Søkeresultater for Anbudssøk

  1. Anbudssøk
    72263000 Implementering av programvare

Viser 1-25 av 424 resultater

  1. Sandnes Kommune

    ANALYSEVERKTØY FOR FDVU-DOKUMENTASJON TIL SANDNES KOMMUNE

    Sandnes Kommune har inngått en avtale med Consigli AS for levering av tjenester som benytter analyseverktøy for kontrollering, sortering og kategorisering av FDVU-dokumentasjon, spesielt i nye prosjekter. Avtalen har en varighet på 4 år og en total kontraktsverdi på 1,5 millioner kroner ekskl. mva. Leveransen skjer i Rogaland, og systemet som tilbys skal være ferdig utviklet ved tilbudsfrist. Det var tre deltakere i konkurransen.

    NorgeResultat20. mai 20251 500 000 kr
  2. Statens Vegvesen

    Anskaffelse av chatbot som en tjeneste

    Statens Vegvesen har inngått en avtale med Kindly AS for levering av chatbot som en tjeneste, inkludert manuell chat og talebot, samt konsulentbistand for å bistå interne ressurser. Avtalen har en varighet på 8 år og en total verdi på 30 millioner kroner. Tjenestene skal bidra til innovasjon og videreutvikling av chatbot-teknologi, med mulighet for å bygge og produksjonssette løsninger for ulike områder som IT-support og HR. Det var krav om dokumentasjon og demonstrasjon for å vurdere oppfyllelse av funksjonelle og ikke-funksjonelle krav, med vekt på språkforståelse og prosjektgjennomføring. Tre leverandører deltok i konkurransen.

    NorgeResultat15. mai 202530 000 000 kr
  3. Domstolene I Norge

    Tolkebestillingsløsning

    Domstolene i Norge trenger drift og vedlikehold av en tolkebestillingsløsning over 3 år, med en maksimal totalverdi på 5 millioner kroner. Løsningen skal sikre bestilling av den best kvalifiserte og tilgjengelige tolken i rimelig avstand fra oppmøtestedet, og det skal inngås kontrakt med én leverandør basert på Statens standardavtale – løpende tjenestekjøp over internett 2018 (SSA-L). Tildelingskriterier og kvalifikasjonskrav finner du i konkurransegrunnlaget.

    NorgeKonkurranse15. mai 2025
    19. juni 2025(27 dager)
    5 000 000 kr
  4. Norsk Senter For Utvekslingssamarbeid (norec)

    Anskaffelse sak- og arkivsystem

    Norsk Senter For Utvekslingssamarbeid (Norec) har inngått en avtale med Evry Norge AS for levering av en Noark 5-godkjent sak- og arkivløsning som skal være tilgjengelig på PC-er, Mac, nettbrett og mobil. Løsningen skal dekke behovet for langtidslagring av digitale dokumenter og inkludere grensesnitt for saksbehandling, tilgangsstyring og integrasjoner. Systemet skal være skybasert og leveres som en SaaS-løsning. Avtalen har en varighet på 4 år og en total verdi på 9 500 000 kroner. Det var krav om høy kvalitet, som ble vektet 70 % i evalueringen, mens pris ble vektet 30 %. Tre leverandører deltok i konkurransen.

    NorgeResultat12. mai 20259 500 000 kr
  5. Sykehusinnkjøp Hf

    Kvalifisering: Sak/arkiv-løsning for Helse Sør-Øst

    Sykehusinnkjøp HF trenger en komplett Regional Informasjonsforvaltningsløsning for Saksbehandling og Arkivering (RISA) over 4 år, med levering til Helse Sør-Øst RHF og alle tilknyttede helseforetak, inkludert private ideelle sykehus og felleseide helseforetak i Oslo og Agder. Løsningen skal inkludere en robust arkivkjerne, brukervennlige grensesnitt, og integrasjon med nasjonale registre og fagsystemer, samt støtte automatisering for effektiv håndtering av informasjon og dokumenter. Det er viktig at løsningen overholder offentlige krav i relevante lover og forskrifter, og ivaretar beskyttelse av sensitiv informasjon. Tildelingskriteriene finner du i konkurransegrunnlaget, og det er ingen spesifikke kvalifikasjonskrav utover registrering i et foretaksregister eller handelsregister.

