Søkeresultater for Anbudssøk

  1. Anbudssøk
    48823000 Filservere

Viser 1-25 av 61 resultater

  1. Sykehusinnkjøp Hf

    Interim - Nettverk, lagring og server til helseforetakene i Norge

    Sykehusinnkjøp HF trenger nettverk, lagring og servere til helseforetakene i Norge for en midlertidig avtale over 5 måneder, med en maksimal totalverdi på 500 millioner kroner. Anskaffelsen omfatter routere, switcher, kjernenettverk, trådløst nettverk, brannmurer, lagringsløsninger/medier, sikkerhetskopieringsløsninger, blade og rack servere, samt programvare for drift og overvåking av disse systemene. Noen tjenester vil også omfattes av avtalen. Leverandøren må være registrert i et foretaksregister eller handelsregister i medlemsstaten hvor de er etablert, i henhold til direktiv 2014/24/EU.

    Konkurranse3. juli 2025
    15. aug. 2025(32 dager)
    500 000 000 kr
  2. Statsbygg

    2025/3194 - Rammeavtale for servere til Statsbygg

    Statsbygg trenger servere og tilhørende utstyr for en rammeavtale over 5 år, med en maksimal totalverdi på 40 millioner kroner. Anskaffelsen omfatter hardware som servere av type DELL Vxrail, disker, minnebrikker, vifter, strømforsyninger, samt vedlikehold, support og nødvendig software i form av lisenser for å operere plattformen. Leveransen skal skje i Oslo, og det er viktig at utstyret er fullt kompatibelt med eksisterende systemer for å sikre kompetanse, kapasitet og sikkerhet. Tildelingskriteriene er pris (70%) og samarbeid (30%).

    Konkurranse2. juli 2025
    18. aug. 2025(35 dager)
    40 000 000 kr
  3. Ålesund Kommune

    Anskaffelse - Nettverksutstyr, server- og lagringsutstyr 2025 (3)

    Ålesund Kommune trenger nettverksutstyr, server- og lagringsutstyr for en rammeavtale over 2 år, med en maksimal totalverdi på 60 millioner kroner. Avtalen er delt inn i to delkontrakter: nettverksprodukter som WLAN-controllere, aksesspunkt, switcher, routere og dataskaputstyr, samt server- og lagringsprodukter som rackservere, hyperkonvergerte systemer og lagring. Leverandører kan tilby brukt utstyr ved minikonkurranse og direkteavrop for kjøp under 100 000 kroner. Tildelingskriteriene er pris (50%), miljø (30%) og kvalitet (20%). Kvalifikasjonskrav inkluderer et godt og velfungerende miljøledelsessystem, basert på ISO 14001, Miljøfyrtårn, EMAS eller tilsvarende, som er tredjepartssertifisert av et akkreditert sertifiseringsorgan.

    Konkurranse26. mai 2025
    10. juni 2025(Utgått)
    60 000 000 kr
  4. Ålesund Kommune

    Anskaffelse - Nettverksutstyr, server- og lagringsutstyr, 2025 (2)

    Ålesund Kommune har avlyst konkurransen om en rammeavtale for levering av nettverksutstyr, server- og lagringsutstyr, som skulle dekke behovet for produkter som WLAN-controllere, aksesspunkt, switcher, routere, dataskaputstyr, rackservere, hyperkonvergerte systemer og lagring. Avtalen hadde en planlagt varighet på 2 år med en maksimal totalverdi på 60 millioner kroner. Det var krav om at leverandørene skulle dokumentere implementering av et miljøledelsessystem sertifisert etter ISO 14001 eller tilsvarende, samt rapportere miljøavtrykk og sikre energieffektivitet. Avlysningen skyldes andre årsaker.

    Resultat14. apr. 202560 000 000 kr
  5. Ålesund Kommune

    Anskaffelse - Nettverksutstyr, server- og lagringsutstyr 2025

    Ålesund Kommune har avlyst konkurransen for anskaffelse av nettverksutstyr, server- og lagringsutstyr, som var planlagt som en rammeavtale med en varighet på 2 år. Avtalen skulle dekke behovet for nettverks- og serverprodukter, inkludert WLAN-controllere, aksesspunkt, switcher, routere, dataskaputstyr, rackservere, hyperkonvergerte systemer og lagring. Avlysningen skyldes andre årsaker, og det var opprinnelig lagt opp til en evaluering basert på kvalitet og pris, med en vektlegging på henholdsvis 30% for kvalitet og 70% for pris.

