Søkeresultater for Anbudssøk

  1. Anbudssøk
    72212517 Utviklingstjenester relatert til IT programvarepakke

Viser 1-25 av 27 resultater

  1. Bir AS

    Konsulenttjenester til IT og digitalisering

    Bir AS har inngått en rammeavtale med Deloitte AS, Sopra Steria AS, Bouvet Norge AS, Capgemini Norge AS, Knowit AS og Blinq Vest AS for levering av konsulenttjenester innen IT og digitalisering. Avtalen har en varighet på 4 år og en total verdi på 65 millioner kroner. Tjenestene skal leveres i Vestland og dekker områder som IT-plattform, drift, informasjonssikkerhet og digitalisering. Leverandørene må kunne dokumentere kompetanse gjennom 2 referanseprosjekter fra 2020 eller nyere, samt tilby 3 nøkkelpersoner med relevant erfaring. Konkurransen mottok 5 tilbud.

    NorgeResultat16. mai 202565 000 000 kr
  2. Nasjonal Kommunikasjonsmyndighet

    Dynamisk innkjøpsordning - bistand til IT- og tjenesteutvikling

    Nasjonal kommunikasjonsmyndighet trenger bistand til IT- og tjenesteutvikling gjennom en dynamisk innkjøpsordning med en maksimal totalverdi på 45 millioner kroner over 3 år. Ordningen omfatter rådgivning, bistand og prosjektledelse innen flere kategorier, inkludert prosjektledelse, teknisk arkitekturarbeid, tjeneste- og brukergrensesnittdesign, utvikling og integrasjoner, dataanalyse, sikkerhetstjenester, lokal IT-drift, drift av skyplattform, og drift av IT-infrastruktur i Azure. Kvalifikasjonskravene finner du i konkurransegrunnlaget.

    NorgeDynamisk innkjøpsordning25. apr. 2025
    2. juni 2025(10 dager)
    45 000 000 kr
  3. Nasjonal Kommunikasjonsmyndighet

    Dynamisk innkjøpsordning - Bistand til IT- og tjenesteutvikling

    Nasjonal Kommunikasjonsmyndighet trenger bistand til IT- og tjenesteutvikling gjennom en dynamisk innkjøpsordning over 3 år, med en maksimal totalverdi på 45 millioner kroner. Ordningen omfatter rådgivning, bistand og prosjektledelse innen områder som prosjektledelse, teknisk arkitekturarbeid, tjeneste- og brukergrensesnitt-design, utvikling og integrasjoner, dataanalyse, sikkerhetstjenester, lokal IT-drift, drift av skyplattform, og drift av IT-infrastruktur i Azure. Det er en to-trinns prosedyre, og kvalifikasjonskravene finner du i konkurransegrunnlaget.

    NorgeDynamisk innkjøpsordning3. apr. 2025
    6. mai 2025(Utgått)
    45 000 000 kr
  4. Utlendingsdirektoratet

    Utvikling og vedlikehold av systemløsninger i utlendingsforvaltningen - prekvalifisering

    Utlendingsdirektoratet trenger utvikling og vedlikehold av systemløsninger for utlendingsforvaltningen, med kontrakter som skal etableres med inntil to leverandører over en periode på 5 år. Tjenestene omfatter datatjenester som rådgivning, programvareutvikling, internett og systemstøtte. Tildelingskriteriene er basert på kvalitet med en vekting på 65% og pris med en vekting på 35%. Kvalifikasjonskrav inkluderer erfaring fra lignende leveranser.

    NorgeKonkurranse20. feb. 2023
    27. mars 2023(Utgått)
  5. Domstolene I Norge

    Rammeavtale for konsulenttjenester – Generell rådgivning IT og digitalisering

    Domstoladministrasjonen («DA» eller «Oppdragsgiver») er en statlig institusjon som har ansvaret for den sentrale administrasjonen av de alminnelige domstolene og jordskifterettene blant annet på områdene økonomi, organisasjonsutvikling, kompetansetiltak, kommunikasjon og IKT-systemer. DA har ca. 155 ansatte og holder til i Trondheim. DA er domstolenes og jordskifterettenes støttespiller og koordinerende serviceorgan. I tillegg har DA administrativ styringsfunksjon og tilsyn med domstolenes og jordskifte-rettenes måloppnåelse. DA skal bidra til utvikling av domstolene og jordskifterettene slik at de er best mulig i stand til å møte utfordringene de stilles ovenfor. De alminnelige domstolene består av tre instanser: Norges Høyesterett, 6 lagmanns-retter og 23 tingretter. Domstolene dømmer både i sivile saker og straffesaker. Når DA omtales i dette konkurransegrunnlaget, innbefatter det også de alminnelige domstolene og jordskifterettene.

