Søkeresultater for Anbudssøk

  1. Anbudssøk
    72261000 Programvaresupport

Viser 1-25 av 416 resultater

  1. Riksrevisjonen

    Anskaffelse av Programvare for styrt og sikker filoverføring (MFT) - ny kunngjøring

    Riksrevisjonen trenger programvare for styrt og sikker filoverføring (MFT) som en rammeavtale over 3 år, med en maksimal totalverdi på 5 millioner kroner. Programvaren skal muliggjøre sikker, styrt og overvåket sending og mottak av filer mellom Riksrevisjonen og andre offentlige/statlige virksomheter, og skal kjøre på egne servere hos Riksrevisjonen i Oslo. Den bør også ha funksjonalitet for lagring både on-premise og i fremtidige skyløsninger. Tildelingskriteriene er pris (35%) og kvalitet (65%).

    Konkurranse8. okt. 2025
    10. nov. 2025(26 dager)
    5 000 000 kr
  2. Ålesund Kommune

    Anskaffelse - Systemstøtteverktøy for konkurransegjennomføringsverktøy (KGV) og kontraktoppfølgingsverktøy (KAV)

    Ålesund Kommune planlegger anskaffelsen av en ny KGV- og KAV-løsning og sender med dette på høring et tidlig utkast til kravspesifikasjon for å kvalitetssikre innholdet før utarbeidelse av endelige konkurransedokumenter. Leverandører inviteres til å gi innspill til denne anskaffelsen ved å gjennomgå det vedlagte utkastet til kravspesifikasjon, samt et sett med scenarioer for løsningsdemonstrasjon og praktiske oppgavebeskrivelser.

    Planlegging3. okt. 2025
    24. nov. 2025(40 dager)
  3. Artsdatabanken

    Rammeavtale for drift og utvikling av nettsider og Drupal publiseringsløsning

    Artsdatabanken har inngått en rammeavtale med Bouvet Norge AS for levering av tjenester knyttet til drift, vedlikehold og utvikling av organisasjonens nettside Artsdatabanken.no og publiseringsløsning (Drupal 11). Avtalen har en varighet på 4 år og en maksimal total verdi på 5 millioner kroner. Tjenestene inkluderer teknisk drift, feilretting, videreutvikling, integrasjon mot eksterne datakilder og teknisk rådgivning. Det ble lagt vekt på kompetanse og erfaring hos nøkkelpersonell, forståelse av oppdraget, relevans og kvalitet på tidligere gjennomførte oppdrag, kvalitetssikringssystemer og metodikk, samt leverandørens bidrag til reduksjon av klimagassutslipp og energieffektivisering.

    Resultat2. okt. 20255 000 000 kr
  4. Utenriksdepartementet

    Fagsystemet EØS- og Schengen notatbase

    Utenriksdepartementet har inngått en avtale med Computas AS om å levere fagsystemet EØS- og Schengen notatbase som en SaaS-tjeneste, inkludert support, vedlikehold og drift, til en total verdi på 21 195 900 kroner. Formålet er å legge til rette for tidlig involvering og påvirkning i EØS- og Schengenarbeidet, effektiv gjennomføring av EØS-regelverk, og god informasjon til Stortinget, norsk næringsliv og norske borgere. Det var 11 leverandører som deltok i konkurransen.

    Resultat24. sep. 202551 000 000 kr
  5. Innlandet Fylkeskommune

    Invitasjon til markedsdialog – for fremtidig anskaffelse av konkurransegjennomføringsverktøy (KGV) med tilhørende opsjoner

    Innlandet Fylkeskommune planlegger anskaffelsen av et moderne og brukervennlig konkurransegjennomføringsverktøy (KGV) med tilhørende opsjoner, som skal bidra til økt effektivitet i innkjøpsarbeidet, redusere kompleksiteten, automatisere prosesser, forbedre etterlevelse av regelverk, og støtte digitalisering med fremtidig integrasjon av kunstig intelligens. Leverandører inviteres til å melde seg på markedsdialogen for å gi innspill til den fremtidige anskaffelsen.

