Søkeresultater for Anbudssøk

  1. Anbudssøk
    70122200 Kjøp av jord

Viser 1-22 av 22 resultater

  1. Vestland Fylkeskommune Skyss

    Rammeavtale grunnerververe

    Vestland fylkeskommune ved Bybanen Utbygging forestår utbygging av Bybanen i Bergen. I den forbindelse skal det etableres rammeavtaler på timetjenester for grunnervervtjenester slik at Bybanen Utbygging gis tilstrekkelig tilgang på ekstra ressurser i tillegg til de til enhver tid tilgjengelig interne ressurser i organisasjonen. Valgte leverandører skal bistå Bybanen Utbygging med gjennomføring av grunnerverv til bygging av Bybanen.

    NorgeKonkurranse23. mars 2023
    28. apr. 2023(Utgått)
    30 000 000 kr
  2. Frogn Kommune

    Grunnervervtjenester, rammeavtale

    Konkurransen gjelder levering av konsulenttjenester innen grunnerverv. For en beskrivelse av deltagere i anskaffelsen, se punkt 1.1.1. Anskaffelsen er estimert til å være over EØS-terskelverdi. Behovet er usikkert. Historisk sett har oppdragsgivere handlet for ca. 200 000,- til 300 000,- eks. mva. hver det siste året. Volumet kan variere både opp og ned, og vil i avtaleperioden være avhengig av blant annet oppdragsgivers behov, aktiviteter, budsjettsituasjon og andre rammefaktorer. Maksimalverdi for hver av avtalene, inkludert eventuelle opsjoner og forventet prisstigning: 2 000 000 kroner, eks mva. For nærmere informasjon viser vi til anskaffelsesdokumentene.

    NorgeResultat7. mars 2022
  3. Frogn Kommune

    Grunnervervtjenester, rammeavtale

    Konkurransen gjelder levering av konsulenttjenester innen grunnerverv. For en beskrivelse av deltagere i anskaffelsen, se punkt 1.1.1. Anskaffelsen er estimert til å være over EØS-terskelverdi. Behovet er usikkert. Historisk sett har oppdragsgivere handlet for ca. 200 000,- til 300 000,- eks. mva. hver det siste året. Volumet kan variere både opp og ned, og vil i avtaleperioden være avhengig av blant annet oppdragsgivers behov, aktiviteter, budsjettsituasjon og andre rammefaktorer. Maksimalverdi for hver av avtalene, inkludert eventuelle opsjoner og forventet prisstigning: 2 000 000 kroner, eks mva. For nærmere informasjon viser vi til anskaffelsesdokumentene.

    NorgeKonkurranse4. nov. 2021
    17. jan. 2022(Utgått)
  4. Lier Vei, Vann Og Avløp Kf

    Grunnerverv, rammeavtale

    Konkurransen gjelder rammeavtale om levering av konsulenttjenester innen grunnerverv. Anskaffelsen er estimert til å være OVER EØS-terskelverdi. Estimatet er ikke bindende for oppdragsgiver. Behovet er usikkert. Historisk sett har oppdragsgiver handlet for mellom NOK 1.000.000,- og NOK 1.200.000,- eks. mva. per år de siste årene. Øverste ramme for avtalen vil være på kr 1.500.000,- eks mva per år. Volumet kan variere både opp og ned, og vil i avtaleperioden være avhengig av blant annet oppdragsgivers behov, aktiviteter, budsjettsituasjon og andre rammefaktorer. For nærmere informasjon viser vi til anskaffelsesdokumentene.

    NorgeResultat9. sep. 2021
  5. Lier Vei, Vann Og Avløp Kf

    Grunnerverv, rammeavtale

    Konkurransen gjelder rammeavtale om levering av konsulenttjenester innen grunnerverv. Anskaffelsen er estimert til å være OVER EØS-terskelverdi. Estimatet er ikke bindende for oppdragsgiver. Behovet er usikkert. Historisk sett har oppdragsgiver handlet for mellom NOK 1.000.000,- og NOK 1.200.000,- eks. mva. per år de siste årene. Øverste ramme for avtalen vil være på kr 1.500.000,- eks mva per år. Volumet kan variere både opp og ned, og vil i avtaleperioden være avhengig av blant annet oppdragsgivers behov, aktiviteter, budsjettsituasjon og andre rammefaktorer. For nærmere informasjon viser vi til anskaffelsesdokumentene.

