Søkeresultater for Anbudssøk

  1. Anbudssøk
    50312000 Vedlikehold og reparasjon av datamaskinutstyr

Viser 1-25 av 45 resultater

  1. Politiets Fellestjenester

    Multifunksjonsmaskiner og sikker utskrift

    Politiets Fellestjenester har inngått en avtale med Canon Norge for levering av multifunksjonsmaskiner, skrivere og skannere, samt en kostnadseffektiv tjenesteleveranse for sikker utskrift og skanning. Avtalen har en maksimal totalverdi på 250 millioner kroner. Tjenesten skal fungere sømløst på alle multifunksjonsmaskiner og inkludere enkelte singelfunksjonsmaskiner dersom mulig. Avtalen fokuserer på kvalitet, pris og miljø, med vektlegging på oppdragsforståelse, funksjonalitet, service og support, tjenestenivå, prosjekt og kompetanse. Det var tre tilbydere i konkurransen.

    NorgeResultat3. feb. 2025250 000 000 kr
  2. Stavanger Kommune

    Gjenvinning av EE-avfall og videresalg av brukt IKT utstyr

    Stavanger Kommune trenger kompetanse innen gjenvinning og videresalg av brukt IKT-utstyr for å levere innhenting av EE-avfall, sikker sletting av data, videre gjenbruk og gjenvinning av materialer i Rogaland over 48 måneder til en verdi av 4 000 000 NOK. Oppdraget innebærer å håndtere EE-avfall fra 368 lokasjoner på en miljøvennlig, sirkulær og sikker måte, med ca. 120 avhentinger i året. To viktige formelle krav er at leverandøren må ha økonomisk evne til å gjennomføre kontrakten med en kredittvurdering i risikoklasse 4 eller høyere, og kunne fremlegge attester for miljøsertifisering som ISO 14001 eller tilsvarende.

    NorgeKonkurranse15. nov. 2024
    20. des. 2024(Utgått)
    4 000 000 kr
  3. Simula Research Laboratory AS

    eX³ fase 4 ytterligere ekspansjon med hetereogene noder og InfiniBand NDR topologi

    Simula Research Laboratory AS trenger leverandører med kompetanse innen datateknikk og programvaresystemer for å levere teknologier til forskningsmiljøer i Oslo. Det skal leveres heterogene noder, AMD Epyc-noder med GPGPU-kapasitet, Nvidia "Grace-Hopper" HPC-noder, en liten NDR Infiniband-topologi og Nvidia Bright CM 9.2-lisenser. To viktige formelle krav er at leverandøren må kunne fremlegge attester for kvalitetssikrings- og miljøledelsesstandarder samt ha tilgang på nødvendig teknisk personell eller enheter for kvalitetskontroll.

    NorgeKonkurranse29. nov. 2023
    22. des. 2023(Utgått)
  4. Skatteetaten

    20230058 Rammeavtale og vedlikeholdsavtale for ny backupløsning

    Skatteetaten trenger IT-kompetanse for å levere en ny backupløsning til en verdi av 50 000 000 NOK. Anbudet omfatter etablering av rammeavtale for kjøp og vedlikeholdstjenester for denne nye backupløsningen, som skal fungere parallelt med eksisterende driftsplattform. Et viktig formelt krav er at leverandøren må ha gjennomført minst én relevant leveranse de siste tre årene som oppfyller spesifikke tekniske krav knyttet til brukerkontoer, virtuelle maskiner, lagringskapasitet og deduplisering.

    NorgeKonkurranse5. okt. 2023
    8. nov. 2023(Utgått)
    50 000 000 kr
  5. Skatteetaten

    20230049 Rammeavtale og vedlikeholdsavtale ny serverinfrastruktur

    Skatteetaten trenger teknisk kompetanse for å levere ny serverinfrastruktur til en verdi av 130 000 000 NOK. Konkurransen gjelder etablering av rammeavtale og vedlikeholdsavtale for nye servere, inkludert vedlikeholdstjenester. Et viktig formelt krav er at leverandøren må ha gjennomført minst én leveranse av fysiske servere til en samlet verdi på over 10 millioner ekskl. mva. de siste tre årene, samt hatt vedlikeholdsansvar for dette utstyret.

