Anbudsoversikt for Anskaffelse av chatbot som en tjeneste

Tildelt

Konkurransen er avsluttet og vinner har blitt valgt.

Brief

Programvare - Data og analyse

Statens Vegvesen har inngått en avtale med Kindly AS for levering av chatbot som en tjeneste, inkludert manuell chat og talebot, samt konsulentbistand for å bistå interne ressurser. Avtalen har en varighet på 8 år og en total verdi på 30 millioner kroner. Tjenestene skal bidra til innovasjon og videreutvikling av chatbot-teknologi, med mulighet for å bygge og produksjonssette løsninger for ulike områder som IT-support og HR. Det var krav om dokumentasjon og demonstrasjon for å vurdere oppfyllelse av funksjonelle og ikke-funksjonelle krav, med vekt på språkforståelse og prosjektgjennomføring. Tre leverandører deltok i konkurransen.

Slipp å lese og skrive alt selv, la Cobrief gjøre det for deg!

Resultat

Vinner
Kindly AS
Antall mottatte tilbud
3
Kontraktsverdi
30 000 000 kr

Om anbudet

Kvalifikasjonskrav

Se konkurransedokumentene for kvalifikasjonskrav

Tildelingskriterier

Se hele utlysningen

Oppdragsgiver
Tittel
Anskaffelse av chatbot som en tjeneste
Kontaktinformasjon
Kontakt navn
Asbjørn Ellefsen Persen
Kontakt telefon
+90 845927
Adresse
Innspurten 11C, 0663 OSLO
Estimert verdi
30 000 000,00 kr
Varighet
8 år
Beskrivelse
Anskaffelsens hovedformål er å tilby en god chatbot som en tjeneste, inkl. manuell chat og talebot ved bruk av én teknologi, samt konsulentbistand for å bistå interne ressurser.
Fokus på innovasjon og videreutvikling av chatbot som en tjeneste er viktig, slik at Statens vegvesen henger med på utviklingen og kan følge oppdateringer i markedet.
Anskaffelsens formål og omfang er å finne en leverandør som kan gi:
• Tilgang til en plattform med chatbot som en tjeneste, inkl. manuell chat og talebot, og konsulentbistand for å bistå interne ressurser.
• Tilgang til konsulentbistand på timesbasis for rådgivning, kontinuerlig forbedring og videreutvikling, som sikrer at Kunden får mest mulig utbytte av ny og oppdatert teknologi.
• Mulighet for at Kunden kan bygge og produksjonssette chatbot, manuell chat og talebot for andre områder i etaten, som for eksempel for IT-support, HR, prosjekter, etc.
Tildelingskriterium 1
Kvalitet
Leverandørens besvarelse av bilag 1, vedlegg 3 Kravspesifikasjon. Kravgruppene innen funksjonelle krav er vektet med følgende: • "Innholdsprodusent" (10 %), "Bruker" (10 %), "Innovasjon" (5 %), "Språkforståelse" (20 %) "Prosjektgjennomføring" (10 %) Kravgruppene innen ikke-funksjonelle krav er vektet totalt sett 10 %. Evalueringen vil ta utgangspunkt i innlevert dokumentasjon, videre vil demonstrasjonen også benyttes til å vurdere oppfyllelse av kravene.
Tildelingskriterium 2
Standardbetingelser
Standardbetingelser i forhold til Kundens Forretningsprinsipper. Utfyllelse av tabell 1 i bilag 9.
Tildelingskriterium 3
Pris
For dette kriteriet vil Kunden vurdere tilbudt pris i bilag 6 til avtalen. I totalprisen inngår alle kostnader som påløper i hele avtaleperioden, og timepriser summeres ihht. oppgitte estimater.

Tidslinje

  1. Kunngjøring av konkurranse

    5. nov. 2024, 12:58

  2. Vinner kåret

    10. apr. 2025, 00:00

  3. Kontraktsinngåelse

    9. mai 2025, 00:00

  4. Kunngjøring av resultat

    15. mai 2025

Se aktive konkurranser som ligner