    NorgeKonkurranse8. mai 2025
    11. juni 2025(19 dager)
  6. Bane Nor Sf

    Klimagassregnskap i eiendomsprosjekter

    Bane Nor SF trenger et porteføljestyringsverktøy for klimagassregnskap i eiendomsprosjekter, som skal leveres som en skybasert digital plattform. Tjenesten omfatter både større utviklingsprosjekter og mindre oppgraderings- og vedlikeholdsprosjekter, og er klassifisert under utviklingstjenester relatert til programvarepakker og programvare for fasilitetsforvaltning. Tildelingskriterier og kvalifikasjonskrav finner du i konkurransegrunnlaget.

    NorgeKonkurranse24. apr. 2025
    14. mai 2025(Utgått)
  7. Brakar AS

    Anskaffelse av saksbehandlingssystem for skoleskyss - Kvalifikasjon

    Brakar AS trenger et nytt saksbehandlingssystem for skoleskyss i Viken, med en kontrakt over 4 år og en maksimal totalverdi på 5 millioner kroner. Systemet skal administrere søknader og bestillinger for skoleskyss for ca. 10 000 elever, inkludert 1 000 med tilrettelagt skoleskyss, og dekke Buskerud fylkeskommune samt elever i andre fylker. Leverandøren må ha kompetanse og erfaring fra tilsvarende leveranser, med minst én referanse fra offentlig sektor de siste 3 år, og tilstrekkelig organisasjon og bemanning for å gjennomføre anskaffelsen. Tildelingskriteriene vektlegger kvalitet med 65% og pris med 35%, mens miljøhensyn er vurdert som uvesentlige. Dokumentasjon på kvalitetssikrings- og miljøledelsesstandarder kan benyttes som kvalifikasjonskrav.

    NorgeKonkurranse15. apr. 2025
    14. mai 2025(Utgått)
    5 000 000 kr
  8. Politiets Fellestjenester

    Automated Border Control: e-Gates

    Politiets Fellestjenester trenger automatisert grensekontroll: e-Gates, med en kontraktsverdi på omtrent 4-5 millioner euro, inkludert kjøp, vedlikehold og opsjoner, med mulighet for å øke til en totalverdi på opptil 10 millioner euro. Anskaffelsen omfatter levering og vedlikehold av e-Gates, og leverandøren må ha erfaring fra sammenlignbare oppdrag, dokumentert gjennom opptil 3 referanseprosjekter fra de siste 3 årene. Det kreves også dokumentasjon på kvalitetssikrings- og styringssystem, hvor ISO 9001 eller tilsvarende kan benyttes. Tildelingskriteriene inkluderer kostnader (30-40 %), kvalitet (30-40 %), og miljøpåvirkning, med fokus på garantiperioden.

    NorgeKonkurranse7. apr. 2025
    13. mai 2025(Utgått)
    10 000 000 €
  9. Norsk Helsenett Sf

    Sakshåndteringsløsning (prekvalifisering)

    Norsk Helsenett SF trenger en skybasert sakshåndteringsløsning, inkludert bistand til etablering og generell konsulentbistand, gjennom en rammeavtale med en maksimal totalverdi på 55 millioner kroner over 6 år. Avtalen skal inngås med én leverandør, og leveransen omfatter separate instanser av løsningen. Det er krav om at leverandøren har god erfaring fra tilsvarende leveranser, med dokumentasjon av relevante prosjekter de siste 3 årene, samt ISO 9001 og ISO 14001 sertifiseringer for kvalitetssikring og miljøledelse. Leverandøren må også ha et tilfredsstillende ledelsessystem for informasjonssikkerhet. Kvalifikasjonskravene inkluderer dokumentasjon av økonomisk kapasitet, kvalitetssikringsrutiner, miljøledelsestiltak, og tilstrekkelig kapasitet til å gjennomføre kontrakten.

    NorgeKonkurranse17. mars 2025
    28. apr. 2025(Utgått)
    55 000 000 kr
  10. Bane Nor Eiendom AS

    Nytt (F)DV-system med vekt på drift, vedlikehold og tegning

    Bane NOR Eiendom AS trenger et nytt (F)DV-system med fokus på drift, vedlikehold og tegning, for en kontraktsperiode på 3 år med mulighet for forlengelse i ytterligere 5 år, og en maksimal totalverdi på 37 millioner kroner. Anskaffelsen omfatter utviklingstjenester relatert til programvare for fasilitetsforvaltning. Leverandøren må ha tilstrekkelig økonomisk og finansiell kapasitet, samt relevant erfaring med å tilby (F)DV-Skytjenester til minst én kunde de siste tre årene. Tildelingskriteriene vektlegger kvalitet med 70% og pris med 30%.