    NorgeKonkurranse7. juli 2023
    15. aug. 2023(Utgått)
    130 000 000 kr
  6. Skatteetaten

    20230007 rammeavtale og vedlikeholdsavtale ny serverinfrastruktur

    Skatteetaten trenger IT-kompetanse for å levere en ny driftsplattform til en verdi av 130 000 000 NOK. Anbudet gjelder etablering av rammeavtale og vedlikeholdsavtale for nye servere, inkludert vedlikeholdstjenester. Et viktig formelt krav er at leverandøren må ha gjennomført minst én serverleveranse på over 10 millioner ekskl. mva de siste tre årene, samt hatt vedlikeholdsansvar for slik type utstyr.

    NorgeKonkurranse29. juni 2023
    4. aug. 2023(Utgått)
    130 000 000 kr
  7. Politiets Fellestjenester

    Rammeavtale dokumentgranskningsutstyr

    Denne avtalen skal dekke kundens behov for kjøp av utstyr til dokumentgranskning i form av bestrålingsenheter/mikroskop/håndholdt og mindre utstyr/utstyr for automatisert skanning av ID- og reisedokumenter. Avtalen skal i tillegg dekke support, reparasjoner og vedlikehold, samt garanti og eventuelle behov for kurs/opplæring. Anskaffelsen er delt opp i følgende delkontrakter: 1. Delkontrakt 1 Bestrålingsenheter 2. Delkontrakt 2 Standard Mikroskop 3. Delkontrakt 3 Håndholdt og mindre utstyr (UV lamper, luper etc) 4. Delkontrakt 4 Utstyr for automatisert skanning av ID- og reisedokumenter

    NorgeResultat25. mai 2023
  8. Arbeids- Og Velferdsetaten

    Kvalifiseringsfasen - Anskaffelse av klientutstyr som tjeneste

    I dag dekkes behovet for klientutstyr gjennom flere ulike avtaler. Kundens bestillere på de ulike kontorstedene kjøper godkjent utstyr fra leverandørenes nettbutikker. Kontorstedene har lokale budsjetter og eier selv alt utstyret de har kjøpt. Det betyr at kunden har et betydelig antall bestillere over hele landet som bestiller utstyr for sin enhet og betaler for utstyret.   Kunden utfører selv all test og sertifisering av utstyret for bruk hos NAV, og Kundens forvaltning har et betydelig arbeid med oppfølging av avtalene.

    NorgeResultat6. jan. 2023
  9. Bærum Kommune

    Invitasjon til dialogmøter - Klientutstyr som en tjeneste

    Bærum kommune inviterer herved leverandører av klientutstyr til dialogmøter - Onsdag 30. november, torsdag 1. desember eller fredag 2. desember 2022 Hver enkelt leverandør vil bli kalt inn til et privat Teams-møte for å diskutere leverandørens forslag og anbefalinger i mer detalj. Bærum kommune ønsker dialog med markedet for å få innspill til kostnadseffektive og fleksible måter å dekke fremtidige utstyrsbehov innenfor PC-klienter, mobiltelefoner, nettbrett, skjermer og tilleggsutstyr. Bærum kommune vurderer en anskaffelse på dette området og ønsker dialog med markedet for å se på mulighetene som finnes.

    NorgePlanlegging16. nov. 2022
    15. nov. 2022(Utgått)
  10. Forsvarets Logistikkorganisasjon Flo

    2021027802 - Anskaffelse av rammeavtale for kjøp av IKT-utstyr - arbeidsplass

    Formålet med anskaffelsen er å inngå en rammeavtale for kjøp av IKT-utstyr til arbeidsplass. Anskaffelsen av rammeavtale for kjøp av IKT-utstyr for arbeidsplass omfatter følgende: IKT-utstyr til kontorutrusting som pc-klienter i ulike formfaktorer, herunder stasjonære klienter, bærbare klienter og nullklienter. I tillegg omfattes skrivere og tilbehør (periferiutstyr) til pc slik som skjerm, mus, tastatur, webkamera, head sett, KVM-svitsjer og KVM-ekstendere. I tillegg omfattes tilhørende vedlikeholdstjenester for dette materiellet, samt ved behov eksperttjenester for installasjon.