    NorgeKonkurranse11. juni 2021
    18. aug. 2021(Utgått)
  6. Bergen Kommune

    Rammeavtale Grunnerverv 2021

    Bergen kommune v/Bymiljøetaten har behov for konsulentbistand til arbeid med grunnavtaler. Konsulentene må ha utdanning tilsvarande master i rettsvitenskap, jordskiftekandidat eller master i eiendom. Leverandøren må ha tilgang på personell med norsk utdanning tilsvarende master i rettsvitenskap. I særlige tilfeller kan utdanning fra andre nordiske land godkjennes. Leverandøren skal tilby fire navngitte ressurser som skal være hovedressursene i avtalen. Oppdragsgiveren forventer at det av og til vil være behov for flere ressurser.

    NorgeKonkurranse7. mai 2021
    10. juni 2021(Utgått)
    30 000 000 kr
  7. Nye Veier AS

    Grunnervervtjenester - E6 Innlandet

    Nye Veier AS ønsker å inngå kontrakt med én leverandør for hver delkontrakt til å håndtere og bistå med grunnerverv på strekningene som ligger i Nye Veiers portefølje på E6 og E16 i Innlandet. Delkontrakt 1: Grunnerverv på strekningen E6 Moelv – Øyer og E6 Øyer – Otta Delkontrakt 2: Grunnerverv på strekningen E16 Kløfta – Kongsvinger og E6 Kolomoen – Moelv

    NorgeKonkurranse2. juli 2020
    10. aug. 2020(Utgått)
    164 000 000 kr
  8. Statens Vegvesen

    Kjøp av grunnervervstjenester for prosjektet E18 Vestkorridoren i Bærum kommune

    Statens vegvesen Grunnerverv - Utbygging ønsker tilbud på levering av grunnervervstjenester for prosjektet E18 Vestkorridoren i Bærum kommune. Oppdragsgiver utfører de fleste grunnerverv med egne ressurser, men i perioder med stor belastning er det imidlertid behov for kjøp av denne tjenesten. Formålet med anskaffelsen er å utfylle vegvesenets egne grunnervervsressurser på prosjektet.

    NorgeResultat2. apr. 2020
  9. Statens Vegvesen

    Kjøp av grunnervervstjenester for prosjektet E18 Vestkorridoren i Bærum kommune

    Statens vegvesen Grunnerverv - Utbygging ønsker tilbud på levering av grunnervervstjenester for prosjektet E18 Vestkorridoren i Bærum kommune. Oppdragsgiver utfører de fleste grunnerverv med egne ressurser, men i perioder med stor belastning er det imidlertid behov for kjøp av denne tjenesten. Formålet med anskaffelsen er å utfylle vegvesenets egne grunnervervsressurser på prosjektet.

    NorgeKonkurranse18. des. 2019
    3. feb. 2020(Utgått)
  10. Oslo Kommune Vann- Og Avløpsetaten

