Søkeresultater for Anbudssøk

  1. Anbudssøk
    72265000 Konfigurering av programvare

Viser 1-25 av 206 resultater

  1. Bergen Kommune

    BME EØS 2025-03 Fagsystem – vei inkludert objekt- og tilstandsregistrering - kvalifikasjon

    Bergen Kommune trenger et fagsystem for vei inkludert objekt- og tilstandsregistrering, med en kontrakt for levering av programvare i Vestland. Systemet skal støtte prioritering, planlegging, gjennomføring, kostnadsberegning og økonomiske vurderinger av drifts- og vedlikeholdsaktiviteter på det kommunale veinettet, som omfatter ca. 770 km vei, inkludert gang- og sykkelveier, samt tilhørende veiobjekter som veiskilt, fartsdumper, og veilys. Anskaffelsen inkluderer også objektregistrering og tilstandsrapportering, men ikke for bro- eller tunnelkonstruksjoner. Konkurransen innledes med en kvalifiseringsfase, hvor minst tre leverandører vil bli invitert til å gi tilbud basert på tekniske og faglige kvalifikasjoner. Tildelingskriteriene er 30% pris og 70% kvalitet. Leverandører må være registrert i et foretaksregister eller handelsregister i medlemsstaten de er etablert i.

    Konkurranse2. juli 2025
    22. aug. 2025(40 dager)
  2. Forsvarsmateriell

    Anskaffelse av rammeavtale om kjøp av konsulentbistand innen Forsvarssektorens Investeringsdatabase (FID)

    Forsvarsmateriell trenger konsulentbistand for Forsvarssektorens Investeringsdatabase (FID) gjennom en rammeavtale over 4 år, med levering i Oslo. FID er en Microsoft komponentbasert løsning for prosjekt- og porteføljeledelse av materiellanskaffelser, basert på MetierOEC sin MyProjects og Microsoft SharePoint. Avtalen er ikke-eksklusiv og vil bli inngått med én leverandør. Tildelingskriteriene finner du i konkurransegrunnlaget, og det er ingen spesifikke kvalifikasjonskrav utover de generelle kravene til registrering i et foretaksregister.

    Konkurranse30. juni 2025
    7. juli 2025(Utgått)
  3. Forsvarsbygg

    Forsvarsbygg inviterer til markedsdialog (RFI) om ny FDV løsning

    Forsvarsbygg planlegger anskaffelsen av en ny FDV-løsning for å erstatte sitt eldre system som ikke lenger oppfyller behovene for digitalisering og effektiv forvaltning. Leverandører oppfordres til å gi innspill for å bidra til en best mulig markedsinnsikt, som vil være avgjørende for å etablere en kontraktsstrategi for en fremtidig konkurranse. For mer informasjon, se vedlagte dokumenter.

    Planlegging25. juni 2025
    25. okt. 2025(104 dager)
    1 kr
  4. Sandnes Kommune

    Intensjonskunngjøring - Midlertidig avtale for konsulenter til feilretting og konfigurering av IAM-løsning

    Sandnes Kommune har til hensikt å inngå en midlertidig avtale med Advania Norge AS for levering av konsulenter på timebasis for feilretting og konfigurering av kommunens IAM-løsning, OpenText Identity Manager. Avtalen dekker en periode på 1 år med mulighet for forlengelse med ytterligere 1 år, og har en estimert verdi på 500 000 kroner. Leveransen skjer i Rogaland, og avtalen er nødvendig for å sikre kontinuitet i feilretting og konfigurering av IAM-løsningen inntil en ny konsulentavtale er på plass.

    Resultat25. juni 2025
  5. Utdanningsdirektoratet

    Rammeavtale IT-konsulenttjenester 2025 - 2029

    Utdanningsdirektoratet har inngått parallelle rammeavtaler med Experis AS, Bekk Consulting AS, Capgemini Norge AS, Netcompany Norway AS, Computas AS, Netlight AS, Netcompany A/S og Netlight AB for levering av IT-konsulenttjenester fra 2025 til 2029. Avtalene har en maksimal totalverdi på 900 millioner kroner og skal bistå med digitalisering og effektivisering av Utdanningsdirektoratets prosesser, tjenester, skytjenester, verktøy og systemer. Tjenestene inkluderer systemutvikling, forvaltning av IT-systemer, utredninger, forprosjekter og strategisk rådgivning. Det ble mottatt 24 tilbud i konkurransen.