    NorgeResultat3. feb. 2023
  6. Domstolene I Norge

    Rammeavtale for konsulenttjenester – Generell rådgivning IT og digitalisering

    Domstolene i Norge søker leverandører for en rammeavtale om konsulenttjenester innen generell rådgivning for IT og digitalisering, med en maksimal totalverdi på 120 millioner kroner over 2 år. Avtalen omfatter tjenester som rådgivning, programvareutvikling, internett og systemstøtte, og skal støtte domstolenes utvikling og møte utfordringer innen disse områdene. Tildelingskriteriene vektlegger kvalitet, med 45% for tilbudt team og kompetanse, 10% for oppdragsforståelse, og 45% for pris. Kvalifikasjonskrav inkluderer dokumentasjon av tre relevante referanseprosjekter fra de siste tre årene, samt sertifiseringer som ISO 9001 for kvalitetssikring og ISO 14001 for miljøledelse. Leverandøren må også ha et velfungerende kvalitetssikrings- og miljøledelsessystem.

    NorgeKonkurranse16. nov. 2022
    19. des. 2022(Utgått)
    120 000 000 kr
  7. Trondheim Renholdsverk AS

    Kjøp av system for deklarering og logistikk av farlig avfall

    Oppdragsgiver skal anskaffe et verktøy for deklarering og logistikk av farlig avfall. Vår målsetning er å automatisere, digitalisere, effektivisere og forenkle hverdagen til vår fagavdeling for farlig avfall. Det å kunne logge mest mulig en plass, en gang og få helheten fra forbruker til lager og videre til sluttbehandler er et viktig aspekt. Avdeling for farlig avfall trenger et program som tar hånd om registrering av farlig avfall opp mot avfallsdeklarering.no, emballasje, lagerstyring og rapportering i ett og samme program. Programmet må kunne rapportere alt av sporing på farlig avfall til enhver tid med opplysninger som økonomi, mottaker, produsent, kommunalt avfall, husholdning og næringsavfall. Dette skal være en løsning som er basert på en digital hverdag, hvor papirflyt er en unødvendighet og som gjør driftskostnadene godt synlig for økonomisk innsyn og rapportering. Det skal også være muligheter for integrasjon til andre systemer.

    NorgeKonkurranse13. juni 2022
    9. aug. 2022(Utgått)
  8. Trondheim Kommune

    Leverandørkonferanse for Aktivitetsportal for helse og velferd

    Trondheim kommune inviterer aktører innenfor IKT-næringen til dialog knyttet til Trondheim kommune sin planlagte anskaffelse av en løsning for planlegging, organisering og kommunikasjon mellom ansatte, frivillige og pårørende rundt aktiviteter for beboere på helse- og velferdssenter. Formålet med dialogkonferansen er å presentere Trondheim kommune sine behov og målsettinger, få innsikt i leverandørmarkedet samt forberede markedet på behovet og motivere markedet til å levere innspill på løsninger hvor behovene best dekkes. Dialogen vil bli gjennomført i 2 deler, hvor leverandørene selv velger om de vil delta i en eller flere av delene: •Del 1 – Dialogkonferanse – presentasjon av Trondheim kommune sine behov og målsettinger for løsninger. •Del 2 – Mulighet for én til én-møter hvor leverandører gis anledning til å presentere sine løsningsforslag, basert på utarbeidede personas og scenarier fra kommunen. (Disse møtene ønskes gjennomført samme dag og i etterkant av dialogkonferansen). Se vedlagt dokument med beskrivelser av scenarier og personas.

    NorgePlanlegging4. apr. 2022
    3. apr. 2022(Utgått)
  9. Miljødirektoratet

    Elektronisk jegerprøveeksamen

    Jegerprøveeksamen har vært gjennomført elektronisk siden 1. januar 2013. Da avtalen med nåværende Leverandør utløper 31. desember 2022, foretar Miljødirektoratet nå et nytt tjenestekjøp for drift av elektronisk jegerprøveeksamen fra 1. januar 2023. Tjenesten omfatter også elektronisk eksamen for jegerprøveinstruktører. Hvert år er det ca. 11 000 personer som avlegger jegerprøven og ca. 100 personer som tar instruktøreksamen.