    NorgeResultat12. okt. 2022
  11. Nordre Follo Kommune

    Markedsundersøkelse Rammeavtale for Digitalt utstyr

    Nordre Follo kommune skal inngå rammeavtale om levering av digitalt utstyr. Avtalen skal inngås for hele kommunen, og vi antar at avtalens lengde vil være på 2 år med mulighet for opsjon 1 + 1 år.  Avtalen vil trolig tre i kraft fra sommeren 2022. Vi håper aktuelle leverandører kan være med på å besvare spørsmålene , samt være tilgjengelige for møter 1-1 dersom vi har behov for ytterligere avklaringer.

    NorgePlanlegging28. feb. 2022
    27. feb. 2022(Utgått)
  12. Arbeids- Og Velferdsetaten

    Kvalifiseringsfasen - Anskaffelse av klientutstyr som tjeneste

    I dag dekkes behovet for klientutstyr gjennom flere ulike avtaler. Kundens bestillere på de ulike kontorstedene kjøper godkjent utstyr fra leverandørenes nettbutikker. Kontorstedene har lokale budsjetter og eier selv alt utstyret de har kjøpt. Det betyr at kunden har et betydelig antall bestillere over hele landet som bestiller utstyr for sin enhet og betaler for utstyret.   Kunden utfører selv all test og sertifisering av utstyret for bruk hos NAV, og Kundens forvaltning har et betydelig arbeid med oppfølging av avtalene.

    NorgeKonkurranse17. feb. 2022
    24. mars 2022(Utgått)
  13. Direktoratet For Forvaltning Og Økonomistyring

    Veiledende kunngjøring - Invitasjon til markedsdialog - Statlig fellesavtale for kjøp av PC-utstyr

    DFØ / Statens innkjøpssenter sine statlige fellesavtaler for PC-klienter og PC skjermer utløper i 4. kvartal 2022. Statens innkjøpssenter er nå i en innledende fase for å anskaffe en ny fellesavtale for PC-utstyr som trer i kraft når dagens avtaler utløper. Avtalen vil omfatte PC-klienter, PC-skjermer og eventuelt Mac samt tilhørende utstyr. Den nye avtalen planlegges med en varighet på 2 år med opsjon på forlengelse med inntil 2 år, slik at maksimal varighet kan bli 4 år. Formålet med denne undersøkelsen er å innhente markedets innspill og tilbakemeldinger for hvordan Statens innkjøpssenter best kan gjennomføre anskaffelsen og strukturere ny statlig fellesavtale for PC-utstyr. Leverandørene oppfordres følgelig til å benytte denne muligheten til å gi konstruktive og gode tilbakemeldinger og innspill, tanker, ideer og erfaringer slik at en ny avtale blir hensiktsmessig og attraktiv både for de statlige virksomhetene og leverandørene.

    NorgePlanlegging16. des. 2021
    15. des. 2021(Utgått)
    2 000 000 000 kr
  14. Arbeids- Og Velferdsetaten

    RFI - Klientutstyr som en tjeneste - mobiltelefoner, PC-er, Mac og kjøp av skjermer, nettbrett og tilleggsutstyr

    NAV planlegger en anskaffelse av Klientutstyr som en tjeneste – mobiltelefoner, PC-er, Mac og kjøp av skjermer, nettbrett og tilleggsutstyr. I den forbindelse ønsker NAV en tilbakemelding på spørsmål i vedlagt dokument. NAV har behov for en effektiv og fleksibel måte å dekke sitt fremtidige utstyrsbehov innenfor PC-klienter, MAC, mobiltelefoner, skjermer, nettbrett og tilleggsutstyr. NAV ønsker dialog med markedet for å se på mulighetene for å dekke behovet i størst mulig grad som en tjeneste (men ikke som tradisjonell leasing). Frist for tilbakemelding er torsdag 23.12.2021 kl. 12.00

    NorgePlanlegging6. des. 2021
    5. des. 2021(Utgått)
  15. Forsvarets Logistikkorganisasjon Flo

    2021027802 - Anskaffelse av rammeavtale for kjøp av IKT-utstyr - arbeidsplass

    Formålet med anskaffelsen er å inngå en rammeavtale for kjøp av IKT-utstyr til arbeidsplass. Anskaffelsen av rammeavtale for kjøp av IKT-utstyr for arbeidsplass omfatter følgende: IKT-utstyr til kontorutrusting som pc-klienter i ulike formfaktorer, herunder stasjonære klienter, bærbare klienter og nullklienter. I tillegg omfattes skrivere og tilbehør (periferiutstyr) til pc slik som skjerm, mus, tastatur, webkamera, head sett, KVM-svitsjer og KVM-ekstendere. I tillegg omfattes tilhørende vedlikeholdstjenester for dette materiellet, samt ved behov eksperttjenester for installasjon.