    Resultat13. juni 2025900 000 000 kr
  6. Oslo Kommune, Byrådsavdeling For Utdanning

    Tjeneste for opptak og plassadministrasjon i barnehager for Oslo kommune

    Oslo Kommune, Byrådsavdeling For Utdanning, har inngått en avtale med Visma Flyt AS for levering av en tjeneste for opptak, plassadministrasjon og kommunikasjon i barnehager i Oslo. Avtalen har en varighet på 3 år og en total verdi på 40 millioner kroner. Tjenesten omfatter datatjenester som rådgivning, programvareutvikling, internett og systemstøtte, og det ble lagt vekt på kvalitet, etablering og opplæring, samt tjenestenivå i vurderingen av tilbudene. Det var ingen krav til miljøhensyn på grunn av anskaffelsens uvesentlige klimaavtrykk. Fire leverandører deltok i konkurransen.

    Resultat11. juni 202570 000 000 kr
  7. Norsk Helsenett Sf

    Krisestøtteverktøy (prekvalifisering)

    Norsk Helsenett SF trenger en rammeavtale for levering av et krisestøtteverktøy over 7 år, med en maksimal totalverdi på 20 millioner kroner. Avtalen omfatter separate instanser av krisestøtteverktøyet, bistand til etablering av løsningen, samt generell konsulentbistand tilknyttet løsningen. Tildelingskriteriene finner du i konkurransegrunnlaget, og det er ingen spesifikke kvalifikasjonskrav utover de generelle kravene til registrering i et foretaksregister.

    Konkurranse27. mai 2025
    30. juni 2025(Utgått)
    20 000 000 kr
  8. Statens Vegvesen

    Anskaffelse av chatbot som en tjeneste

    Statens Vegvesen har inngått en avtale med Kindly AS for levering av chatbot som en tjeneste, inkludert manuell chat og talebot, samt konsulentbistand for å bistå interne ressurser. Avtalen har en varighet på 8 år og en total verdi på 30 millioner kroner. Tjenestene skal bidra til innovasjon og videreutvikling av chatbot-teknologi, med mulighet for å bygge og produksjonssette løsninger for ulike områder som IT-support og HR. Det var krav om dokumentasjon og demonstrasjon for å vurdere oppfyllelse av funksjonelle og ikke-funksjonelle krav, med vekt på språkforståelse og prosjektgjennomføring. Tre leverandører deltok i konkurransen.

    Resultat15. mai 202530 000 000 kr
  9. Bane Nor Sf

    Klimagassregnskap i eiendomsprosjekter

    Bane Nor SF trenger et porteføljestyringsverktøy for klimagassregnskap i eiendomsprosjekter, som skal leveres som en skybasert digital plattform. Tjenesten omfatter både større utviklingsprosjekter og mindre oppgraderings- og vedlikeholdsprosjekter, og er klassifisert under utviklingstjenester relatert til programvarepakker og programvare for fasilitetsforvaltning. Tildelingskriterier og kvalifikasjonskrav finner du i konkurransegrunnlaget.

    Konkurranse24. apr. 2025
    14. mai 2025(Utgått)
  10. Brakar AS

    Anskaffelse av saksbehandlingssystem for skoleskyss - Kvalifikasjon

    Brakar AS trenger et nytt saksbehandlingssystem for skoleskyss i Viken, med en kontrakt over 4 år og en maksimal totalverdi på 5 millioner kroner. Systemet skal administrere søknader og bestillinger for skoleskyss for ca. 10 000 elever, inkludert 1 000 med tilrettelagt skoleskyss, og dekke Buskerud fylkeskommune samt elever i andre fylker. Leverandøren må ha kompetanse og erfaring fra tilsvarende leveranser, med minst én referanse fra offentlig sektor de siste 3 år, og tilstrekkelig organisasjon og bemanning for å gjennomføre anskaffelsen. Tildelingskriteriene vektlegger kvalitet med 65% og pris med 35%, mens miljøhensyn er vurdert som uvesentlige. Dokumentasjon på kvalitetssikrings- og miljøledelsesstandarder kan benyttes som kvalifikasjonskrav.

    Konkurranse15. apr. 2025
    14. mai 2025(Utgått)
    5 000 000 kr
  11. Forsvarsmateriell

    Rammeavtale for Datacapbistand

    Forsvarsmateriell har avlyst konkurransen om en rammeavtale for Datacapbistand, som skulle sikre Cyberforsvaret tilgang til tjenester for drift, produksjonsstøtte, videreutvikling, forbedring, installasjoner, oppgraderinger og generell konsulentbistand knyttet til Forsvarets Datacap-applikasjon, samt opplæring av driftspersonell. Avlysningen skyldes at ingen tilbud, forespørsler om deltakelse eller prosjekter ble mottatt. Leveransen skulle skje i Oslo, og avtalen var ment å dekke behovet for datatjenester som rådgivning, programvareutvikling, internett og systemstøtte.