    NorgeKonkurranse10. sep. 2021
    15. okt. 2021(Utgått)
  10. Trondheim Renholdsverk AS

    Kjøp av system for deklarering og logistikk av farlig avfall

    Oppdragsgiver skal anskaffe et verktøy for deklarering og logistikk av farlig avfall. Vår målsetning er å automatisere, digitalisere, effektivisere og forenkle hverdagen til vår fagavdeling for farlig avfall, det å logge mest mulig en plass, en gang og få helheten fra forbruker til lager og videre til sluttbehandler. Avdeling for farlig avfall trenger et program som tar hånd om kjøreordrer, registrering av farlig avfall opp mot avfallsdeklarering.no, emballasje og lagerstyring i ett og samme program. Programmet må kunne rapportere alt av sporing på farlig avfall til enhver tid med opplysninger som økonomi, mottaker, produsent, kommunalt avfall, husholdning og næringsavfall. Dette skal være en løsning som er basert på en digital hverdag, hvor papir flyt er en unødvendighet og som gjør driftskostnadene godt synlig for økonomisk innsyn og rapportering. Det skal også være muligheter for integrasjon til andre systemer.

    NorgeResultat7. apr. 2021
  11. Trondheim Renholdsverk AS

    Kjøp av system for deklarering og logistikk av farlig avfall

    Oppdragsgiver skal anskaffe et verktøy for deklarering og logistikk av farlig avfall. Vår målsetning er å automatisere, digitalisere, effektivisere og forenkle hverdagen til vår fagavdeling for farlig avfall, det å logge mest mulig en plass, en gang og få helheten fra forbruker til lager og videre til sluttbehandler. Avdeling for farlig avfall trenger et program som tar hånd om kjøreordrer, registrering av farlig avfall opp mot avfallsdeklarering.no, emballasje og lagerstyring i ett og samme program. Programmet må kunne rapportere alt av sporing på farlig avfall til enhver tid med opplysninger som økonomi, mottaker, produsent, kommunalt avfall, husholdning og næringsavfall. Dette skal være en løsning som er basert på en digital hverdag, hvor papir flyt er en unødvendighet og som gjør driftskostnadene godt synlig for økonomisk innsyn og rapportering. Det skal også være muligheter for integrasjon til andre systemer.

    NorgeKonkurranse22. des. 2020
    26. jan. 2021(Utgått)
  12. Integrerings- Og Mangfoldsdirektoratet

    Markedsundersøkelse - digitalisering og automatisering av tilskuddsforvaltning

    Integrerings- og mangfoldsdirektoratets (IMDi) har behov for modernisert, digitalisert og sikker forvaltning av tilskuddsordninger for bosetting av flyktninger. Målet for fremtidig tilskuddsforvaltning er å heldigitalisere prosessflyten og automatisere de tilskuddssakene som har et fullstendig vurderingsgrunnlag og som ikke krever skjønnsmessig vurdering. IMDi søker innspill fra markedet til hvordan leverandørenes produkter, tjenester og leveranser kan understøtte IMDIs målsetninger på tilskuddsområdet, samt veien dit. Se vedlagt markedsundersøkelse og behovsbeskrivelse inkl. problemstillinger som ønskes besvart.

    NorgePlanlegging22. nov. 2019
    21. nov. 2019(Utgått)
  13. Helse Midt-norge Rhf

    Regional anskaffelse av ny løsning for PAS/EPJ med tilhørende system og tjenester

    Helse Midt-Norge RHF, helseforetakene i foretaksgruppen ("HMN"), og Trondheim kommune, sammen med de andre kommunene i helseregion Midt-Norge (Møre og Romsdal, Nord-Trøndelag og Sør-Trøndelag), har inngått kontrakt for levering av en ny elektronisk pasientjournal med tilgrensende systemer og tjenester for spesialist- og primærhelsetjenesten (heretter "PAS/EPJ-løsningen"), inkludert fastleger i Midt-Norge. En ny felles PAS/EPJ-løsning vil erstatte HMNs og kommunenes eksisterende løsninger og gi en betydelig forbedret funksjonalitet, inkludert elektronisk samhandling mellom enheter for å støtte kliniske forløp på tvers av organisatoriske grenser og grensesnitt, legge til rette for aktiv involvering av innbyggerne i deres egen helse, og innsamlingen av helsedata til organisasjons-, utviklings- og forskningsformål.