    Resultat14. mars 2025
  6. Arkivverket

    Dynamisk innkjøpsordning for servere og lagring

    Arkivverket trenger leverandører til en dynamisk innkjøpsordning for servere og lagringsteknologi, inkludert eventuell programvare og tilknyttede tjenester. Ordningen dekker fysiske servere, hyperkonvergerte løsninger, lagringsløsninger, samt tilhørende programvare, støtte og tjenester, og inkluderer også utvidelser og komplettering av eksisterende løsninger. Den maksimale totale kontraktsverdien er 150 millioner kroner. Kvalifikasjonskrav inkluderer dokumentasjon av erfaring fra inntil 3 sammenlignbare oppdrag de siste 3 årene, samt tilstrekkelig økonomisk og finansiell kapasitet, dokumentert gjennom kredittvurdering. Leverandøren må også være registrert i et relevant faglig register.

    Dynamisk innkjøpsordning28. jan. 2025
    1. mars 2035(100+ dager)
    150 000 000 kr
  7. Vestland Fylkeskommune

    Server/Lagring til Vestland fylkeskommune

    Vestland fylkeskommune trenger en rammeavtale for server og lagringsprodukter samt tilhørende timesbaserte tjenester, med en maksimal totalverdi på 30 millioner kroner. Avtalen skal dekke behovet for servere og lagringskomponenter i Vestland fylke. Tildelingskriteriene er pris (40%), kvalitet – generelle krav til utføringa (30%), og kvalitet – konsulentbistand og kompetanse (30%). Leverandøren må ha erfaring fra tilsvarende oppdrag de siste 3 årene, dokumentert gjennom 3 referanseprosjekter. Det stilles også krav til miljøsertifisering av serverne og en 5-års garanti. Kvalifikasjonskrav inkluderer at leverandøren skal ha miljøledelsessertifisering ved kvalifikasjonstidspunktet.

    Konkurranse15. jan. 2025
    19. feb. 2025(Utgått)
    30 000 000 kr
  8. Helsetjenestens Driftsorganisasjon For Nødnett Hf

    Nasjonal digital arkivløsning for akuttmedisinsk kjede til Helsetjenestens driftsorganisasjon for nødnett HF

    Helsetjenestens Driftsorganisasjon For Nødnett HF har inngått avtale med Netnordic Norway AS for kompetanse til å levere en nasjonal digital arkivløsning. Anbudets vekting var 47% for teknisk, funksjonell og operasjonell kvalitet, 10% for vedlikehold og support, 10% for prosjektmetodikk, organisering, opplæring og fremdriftsplan, og 33% for pris.

    Resultat22. des. 2023
  9. Kilden Teater Og Konserthus Iks

    24IKT4-K IKT-utstyr og tjenester

    Kilden Teater og Konserthus Iks trenger leverandører av ikt-utstyr og it-konsulenttjenester for å levere teknologiske løsninger over 2 år. Anbudet innebærer fem delpakker som omfatter alt fra utstyr til spesialiserte IT-tjenester innen nettverk, sikkerhet, infrastruktur, lisensiering og kulturteknologi. Et viktig formelt krav er at de tekniske og faglige egenskapene må oppfylle det som er oppgitt i konkurransedokumentene.

    Konkurranse14. okt. 2023
    13. nov. 2023(Utgått)
  10. Skatteetaten

    20230049 Rammeavtale og vedlikeholdsavtale ny serverinfrastruktur

    Skatteetaten trenger teknisk kompetanse for å levere ny serverinfrastruktur til en verdi av 130 000 000 NOK. Konkurransen gjelder etablering av rammeavtale og vedlikeholdsavtale for nye servere, inkludert vedlikeholdstjenester. Et viktig formelt krav er at leverandøren må ha gjennomført minst én leveranse av fysiske servere til en samlet verdi på over 10 millioner ekskl. mva. de siste tre årene, samt hatt vedlikeholdsansvar for dette utstyret.

    Konkurranse7. juli 2023
    15. aug. 2023(Utgått)
    130 000 000 kr
  11. Skatteetaten

    20230007 rammeavtale og vedlikeholdsavtale ny serverinfrastruktur

    Skatteetaten trenger IT-kompetanse for å levere en ny driftsplattform til en verdi av 130 000 000 NOK. Anbudet gjelder etablering av rammeavtale og vedlikeholdsavtale for nye servere, inkludert vedlikeholdstjenester. Et viktig formelt krav er at leverandøren må ha gjennomført minst én serverleveranse på over 10 millioner ekskl. mva de siste tre årene, samt hatt vedlikeholdsansvar for slik type utstyr.