    NorgeKonkurranse27. feb. 2025
    28. mars 2025(Utgått)
    37 000 000 kr
  11. Statens Kartverk

    Kontraktstildeling internkontroll og kvalitetssystem

    Statens Kartverk har inngått en avtale med Datakvalitet AS for levering av et verktøy/system/programvare som skal tilrettelegge for internkontrollprosessene og kvalitetsarbeidet. Dette verktøyet skal bidra til å systematisere og effektivisere prosessene, sikre dokumentasjon og notoritet, samt gi effektiv kommunikasjon og saksflyt. Avtalen har en total verdi på 2,5 millioner kroner, og det var syv tilbydere i konkurransen.

    NorgeResultat25. feb. 2025
  12. Trondheim Kommune

    2025 Prekvalifisering til konkurranse om Anskaffelse av FDV-programvare for teknisk drift i Trondheim kommune - fase 1

    Trondheim Kommune, ved Trondheim bydrift, søker leveranse av et IKT-verktøy for forvaltning, drift og vedlikehold (FDV-verktøy) for teknisk drift i Trondheim kommune. Anskaffelsen er delt inn i to faser, med en prekvalifiseringsfase etterfulgt av en tilbudsfase. Kontrakten har en maksimal totalverdi på 12 millioner kroner og en varighet på 8 år. Systemet skal være en etablert og velprøvd løsning basert på en eksisterende standardløsning, og ikke et nyutviklet program. Leverandøren må ha god kompetanse og kapasitet for leveranse og løpende forvaltning av FDV-tjenesten, samt erfaring med tilsvarende oppdrag dokumentert gjennom tre referanseprosjekter de siste tre årene. Kvalifikasjonskrav inkluderer også et tilfredsstillende system for miljøledelse. Leverandørene må oppfylle disse kravene for å kvalifisere seg til tilbudsfasen.

    NorgeKonkurranse24. feb. 2025
    28. mars 2025(Utgått)
    12 000 000 kr
  13. Norges Bank

    IT-løsning - Kunst og samlinger

    Norges Bank trenger en IT-løsning for kunst og samlinger, inkludert et registreringssystem for 9 delsamlinger innen kunst og gjenstander, samt 3 numismatiske samlinger, som til sammen består av rundt 18.000 separate innførsler. Avtalen har en maksimal totalverdi på 1,3 millioner kroner og en varighet på 4 år. Tjenestene skal leveres i Oslo. Tildelingskriteriene er vektet med 70 % for kvalitet og 30 % for pris.

    NorgeKonkurranse19. feb. 2025
    20. feb. 2025(Utgått)
    1 300 000 kr
  14. Barne-, Ungdoms- Og Familiedirektoratet

    Rammeavtaler for konsulenttjenester for teknisk utvikling IKT og konsulentmeglertjenester for IKT-utvikling

    Barne-, Ungdoms- og Familiedirektoratet har inngått rammeavtaler med Experis AS og emagine AS for levering av henholdsvis IKT-konsulenter og konsulentmeglertjenester for IKT-utvikling. Avtalene skal støtte Bufdir i deres teknologiske utviklingsprosjekter, inkludert utvikling, tilpasning og forvaltning av fagsystemer og nettløsninger, samt integrasjon med standardsystemer og datautvekslingsøkosystemer. Avtalene har en varighet på 2+1+1 år og en samlet estimert verdi på 300 millioner kroner over 4 år, hvor 60 % av verdien er tiltenkt IKT-konsulenter og 40 % til konsulentmeglertjenester. Leveransene vil skje i Oslo, og det var krav om at leverandører for konsulentmeglertjenester måtte være offentlig godkjent av Arbeidstilsynet som bemanningsforetak. Det ble mottatt 10 tilbud i konkurransen.

    NorgeResultat18. feb. 2025300 000 000 kr
  15. Arbeids- Og Velferdsetaten

    25/601 Veiledende kunngjøring Rammeavtale Microsoft LSP

    Arbeids- Og Velferdsetaten planlegger anskaffelsen av en rammeavtale for Microsoft LSP, som inkluderer programvarevedlikehold, support, suppleringslisenser og tjenester for hele Microsoft-porteføljen. Leverandøren må ha LSP-status og kunne tilby rådgivning og teknisk bistand, inkludert vurdering av personvernforordningens krav. Leverandører kan gi innspill ved å delta i dialog med innkjøperen for å sikre at avtalen oppfyller deres behov.