    Resultat1. apr. 2025
  12. Registerenheten I Brønnøysund

    Anskaffelse - Krisestøtteverktøy - prekvalifisering

    Registerenheten i Brønnøysund trenger et krisestøtteverktøy levert som en privat skytjeneste, med en løpende tjenestekontrakt over 3+1+1 år, og en estimert totalverdi på 2 til 4 millioner kroner ekskl. mva. over fire år. Anskaffelsen skal sikre tilgang til et sikkert, brukervennlig og effektivt system for beredskap og krisehåndtering, og leveransen inkluderer installasjon, implementering, opplæring og konsulentbistand. Tjenesten skal leveres i Nordland. Kvalifikasjonskrav inkluderer dokumentasjon av styringssystemer for kvalitetssikring (ISO 9001) og informasjonssikkerhet (ISO 27001), samt erfaring med levering av krisestøtteverktøy med tilsvarende leveransemodell og kompleksitet. Tildelingskriteriene er basert på kvalitet og kostnad.

    Konkurranse11. mars 2025
    14. apr. 2025(Utgått)
  13. Bane Nor Eiendom AS

    Nytt (F)DV-system med vekt på drift, vedlikehold og tegning

    Bane NOR Eiendom AS trenger et nytt (F)DV-system med fokus på drift, vedlikehold og tegning, for en kontraktsperiode på 3 år med mulighet for forlengelse i ytterligere 5 år, og en maksimal totalverdi på 37 millioner kroner. Anskaffelsen omfatter utviklingstjenester relatert til programvare for fasilitetsforvaltning. Leverandøren må ha tilstrekkelig økonomisk og finansiell kapasitet, samt relevant erfaring med å tilby (F)DV-Skytjenester til minst én kunde de siste tre årene. Tildelingskriteriene vektlegger kvalitet med 70% og pris med 30%.

    Konkurranse27. feb. 2025
    28. mars 2025(Utgått)
    37 000 000 kr
  14. Trondheim Kommune

    2025 Prekvalifisering til konkurranse om Anskaffelse av FDV-programvare for teknisk drift i Trondheim kommune - fase 1

    Trondheim Kommune, ved Trondheim bydrift, søker leveranse av et IKT-verktøy for forvaltning, drift og vedlikehold (FDV-verktøy) for teknisk drift i Trondheim kommune. Anskaffelsen er delt inn i to faser, med en prekvalifiseringsfase etterfulgt av en tilbudsfase. Kontrakten har en maksimal totalverdi på 12 millioner kroner og en varighet på 8 år. Systemet skal være en etablert og velprøvd løsning basert på en eksisterende standardløsning, og ikke et nyutviklet program. Leverandøren må ha god kompetanse og kapasitet for leveranse og løpende forvaltning av FDV-tjenesten, samt erfaring med tilsvarende oppdrag dokumentert gjennom tre referanseprosjekter de siste tre årene. Kvalifikasjonskrav inkluderer også et tilfredsstillende system for miljøledelse. Leverandørene må oppfylle disse kravene for å kvalifisere seg til tilbudsfasen.

    Konkurranse24. feb. 2025
    28. mars 2025(Utgått)
    12 000 000 kr
  15. Barne-, Ungdoms- Og Familiedirektoratet

    Rammeavtaler for konsulenttjenester for teknisk utvikling IKT og konsulentmeglertjenester for IKT-utvikling

    Barne-, Ungdoms- og Familiedirektoratet har inngått rammeavtaler med Experis AS og emagine AS for levering av henholdsvis IKT-konsulenter og konsulentmeglertjenester for IKT-utvikling. Avtalene skal støtte Bufdir i deres teknologiske utviklingsprosjekter, inkludert utvikling, tilpasning og forvaltning av fagsystemer og nettløsninger, samt integrasjon med standardsystemer og datautvekslingsøkosystemer. Avtalene har en varighet på 2+1+1 år og en samlet estimert verdi på 300 millioner kroner over 4 år, hvor 60 % av verdien er tiltenkt IKT-konsulenter og 40 % til konsulentmeglertjenester. Leveransene vil skje i Oslo, og det var krav om at leverandører for konsulentmeglertjenester måtte være offentlig godkjent av Arbeidstilsynet som bemanningsforetak. Det ble mottatt 10 tilbud i konkurransen.