    Konkurranse29. juni 2023
    4. aug. 2023(Utgått)
    130 000 000 kr
  12. Oslo Kommune Bymiljøetaten

    80-BYM-2023 Markedsdialog system for digital regulering og innsikt i mikromobilitet

    Hensikten med markedsdialogen (RFI) er å motta tilbakemeldinger fra leverandører, og og undersøke hva som finnes av løsninger for digital innsikt og regulering av delemobilitet. Bymiljøetaten ønsker et verktøy for å regulere, visualisere og gi innsikt i delemobilitet i Oslo. Løsningen må være i tråd med gjeldende lovgiving, da spesielt med tanke på databehandling. Verktøyet skal være moderne, tilpasset vårt behov og med oppdatert funksjonalitet, som følger markedets utvikling. For mer informasjon se vedlegg.

    Planlegging6. juni 2023
    5. juni 2023(Utgått)
  13. Statistisk Sentralbyrå

    Utstyr til servere og tilbehør for SSB

    Statistisk sentralbyrå har behov for å kunne handle servere og utstyr til eksisterende datarom på Kongsvinger. Leiekontrakt for disse lokalene går ut sommeren 2025, og driften flyttes da ut til en datahall vi vil leie plass i. SSB har også begynt å flytte statistikkproduksjonen ut på skyplattformer hos Google og Azure, slik at behov for hardware til statistikkproduksjonen vil minke over tid. Anskaffelsens formål er å inngå kontrakt om kjøp av komplementært utstyr for drift og vedlikehold av dagens serverrom. Deriblant HPE support, HPE blade- og rackmonterte servere, HPE Primera lagringssystem, Dell PowerVault lagringssystem, kabler, PDUer, etc.

    Resultat23. mai 2023
  14. Helsetjenestens Driftsorganisasjon For Nødnett Hf

    Nasjonal digital arkivløsning for akuttmedisinsk kjede til Helsetjenestens driftsorganisasjon for nødnett HF

    Helsetjenestens driftsorganisasjon for nødnett HF (HDO) skal anskaffe en nasjonal digital arkivløsning for opptak av lyd, bilde, video og andre mediefiler, inkludert metadata, typisk kalt en digital bevishåndteringsløsning (DEM). HDO er ansvarlig for driften av en sentralisert kommunikasjonsløsning for alle AMK-sentraler (EMCC), legevaktsentraler (GPOC-Central) og akuttmottak (AED) innen den akuttmedisinske kjede i Norge. Det er denne kommunikasjonsløsningen som mediefilene skal hentes fra og deretter arkiveres i en DEM-løsning. Anskaffelsen bygger på Statens standardavtaler for IKT-anskaffelser, henholdsvis SSA-T (Utvikling- og tilpasningsavtalen) og SSA-V (Vedlikeholdsavtalen). Anskaffelsens omfang er estimert til 15 MNOK eks. mva. Varigheten på SSA-T-avtalen er estimert til 2 år, mens minimum varighet på SSA-V-avtalen er 3 år. Se HDO Konkurransebestemmelser og tilbudsfasen i Mercell for ytterligere informasjon om anskaffelsen. Klikk her https://permalink.mercell.com/199736288.aspx

    Konkurranse21. mars 2023
    28. apr. 2023(Utgått)
    15 000 000 kr
  15. Forsvarets Logistikkorganisasjon Flo

    2021027804 - Anskaffelse av rammeavtale for kjøp av IKT-utstyr - datarom

    Formålet med anskaffelsen er å inngå en rammeavtale for kjøp av IKT-utstyr til datarom. Anskaffelse av rammeavtale for kjøp av IKT-utstyr for datarom omfatter følgende: IKT-utstyr til datarommene i Forsvaret, både store datasenter og mindre noder. Anskaffelsen omfatter utstyr som servere, lagringsløsninger, back up-enheter, PDU, rack, safer og annet IKT-utstyr for datarom. I tillegg omfattes tilhørende vedlikeholdstjenester for dette materiellet, samt ved behov eksperttjenester for installasjon.

