse på 1 år om gangen, med en estimert årlig verdi på 2 millioner kroner og en maksimal totalverdi på 6 millioner kroner. Systemet skal understøtte enkel og effektiv håndtering av kundehenvendelser, forenkle og automatisere arbeidsprosesser for kundebehandlere, og bidra til en positiv kundeopplevelse. Tildelingskriteriene finner du i konkurransegrunnlaget, og det er ingen spesifikke kvalifikasjonskrav utover registrering i et foretaksregister eller handelsregister i leverandørens medlemsstat.

    Konkurranse20. juni 2025
    30. juli 2025(Utgått)
    6 000 000 kr
  18. Ringerike Kommune

    Kontraktstildeling 2. gangs kunngjøring - Anskaffelse av ERP-løsning

    Ringerike Kommune har inngått en avtale med Visma Enterprise AS for levering av en ERP-løsning som inkluderer anskaffelse, implementering, opplæring og innføring med fokus på økonomi- og HR-området. Løsningen skal sikre effektiv systemstøtte for økonomi- og regnskapsfunksjoner samt lønnskjøring, og understøtte den digitale transformasjonen kommunen skal gjennom. Avtalen har en total verdi på 41 millioner kroner, og det var krav om dokumentasjon av leverandørens evne til å tilby gode tjenester for support og opplæring, brukervennlighet, funksjonalitet og etablering av tjenesten. Kun én leverandør deltok i konkurransen.

    Resultat20. juni 2025
  19. Rana Kommune

    Rammeavtale velferdsteknologi

    Rana kommune, sammen med kommunene Vega, Vevelstad, Sømna, Brønnøy og Lurøy, trenger en rammeavtale for levering av velferdsteknologi over 4 år, med en maksimal totalverdi på 118 millioner kroner. Avtalen omfatter en velferdsteknologisk plattform, responssenterløsning, pasientvarslingsanlegg til institusjoner, medisindispensere, digitale tilsyn, lokaliseringsteknologi, elektroniske dørlåser, trygghetsalarmer og logistikkløsning for optimale kjøreruter, og skal leveres i Nordland. Tildelingskriteriene er pris (30%) og kvalitet (70%).

    Konkurranse11. juni 2025
    27. juni 2025(Utgått)
    118 000 000 kr
  20. Oslo Kommune Helseetaten

    Elektronisk pasientjournalsystem for Oslo legevakt

    Oslo kommune ved Helseetaten trenger et elektronisk pasientjournalsystem (EPJ) for Oslo kommunes Allmennlegevakt og Aker-PST ved Psykososial akuttjeneste (PSA) og Kommunal akutt døgnenhet (KAD) i Oslo. Avtalen har en maksimal totalverdi på 145 millioner kroner og en varighet på 3 år. Leverandøren må ha erfaring fra tilsvarende oppdrag, inkludert drift av EPJ-systemer, integrasjoner med nasjonale fellesløsninger, og erfaring med SaaS-modeller. Tildelingskriteriene vektlegger pris (25%), kvalitet på tjenesten (55%), kvalitet etablering (10%), og kvalitet på tjenestenivå (10%). Kvalifikasjonskrav inkluderer dokumentasjon av 1-4 relevante oppdrag utført de siste 5 år, med detaljer om oppdragsgiver, omfang, verdi, og idriftsettelsestidspunkt.

    Konkurranse5. juni 2025
    11. aug. 2025(Utgått)
    145 000 000 kr