    NorgeKonkurranse12. okt. 2021
    11. okt. 2021(Utgått)
  16. Årdal Kommune

    Kjøp av IKT-utstyr, IKT-tenester, telefonar og microsoftlisensar for Årdal kommune og Lærdal kommune

    Årdal kommune og Lærdal kommune (heretter kalla oppdragsgjevar) skal inngå ny rammeavtale for kjøp av ikt-utstyr, ikt-tenester, telefonar og microsoftlisensar. Vi ynskjer parallelle rammeavtalar med minimum tre leverandørar. Leverandørar som skal levere tilbod må gjere det på heile anskaffinga. Vi treng driftspartnerar som kan hjelpe oss å nå måla våre i digitaliseringsstrategien. Desse må kunne tilby eit breidt spekter med varer og tenester og ha høg digital kompetanse. Vi ser for oss ein IT kvardag der vi er på veg bort fra lokalt drifta datasenter i kommunen (Årdal kommune er i dag vertskommune) til skyløysingar. Kanskje i fyrste omgang ei hybrid løysing med kombinasjon av sky og lokale løysingar. Sikker digitalisering er viktig for oss, så leverandør må ha god kjennskap til kommunemarkedet. All kommunikasjon og alle dokument i denne konkurransen skal føregå/leverast på norsk. Det gjeld også for gjennomføringa av rammeavtalen.

    NorgeKonkurranse18. mai 2021
    16. juni 2021(Utgått)
    40 000 000 kr
  17. Simula Research Laboratory AS

    eX³ fase 3 ytterligere ekspansjon med hetereogene noder

    eX³ prosjektet er et forskningbasert prosjekt som tar sikte på å gå over 5 år med sannsynlighet for forlengelser og utvidelser. Prosjektet formål er å utforske datateknikk og programvarer systemer i en exascale setting. I tillegg til vertsinstitusjonen Simula Research Laboratory så består prosjekt -konsortiumet av driftsorganisasjonen for nasjonale tungregne-ressurser Uninett Sigma2, forskningsgrupper ved NTNU, OsloMET, Universitetet i Tromsø og Universitetet i Bergen, samt tungregne leverandørene Dolphin Interconnect Solutions, Numascale, Graphcore og Fabriscale Technologies. Simula vil bygge og tilby de overnevnte forskningsmiljøer de siste teknologier som er essensielle i en exascale sammenheng, og som kommer til å bli etterspurt i tungregne anskaffelser i fremtiden i de nasjonale regnesenterene.

    NorgeKonkurranse29. apr. 2021
    31. mai 2021(Utgått)
  18. Simula Research Laboratory AS

    Fase 3 ytterligere heterogene noder for eX³ prosjektet

    eX³ prosjektet er et forskningbasert prosjekt som tar sikte på å gå over 5 år med sannsynlighet for forlengelser og utvidelser. Prosjektet formål er å utforske datateknikk og programvarer systemer i en exascale setting. I tillegg til vertsinstitusjonen Simula Research Laboratory så består prosjekt -konsortiumet av driftsorganisasjonen for nasjonale tungregne-ressurser Uninett Sigma2, forskningsgrupper ved NTNU, OsloMET, Universitetet i Tromsø og Universitetet i Bergen, samt tungregne leverandørene Dolphin Interconnect Solutions, Numascale, Graphcore og Fabriscale Technologies. Simula vil bygge og tilby de overnevnte forskningsmiljøer de siste teknologier som er essensielle i en exascale sammenheng, og som kommer til å bli etterspurt i tungregne anskaffelser i fremtiden i de nasjonale regnesenterene.

    NorgeKonkurranse29. apr. 2021
    7. mai 2021(Utgått)