Tildelt

Konkurransen er avsluttet og vinner har blitt valgt.

Brief

IT- drift og vedlikehold

Oslo Kommune, Byrådsavdeling For Utdanning, har inngått en avtale med Visma Flyt AS for levering av en tjeneste for opptak, plassadministrasjon og kommunikasjon i barnehager i Oslo. Avtalen har en varighet på 3 år og en total verdi på 40 millioner kroner. Tjenesten omfatter datatjenester som rådgivning, programvareutvikling, internett og systemstøtte, og det ble lagt vekt på kvalitet, etablering og opplæring, samt tjenestenivå i vurderingen av tilbudene. Det var ingen krav til miljøhensyn på grunn av anskaffelsens uvesentlige klimaavtrykk. Fire leverandører deltok i konkurransen.

Slipp å lese og skrive alt selv, la Cobrief gjøre det for deg!

Prøv Cobrief Pro

Resultat

Vinner
Visma Flyt AS
Antall mottatte tilbud
4
Kontraktsverdi
40 000 000 kr

Om anbudet

    Formålet med avtalen er å anskaffe tilgang til løsning for opptak, plassadministrasjon og kommunikasjon i barnehager for Oslo kommune.

    Kontakt navn
    Synnøve Jørgensen
    Kontakt telefon
    +47 21802180
    Adresse
    RÅDHUSET, 0037 OSLO

Kvalifikasjonskrav

Se konkurransedokumentene for kvalifikasjonskrav

Tildelingskriterier

    Beskrivelse

    Utfylt prisskjema

    Beskrivelse

    Besvarelse av bilag 2

    Beskrivelse

    Besvarelse av bilag 3

    Beskrivelse

    Besvarelse av bilag 4

    Beskrivelse

    Hovedregelen i anskaffelsesforskriften § 7-9 (2) er at oppdragsgiver skal vekte klima- og miljøhensyn med minimum tretti prosent. Unntak fra forpliktelsen til å stille miljøkrav eller -kriterier foreligger dersom anskaffelsen etter sin art har et klimaavtrykk og en miljøbelastning som er uvesentlig og dette begrunnes i anskaffelsesdokumentene, jf. anskaffelsesforskriften § 7-9 (5). Behovet oppdragsgiver ønsker dekket er barnehageadministrativt system som primært er en tjenesteanskaffelse som skal gi kommunen en løsning for opptak, plassadministrasjon og kommunikasjon i barnehager. Arbeidet omfatter ingen reisevirksomhet og ingen bruk av papir eller annet forbruksmateriell. Et direkte klimaavtrykk som følge av anskaffelsen antas derfor å være av beskjeden karakter. Dersom en hensyntar underleverandørkjedene, ser vi imidlertid at det kan oppstå mulige klimaavtrykk og miljøbelastning knyttet til drift av datasentrene tilknyttet de digitale løsningene. Leverandørens innflytelse over dette energiforbruket og den eventuelle miljøbelastningen er imidlertid svært begrenset, og gjør det formålsløst for oppdragsgiver å vektlegge eller stille krav i kravspesifikasjonen til overnevnte i denne anskaffelsen. På bakgrunn av dette vurderes anskaffelsen etter sin art å ha uvesentlig klimaavtrykk og miljøbelastning, og faller dermed inn under unntaksregelen i FOA § 7-9 (5)

Tidslinje

Se aktive konkurranser som ligner