    Planlegging18. sep. 2025
    18. jan. 2026(95 dager)
    20 000 000 kr
  6. Direktoratet For Høyere Utdanning Og Kompetanse

    Påmeldingssystem

    Direktoratet for høyere utdanning og kompetanse (HK-dir) trenger et moderne, brukervennlig og skalerbart påmeldingssystem som en SaaS-løsning, inkludert drift, brukerstøtte, opplæring og integrasjon, for en rammeavtale over 3 år med en maksimal totalverdi på 1,3 millioner kroner. Systemet skal håndtere påmelding til arrangementer, deltakerkommunikasjon (SMS/e-post), innsjekk, fakturering og rapportering, og støtte både gratis- og betalingsarrangementer, samt integreres med HK-dirs økonomisystem Unit4 ERP.

    Konkurranse11. sep. 2025
    9. okt. 2025(Utgått)
    1 300 000 kr
  7. Oslo Kommune Bymiljøetaten

    RFI/Markedsundersøkelse - Tjenester innenfor parkeringsområde

    Oslo Kommune Bymiljøetaten planlegger anskaffelsen av tjenester innenfor parkeringsområde, med en estimert total verdi på 2,4 millioner kroner. Formålet er å innhente informasjon, innsikt og innspill fra markedet knyttet til mulige løsninger som kan dekke hele eller deler av oppdragsgivers behov. Leverandører kan gi tilbakemelding ved å svare på en RFI (Request for Information).

    Planlegging28. aug. 2025
    29. aug. 2025(Utgått)
    2 400 000 kr
  8. Helsetjenestens Driftsorganisasjon For Nødnett Hf

    Anskaffelse av rammeavtale på Ribbon Support

    Helsetjenestens Driftsorganisasjon For Nødnett Hf trenger en rammeavtale for support og vedlikehold av Ribbon Communications, med en maksimal totalverdi på 45 millioner kroner. Avtalen skal sikre kontinuerlig og periodisk vedlikehold av Ribbon programvare og maskinvare, tilgang til oppgraderinger og nye versjoner, samt nødvendig støtte til driftsteamet og mulighet for tilleggskjøp og lisensutvidelser. Tjenestene skal leveres i Innlandet. Tildelingskriteriene er beste kvalitet (60%) og beste pris (40%).

    Konkurranse25. aug. 2025
    22. sep. 2025(Utgått)
    45 000 000 kr
  9. Arbeids- Og Velferdsetaten

    Kvalifisering Microsoft LSP

    Arbeids- og velferdsetaten (Nav) trenger en rammeavtale med en Microsoft Licensing Solution Provider (LSP) for videreføring av Navs eksisterende Microsoft-portefølje over 4 år, med en estimert totalverdi mellom 520 og 640 millioner kroner, og en maksimal verdi på 750 millioner kroner. Avtalen omfatter levering av Microsoft-vedlikehold, skytjenester, programvare, lisenser, suppleringslisenser, tilleggsprodukter, support, samt rådgivning og konsulenttjenester. Leverandøren må ha LSP-status og skal bidra til optimalisering av Navs lisensportefølje, samt gi støtte og rådgivning for best mulig utnyttelse av Microsoft-produktene. Tildelingskriteriene er 30% pris og 70% kvalitet.

    Konkurranse25. juni 2025
    15. aug. 2025(Utgått)
    750 000 000 kr
  10. Sandnes Kommune

    Intensjonskunngjøring - Midlertidig avtale for konsulenter til feilretting og konfigurering av IAM-løsning

    Sandnes Kommune har til hensikt å inngå en midlertidig avtale med Advania Norge AS for levering av konsulenter på timebasis for feilretting og konfigurering av kommunens IAM-løsning, OpenText Identity Manager. Avtalen dekker en periode på 1 år med mulighet for forlengelse med ytterligere 1 år, og har en estimert verdi på 500 000 kroner. Leveransen skjer i Rogaland, og avtalen er nødvendig for å sikre kontinuitet i feilretting og konfigurering av IAM-løsningen inntil en ny konsulentavtale er på plass.

    Resultat25. juni 2025
  11. Havforskningsinstituttet

    25/01208 - Intensjonskunngjøring for avtale om forvaltning av Smart Fish systemer for RFID-merking og gjenfangst av pelagisk fisk

    Havforskningsinstituttet har til hensikt å inngå en avtale med Smart Sea Systems AS for forvaltning av Smart Fish systemer, som inkluderer RFID-merking og gjenfangst av pelagisk fisk. Tjenestene omfatter drift av plattformen, toktsupport, oppfølging av tredjepartsbruk, mindre videreutvikling av systemet, samt kompetanseoverføring til oppdragsgiver. Leveransen skjer i Vestland, og avtalen fokuserer på programvaresupport.