    Resultat12. okt. 2022
  16. Utdanningsdirektoratet

    Rammeavtale for IT-utstyr, programvare og andre IT-tjenester

    Formålet med rammeavtalen er å ha tilgang til IT-utstyr, programvare og tilhørende tjenester til definerte og avtalte betingelser i hele avtaleperioden. Rammeavtalen skal dekke behovet Utdanningsdirektoratet har for It-utstyr, programvare og andre IT-tjenester, herunder også service- og vedlikeholdsytelser, i hele avtaleperioden. Programvare omfatter også tredjeparts programvare (lisens- abonnement- eller skybasert). Hvis det er aktuelt med avrop med varighet utover rammeavtalens varighet, bør det spesifiseres? På grunn av ferieavvikling, kan det ikke forventes svar på spørsmål i ukene 28 til 31.

    Konkurranse8. juli 2022
    16. sep. 2022(Utgått)
  17. Ikt Nordfjord

    Rammeavtale for kjøp av Utstyr til datasenter og rådgjeving mv IKT-Nordfjord 2021

    IKT Nordfjord/Nordfjordnett og deltakande kommuner vil med denne anskaffinga inngå rammeavtale med ein leverandør for kjøp av følgande typer utstyr og tenester: Aksesspunkt, Nettverksutstyr - kantswitch, Nettverkstutstyr – datasenter-/kjerneswitcher, Nettverksutstyr - brannmur, UPS, Server – bladeservere, SAN – disk til eksisterande SAN, Konsulenttenester knytt til utstyr i punkta over Avtalen gjeld for 1 år med einsidig opsjon på lenging 1+1 år, i alt inntil 3 år. Omfanget er uklart, og det påligg ikkje oppdragsgjevar eller kommuane noko prikt på kjøpsvolum etter denne avtalen.

    Resultat9. feb. 2022
  18. Direktoratet For Forvaltning Og Økonomistyring

    Veiledende kunngjøring: invitasjon til markedsdialog ‒ statlig fellesavtale for kjøp av servere

    Direktoratet for forvaltning og økonomistyring (DFØ) v/Statens innkjøpssenter vurderer å inngå en statlig fellesavtale for kjøp av servere (maskinvare). For å sikre at servere er en egnet produktgruppe for en statlig fellesavtale, gjennomfører vi en markedsanalyse rettet mot leverandørmarkedet.

    Planlegging1. feb. 2022
    31. jan. 2022(Utgått)
    500 000 000 kr
  19. Tolletaten

    Anskaffelse av rammeavtale for kjøp av utstyr til IT-infrastruktur, løsninger og kompetanse, med vedlikehold

    Tolletaten har inngått en rammeavtale med Sopra Steria AS for levering av utstyr til IT-infrastruktur, løsninger og kompetanse, inkludert vedlikehold og support. Avtalen dekker Tolletatens behov for servere, nettverks- og kommunikasjonsutstyr, lagring og sikkerhetskopiering, samt konsulenttjenester og strategisk rådgivning. Rammeavtalen sikrer også forvaltning av garantiforpliktelser og bidrar til sikker og stabil drift av etatens IT-infrastruktur. Det var krav om høy kvalitet og oppdragsforståelse, med vektlegging på 60% for kvalitet og 10% for oppdragsforståelse, mens pris ble vektlagt med 30%. Det deltok to leverandører i konkurransen.

    Resultat28. jan. 2022
  20. Trøndelag Fylkeskommune

    Markedsdialog ifbm. kommende anbudskonkurranse for IT-Utstyr i Trøndelag Fylkeskommune

    TRFK seksjon Jus og Anskaffelser og seksjon IKT har igangsatt et anskaffelsesprosjekt som har til hensikt å anskaffe IT-Utstyr. I den forbindelse ønsker vi å gjennomføre en en markedsdialog med potensielle leverandører. Hensikten er å foreta avklaringer knyttet til behov og muligheter, og å bli bedre kjent med markedet. Markedsdialogen gjennomføres som digitale en-til-en møter med påmeldte leverandører. I forkant av dialogmøtene bes leverandørene å forberede svar på spørsmål stilt i pkt. 3 under. Leverandørene kan også gi andre innspill som de mener er relevante.  Hovedprodukter innebærer: Klienter, Skjermer og projektorer, servere, dataromløsninger, videokonferanseutstyr, AV-utstyr, annet periferiutstyr m.m.

    Planlegging8. des. 2021
    7. des. 2021(Utgått)
    400 000 000 kr