    Resultat18. feb. 2025300 000 000 kr
  16. Arbeidstilsynet

    Rammeavtale for bistand med anskaffelse og forvaltning av lisenser, skyplattformer og skytjenester

    Arbeidstilsynet trenger en tjenestemegler/tjenesteforhandler for anskaffelse og forvaltning av lisenser, skyplattformer og skytjenester, inkludert rådgivning om lisensporteføljer. Rammeavtalen har en varighet på 2+1+1 år, med en antatt totalverdi på 70 millioner kroner og en maksimal verdi på 140 millioner kroner ekskludert MVA. Leverandøren må kunne overta dagens portefølje og ved avtalens opphør bistå med overføring av avtaler til ny leverandør. Det er viktig at leverandøren har god soliditet gjennom hele avtaleperioden. Mer informasjon finnes i konkurransegrunnlaget.

    Konkurranse12. feb. 2025
    7. mars 2025(Utgått)
    70 000 000 kr
  17. Kulturdirektoratet

    Ny Systemstøtte til forvaltning av institusjoner og deres budsjettsøknad, rapportering og statistikkinnsamling - Kvalifikasjonsfase

    Kulturdirektoratet søker en leverandør for å levere og implementere en fleksibel, skybasert løsning for forvaltning av kulturinstitusjoner som mottar driftstilskudd fra Kultur- og likestillingsdepartementet. Løsningen skal effektivisere administrasjon av budsjettsøknader, rapportering, statistikkinnsamling og datavalidering, samt integreres med eksisterende IT-løsninger. Prosjektet skal gjennomføres i Oslo, og leverandøren må ha dokumentert erfaring fra sammenlignbare oppdrag innen digitale transformasjonsprosesser, med inntil tre relevante referanseprosjekter fra de siste fem årene. Det kreves også at leverandøren har tilstrekkelig teknisk personell og ressurser med relevant kompetanse og erfaring for å gjennomføre kontrakten.

    Konkurranse18. des. 2024
    20. des. 2024(Utgått)
  18. Statens Vegvesen

    Verktøy for Digitalisering av ledsagertjenesten

    Statens Vegvesen har inngått en avtale med Bros Interactive AS for levering av en SaaS-tjeneste som skal bistå i digitaliseringen av ledsagertjenesten for spesialtransport. Tjenesten fungerer som et flåtestyringssystem for å ledsage transportører fra punkt A til punkt B. Avtalen har en varighet på 3 år og en total verdi på 4 663 620 kroner. Det ble mottatt to tilbud i konkurransen, og tildelingskriteriene var basert på pris (40%) og kvalitet (60%).

    Resultat16. des. 20245 000 000 kr
  19. Utenriksdepartementet

    Fagsystemet EØS- og Schengen notatbase

    Utenriksdepartementet trenger kompetanse innen datatjenester for å levere en EØS- og Schengen notatbase som en SaaS-tjeneste til en verdi av 51 millioner NOK. Tjenesten skal inkludere funksjoner som sikkerhet, integrasjoner, support, vedlikehold og drift, samt konvertering av data fra eksisterende systemer. To viktige formelle krav er at leverandøren må ha tilstrekkelig økonomisk kapasitet og være en lovlig etablert virksomhet. Anbudets vekting er 30% pris, 33% funksjonelle krav, 22% ikke-funksjonelle krav, og 15% kompetanse.

    Konkurranse25. okt. 2024
    2. des. 2024(Utgått)
    51 000 000 kr
  20. Forsvarets Logistikkorganisasjon Flo

    Prekvalifisering - Anskaffelse av parallelle rammeavtaler på konsulenttjenester for forsvarssektoren innen utvalgte fagfelt

    Forsvarets Logistikkorganisasjon Flo trenger konsulenttjenester for å levere støtte til forsvarssektoren over 4 år til en verdi av 1,935 milliarder NOK. Leveransen vil omfatte konsulentstøtte innen prosjektledelse, systemteknikk, offentlige anskaffelser, økonomistyring, strategisk rådgivning og IKT-ledelse. To viktige formelle krav er at leverandøren må ha et etablert kvalitetssikringssystem og god erfaring fra lignende leveranser.

    Konkurranse10. okt. 2024
    23. okt. 2024(Utgått)
    1 935 000 000 kr