    Resultat23. juni 2025
  12. Ringerike Kommune

    Prekvalifisering - Anskaffelse av IAM-løsning (trinn 1)

    Ringerike Kommune trenger en Identity and Access Management-løsning (IAM-løsning) for å administrere digitale identiteter og tilganger på en sikker og effektiv måte. Løsningen skal integreres med kommunens ERP-system og sikre automatisert brukeradministrasjon, rollebasert tilgangsstyring, og etterlevelse av personvernkrav. Det er viktig at løsningen er robust, skalerbar og tilpasset offentlig sektors krav. Tildelingskriteriene inkluderer oppfyllelse av oppdragsgivers behov (25%), pris (25%), brukervennlighet (15%), fleksibilitet og utviklingsmuligheter (10%), plan for etablering og tilbudte ressurser (15%), samt tjenestenivå og standardiserte kompensasjoner (10%). Kvalifikasjonskrav inkluderer dokumentasjon av relevant høyere utdannelse, erfaring, kurs og sertifiseringer for nøkkelpersoner.

    Konkurranse17. juni 2025
    18. juli 2025(Utgått)
  13. Oslo Kommune, Byrådsavdeling For Utdanning

    Tjeneste for opptak og plassadministrasjon i barnehager for Oslo kommune

    Oslo Kommune, Byrådsavdeling For Utdanning, har inngått en avtale med Visma Flyt AS for levering av en tjeneste for opptak, plassadministrasjon og kommunikasjon i barnehager i Oslo. Avtalen har en varighet på 3 år og en total verdi på 40 millioner kroner. Tjenesten omfatter datatjenester som rådgivning, programvareutvikling, internett og systemstøtte, og det ble lagt vekt på kvalitet, etablering og opplæring, samt tjenestenivå i vurderingen av tilbudene. Det var ingen krav til miljøhensyn på grunn av anskaffelsens uvesentlige klimaavtrykk. Fire leverandører deltok i konkurransen.

    Resultat11. juni 202570 000 000 kr
  14. Arbeids- Og Velferdsetaten

    Høring Microsoft LSP

    Arbeids- og velferdsetaten (Nav) planlegger anskaffelsen av programvare og skytjenester innen Microsoft-porteføljen, med en estimert rammeavtaleverdi på 520-640 millioner kroner ekskl. mva. for hele avtaleperioden (2+1+1 år). Leverandører med LSP-status oppfordres til å gi innspill til deler av konkurransegrunnlaget, inkludert Bilag 1-9, og kan finne nærmere instrukser i det vedlagte dokumentet "Høring Microsoft LSP".

    Planlegging27. mai 2025
    16. juni 2025(Utgått)
    640 000 000 kr
  15. Oslo Kommune Bymiljøetaten

    150-BYM-2024 Prosjekthotell

    Oslo Kommune Bymiljøetaten trenger et prosjekthotell med tilhørende prosjektrom for dokument- og filhåndtering ved bygg- og anleggsprosjekter, som skal leveres som en komplett tjenesteløsning over 8 år. Prosjekthotellet vil bli brukt av ansatte i Bymiljøetaten, eksternt engasjerte og kontraktsparter, og skal håndtere prosjektmateriale som tegninger, modellfiler, referater, rapporter, endringshåndtering, avviksmeldinger, bilder m.m. Tjenesten skal dekke behovet for prosjekthotell på 30-40 av de omtrent 240 entrepriseprosjektene som gjennomføres årlig. Leveransen skal skje i Oslo, og det er ingen spesifikke kvalifikasjonskrav utover de generelle kravene til lovlig etablering.

    Konkurranse23. mai 2025
    25. juni 2025(Utgått)
  16. Utenriksdepartementet

    Anskaffelse av driftsleverandør for skybasert IKT-plattform for Direktoratet for eksportkontroll og sanksjoner (DEKSA)

    Utenriksdepartementet har inngått en avtale med Intility AS for levering av driftsleverandørtjenester for en skybasert IKT-plattform til Direktoratet for eksportkontroll og sanksjoner (DEKSA). Tjenesten skal dekke funksjoner, sikkerhet, integrasjoner, samt drift, support og vedlikehold for om lag 40 brukere. Avtalen har en varighet på 3 år med en total kontraktsverdi på 11 136 012 kroner. Det var krav om fleksibilitet for å tilpasse tjenesten til dynamiske behov og endrede arbeidsprosesser. Fem leverandører deltok i konkurransen.

