Helsetjenestens driftsorganisasjon for nødnett HF (HDO) skal anskaffe en nasjonal digital arkivløsning for opptak av lyd, bilde, video og andre mediefiler, inkludert metadata, typisk kalt en digital bevishåndteringsløsning (DEM). HDO er ansvarlig for driften av en sentralisert kommunikasjonsløsning for alle AMK-sentraler (EMCC), legevaktsentraler (GPOC-Central) og akuttmottak (AED) innen den akuttmedisinske kjede i Norge. Det er denne kommunikasjonsløsningen som mediefilene skal hentes fra og deretter arkiveres i en DEM-løsning. Anskaffelsen bygger på Statens standardavtaler for IKT-anskaffelser, henholdsvis SSA-T (Utvikling- og tilpasningsavtalen) og SSA-V (Vedlikeholdsavtalen). Anskaffelsens omfang er estimert til 15 MNOK eks. mva. Varigheten på SSA-T-avtalen er estimert til 2 år, mens minimum varighet på SSA-V-avtalen er 3 år. Se HDO Konkurransebestemmelser og tilbudsfasen i Mercell for ytterligere informasjon om anskaffelsen. Klikk her https://permalink.mercell.com/199736288.aspx