    Naboansvarlig (grunneieravtaler) til Prosjektet Ny Vannforsyning Oslo

    Bakgrunnen for prosjektet er at Oslo kommune må styrke sin overordnede vannforsyning med en bedre reserve- og beredskapsvannforsyning, samt tilrettelegge for å møte en betydelig befolkningsvekst i byen i årene som kommer. Vannforsyningen i Oslo tilfredsstiller ikke kravene i Drikkevannsforskriften hva gjelder reservevannkapasitet. Mattilsynet har i en periode etterlyst tiltak og oversendte 3.4.2017 et pålegg om å etablere en fullgod reservevannforsyningProsjektet omfatter ny kilde- og vannbehandlingskapasitet samt innføring av vann fra ny kilde på stamnettet.Prosjektet har startet oppbyggingen av den organisasjonen som skal prosjektere og bygge vannbehandlingsanlegget. Naboansvarlig er en rolle det er konkludert at skal inngå i organiseringen. Naboansvarlig er prosjektets daglige representant utad mot naboer og skal ivareta alle aspekter med prosjektets grensesnitt mot naboer.Vedkommende som engasjeres i rollen som naboansvarlig inngår i arbeidet med forberedende aktiviteter frem mot oppstart av utbyggingen hvor nødvendige forutsetninger må være på plass.Rollens innhold endrer seg i retning av vedlikehold og oppfølging av relasjoner i byggefasen.Rolle har også ansvaret for å fremforhandle og følge opp nødvendige grunneieravtaler, lede arbeidet med kartlegging av grunneieres interesser og installasjoner som kan påvirkes av byggingen. Naboansvarlig skal også lede arbeidet med tilstandskartlegging generelt langs tunneltraseene og vannbehandlingsanlegget.Prosjektet vil berøre grunneiere på forskjellige måter. Det vil bli behov for å inngå avtaler om kjøp av grunn, deponi på grunn, leie av grunn til riggområder, adkomstrett, ivareta problemstillinger som belastninger fra støy og vibrasjoner, erstatninger for brønner etc.

    NorgeResultat12. okt. 2019
  11. Oslo Kommune Vann- Og Avløpsetaten

    Naboansvarlig (grunneieravtaler) til Prosjektet Ny Vannforsyning Oslo

    Bakgrunnen for prosjektet er at Oslo kommune må styrke sin overordnede vannforsyning med en bedre reserve- og beredskapsvannforsyning, samt tilrettelegge for å møte en betydelig befolkningsvekst i byen i årene som kommer. Vannforsyningen i Oslo tilfredsstiller ikke kravene i Drikkevannsforskriften hva gjelder reservevannkapasitet. Mattilsynet har i en periode etterlyst tiltak og oversendte 3.4.2017 et pålegg om å etablere en fullgod reservevannforsyningProsjektet omfatter ny kilde- og vannbehandlingskapasitet samt innføring av vann fra ny kilde på stamnettet.Prosjektet har startet oppbyggingen av den organisasjonen som skal prosjektere og bygge vannbehandlingsanlegget. Naboansvarlig er en rolle det er konkludert at skal inngå i organiseringen. Naboansvarlig er prosjektets daglige representant utad mot naboer og skal ivareta alle aspekter med prosjektets grensesnitt mot naboer.Vedkommende som engasjeres i rollen som naboansvarlig inngår i arbeidet med forberedende aktiviteter frem mot oppstart av utbyggingen hvor nødvendige forutsetninger må være på plass.Rollens innhold endrer seg i retning av vedlikehold og oppfølging av relasjoner i byggefasen.Rolle har også ansvaret for å fremforhandle og følge opp nødvendige grunneieravtaler, lede arbeidet med kartlegging av grunneieres interesser og installasjoner som kan påvirkes av byggingen. Naboansvarlig skal også lede arbeidet med tilstandskartlegging generelt langs tunneltraseene og vannbehandlingsanlegget.Prosjektet vil berøre grunneiere på forskjellige måter. Det vil bli behov for å inngå avtaler om kjøp av grunn, deponi på grunn, leie av grunn til riggområder, adkomstrett, ivareta problemstillinger som belastninger fra støy og vibrasjoner, erstatninger for brønner etc.

    NorgeKonkurranse12. okt. 2019
    11. okt. 2019(Utgått)
  12. Vestviken Interkommunale Vei-, Vann- Og Avløpsselskap Iks

    Grunnerverv - rammeavtale

    Anskaffelsens formål og omfang Konkurransen gjelder rammeavtale om levering av konsulenttjenester innen grunnerverv for VIVA IKS.Anskaffelsens verdi anslåes til: NOK 400.000,- eks mva pr år. Volumet må betraktes som et anslag og er ikke bindende.For nærmere informasjon viser vi til del 2, kravspesifikasjon. Deltilbud og alternative tilbud Det er ikke adgang til å gi tilbud på deler av oppdraget, og ei heller alternative tilbud. Oppdragsgiver har vurdert å dele opp oppdraget jf. FOA §19-4, men dette er ikke hensiktsmessig for denne anskaffelsen.

    NorgeKonkurranse11. aug. 2017
    4. sep. 2017(Utgått)