    Resultat19. mai 202525 000 000 kr
  17. Statens Vegvesen

    Anskaffelse av chatbot som en tjeneste

    Statens Vegvesen har inngått en avtale med Kindly AS for levering av chatbot som en tjeneste, inkludert manuell chat og talebot, samt konsulentbistand for å bistå interne ressurser. Avtalen har en varighet på 8 år og en total verdi på 30 millioner kroner. Tjenestene skal bidra til innovasjon og videreutvikling av chatbot-teknologi, med mulighet for å bygge og produksjonssette løsninger for ulike områder som IT-support og HR. Det var krav om dokumentasjon og demonstrasjon for å vurdere oppfyllelse av funksjonelle og ikke-funksjonelle krav, med vekt på språkforståelse og prosjektgjennomføring. Tre leverandører deltok i konkurransen.

    Resultat15. mai 202530 000 000 kr
  18. Domstolene I Norge

    Tolkebestillingsløsning

    Domstolene i Norge trenger drift og vedlikehold av en tolkebestillingsløsning over 3 år, med en maksimal totalverdi på 5 millioner kroner. Løsningen skal sikre bestilling av den best kvalifiserte og tilgjengelige tolken i rimelig avstand fra oppmøtestedet, og det skal inngås kontrakt med én leverandør basert på Statens standardavtale – løpende tjenestekjøp over internett 2018 (SSA-L). Tildelingskriterier og kvalifikasjonskrav finner du i konkurransegrunnlaget.

    Konkurranse15. mai 2025
    19. juni 2025(Utgått)
    5 000 000 kr
  19. Norsk Senter For Utvekslingssamarbeid (norec)

    Anskaffelse sak- og arkivsystem

    Norsk Senter For Utvekslingssamarbeid (Norec) har inngått en avtale med Evry Norge AS for levering av en Noark 5-godkjent sak- og arkivløsning som skal være tilgjengelig på PC-er, Mac, nettbrett og mobil. Løsningen skal dekke behovet for langtidslagring av digitale dokumenter og inkludere grensesnitt for saksbehandling, tilgangsstyring og integrasjoner. Systemet skal være skybasert og leveres som en SaaS-løsning. Avtalen har en varighet på 4 år og en total verdi på 9 500 000 kroner. Det var krav om høy kvalitet, som ble vektet 70 % i evalueringen, mens pris ble vektet 30 %. Tre leverandører deltok i konkurransen.

    Resultat12. mai 20259 500 000 kr
  20. Rogaland Fylkeskommune

    ERP-system til fylkeskommunene Rogaland og Trøndelag (kunngjøring av kontraktsinngåelse)

    Rogaland og Trøndelag fylkeskommuner har inngått en avtale med Xledger Offentlig AS for levering av et nytt ERP-system, som skal implementeres i 2025 og tre i kraft 01.01.26. Avtalen innebærer separate løsninger for hver fylkeskommune med egne databaser og teknisk drift, og har en total verdi på 111 millioner kroner. Det var krav om dokumentasjon av nøkkelpersonell med CV, inkludert personalia, utdanning, relevante kurs og tidsangivelse av relevant erfaring. Konkurransen mottok to tilbud.

    Resultat9. mai 2025
  21. Brakar AS

    Anskaffelse av saksbehandlingssystem for skoleskyss - Kvalifikasjon

    Brakar AS trenger et nytt saksbehandlingssystem for skoleskyss i Viken, med en kontrakt over 4 år og en maksimal totalverdi på 5 millioner kroner. Systemet skal administrere søknader og bestillinger for skoleskyss for ca. 10 000 elever, inkludert 1 000 med tilrettelagt skoleskyss, og dekke Buskerud fylkeskommune samt elever i andre fylker. Leverandøren må ha kompetanse og erfaring fra tilsvarende leveranser, med minst én referanse fra offentlig sektor de siste 3 år, og tilstrekkelig organisasjon og bemanning for å gjennomføre anskaffelsen. Tildelingskriteriene vektlegger kvalitet med 65% og pris med 35%, mens miljøhensyn er vurdert som uvesentlige. Dokumentasjon på kvalitetssikrings- og miljøledelsesstandarder kan benyttes som kvalifikasjonskrav.

    Konkurranse15. apr. 2025
    14. mai 2025(Utgått)
    5 000 000 kr