    NorgeResultat15. apr. 2019
  14. Tolletaten

    Anskaffelse av avtale om utvikling og leveranse av sentral prosesseringsløsning for kjøretøy- og kjennemerkegjenkjenning

    Tolletaten v/Tolldirektoratet (Toll) har gjennomført konkurranse med forhandling for anskaffelse av sentral prosesseringsløsning med tilhørende grensesnitt for ny kjøretøy- og kjennemerkegjenkjenningsløsning. Anskaffelsen omfattet også avtale for vedlikehold og videreutvikling av løsningen samt å levere bistand til planlegging og gjennomføring av utrulling av kamera og sensorteknologi. Opsjon på avtale for drift av løsningen inngikk også som en del av anskaffelsen, men var frivillig for leverandørene å levere tilbud på. Toll har gjennomført anskaffelsen på vegne av Toll, Statens vegvesen (SVV) og Politi- og lensmannsetaten (Politiet). Politiet har opsjon på å etablere en egen sentral prosesseringsløsning.

    NorgeResultat13. sep. 2018
  15. Digitaliseringsdirektoratet

    Invitasjon til markedsdialog - selvdeklarasjon av selvbetjeningssautomater

    Prosjektets målsetning er et digitalt verktøy og en effektiv metode for å kontroller og innhente relevant data om selvbetjeningautomater i Norge. Formålet med innhentingen er å kontrollere om selvbetjeningsautomater oppfyller kravene i forskrift for universell utforming av IKT. For å kartlegge hvilke løsninger som finnes i markedet ønsker vi å ha en Markedsdialog. Vi vil utforske om det finnes eksisterende løsninger som kan dekke hele eller deler av behovet. En dialog med markedet vil hjelpe oss med å vurdere forskjellige metoder å utføre tilsyn på, og vi trenger forslag til hvordan vi skal utføre første kontakt med virksomheter, og oppfølging av tilsyn.

    NorgePlanlegging27. mars 2018
    26. mars 2018(Utgått)
  16. Tolletaten

    Anskaffelse av avtale om utvikling og leveranse av sentral prosesseringsløsning for kjøretøy- og kjennemerkegjenkjenning

    Tolletaten v/Tolldirektoratet (Toll) inviterer til konkurranse med forhandling i forbindelse med anskaffelse av sentral prosesseringsløsning med tilhørende grensesnitt for ny kjøretøy- og kjennemerkegjenkjenningsløsning. Anskaffelsen omfatter i tillegg avtale for vedlikehold og videreutvikling av løsningen samt å levere bistand til planlegging og gjennomføring av utrulling av kamera og sensorteknologi. Opsjon på avtale for drift av løsningen inngår også som en del av anskaffelsen, men er frivillig for leverandørene å levere tilbud på. Toll gjennomfører anskaffelsen på vegne av Toll, Statens vegvesen (SVV) og Politi- og lensmannsetaten (Politiet). Politiet skal ha opsjon på å etablere en egen sentral prosesseringsløsning.

    NorgeKonkurranse14. des. 2017
    15. jan. 2018(Utgått)
  17. Trondheim Kommune

    FDVU-system for Trondheim eiendom

    I løpet av perioden 2017 2018 skal et digitalt FDVUsystem (DMFS Digital Management Facility System) anskaffes og implementeres som styring og støtte for arbeidsprosessene som er beskrevet i SSAT Bilag 1 Vedlegg 01 Dagens situasjon. Trondheim eiendom ønsker fortrinnsvis å kjøpe et ferdig utviklet FDVU verktøy som det kan gjøres ønskede tilpasninger i og nødvendige integrasjoner med. FDVU systemet som anskaffes skal være standardisert og ha kapasitet til å håndtere mer enn 1,1 million kvadratmeter areal for alle typer formålsbygg; skoler, barnehager, helse og velferdssentre og andre helsebygg, kultur, administrasjons og idrettsbygg med tilhørende uteområder og ca 4 000 kommunale utleieboliger hvorav 3 000 i eide bygg og 1 000 i ulike borettslag/sameier.

    NorgeResultat29. sep. 2017