    NorgePlanlegging17. feb. 2025
    26. mars 2025(Utgått)
    720 000 000 kr
  16. Ivar Iks

    Anskaffelse av skybasert ERP-løsning

    Ivar Iks trenger en skybasert ERP-løsning for å håndtere kjernefunksjoner som økonomi, HR, lønn og innkjøp, samt integrere flere ressurs- og prosjektstyringsverktøy som i dag ikke er en del av ERP-løsningen. Tjenestene har en maksimal totalverdi på 5,5 millioner kroner. Formålet med anskaffelsen er å implementere en helhetlig og effektiv løsning for IVARs produksjonsbehov. Tildelingskriterier og kvalifikasjonskrav finner du i konkurransegrunnlaget.

    NorgeKonkurranse21. jan. 2025
    24. feb. 2025(Utgått)
    5 500 000 kr
  17. Politiets Fellestjenester

    Rekrutteringsløsning

    Politiets Fellestjenester har inngått en avtale med Grade Jobbnorge AS for levering av en rekrutteringsløsning som skal håndtere hele rekrutteringsprosessen for politiet. Løsningen skal leveres som en SaaS (Software as a Service) og integreres med eksisterende systemer som sak/arkiv og personaldatasystemer. Avtalen har en varighet på 3 år og en total kontraktsverdi på 19,238 millioner kroner. Det ble stilt krav til løsningskvalitet, etablering, løpende tjenestenivå og support, drift og vedlikehold, samt skytjenestevilkår. Tre leverandører deltok i konkurransen.

    NorgeResultat14. jan. 202520 000 000 kr
  18. Norsk Helsenett Sf

    System for styringsinformasjon (prekvalifisering)

    Norsk Helsenett SF har inngått en avtale med Ignite Procurement AS for levering av en standard hyllevare for innhenting og sammenstilling av innkjøpsdata fra flere kilder, inkludert NHNs innkjøpsverktøy, regnskapssystem og aksesspunkt. Løsningen skal også gi systemstøtte for aktsomhetsvurderinger av leverandørkjeden i tråd med åpenhetsloven, samt klimaregnskap i henhold til GHG-protokollen og CSRD/ESRS. Avtalen har en total verdi på 2,9 millioner kroner. Det var kun én tilbyder i konkurransen.

    NorgeResultat13. jan. 2025
  19. Kulturdirektoratet

    Ny Systemstøtte til forvaltning av institusjoner og deres budsjettsøknad, rapportering og statistikkinnsamling - Kvalifikasjonsfase

    Kulturdirektoratet søker en leverandør for å levere og implementere en fleksibel, skybasert løsning for forvaltning av kulturinstitusjoner som mottar driftstilskudd fra Kultur- og likestillingsdepartementet. Løsningen skal effektivisere administrasjon av budsjettsøknader, rapportering, statistikkinnsamling og datavalidering, samt integreres med eksisterende IT-løsninger. Prosjektet skal gjennomføres i Oslo, og leverandøren må ha dokumentert erfaring fra sammenlignbare oppdrag innen digitale transformasjonsprosesser, med inntil tre relevante referanseprosjekter fra de siste fem årene. Det kreves også at leverandøren har tilstrekkelig teknisk personell og ressurser med relevant kompetanse og erfaring for å gjennomføre kontrakten.

    NorgeKonkurranse18. des. 2024
    20. des. 2024(Utgått)
  20. Ruter AS

    Anskaffelse av HR-system

    Ruter AS og TET Digital AS trenger et nytt HR-system som skal støtte HR-prosesser, samle masterdata og gi innsikt gjennom automatiserte prosesser for å nå strategiske mål. Anskaffelsen har en maksimal totalverdi på 20 millioner kroner og skal integrere ulike prosesser i ett felles system. Leverandøren må ha tilstrekkelig kapasitet og gjennomføringsevne, samt god erfaring med lignende oppdrag. Dokumentasjon av kompetanse krever en beskrivelse av de 5 mest relevante oppdragene de siste tre årene, inkludert kontraktsverdi, leveringstidspunkt, kundens navn og oppdragets innhold, begrenset til 1 A4-side per prosjekt.

    NorgeKonkurranse17. des. 2024
    31. jan. 2025(Utgått)
    20 000 000 kr